Gå til innhold

Disney søker norske kulturelle representanter


Bønna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En kamerat av meg jobber der nede nå...

Han begynte i mai i år.

Han sa at de ansatte dem som lignet det typisk norske, slik amerikanerene forventer at nordmenn skal se ut..

Men han trives kjempe godt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de føler at de kan representere det norske så kan de vel det.

Selvfølgelig kan de søke. Det er vel ingen som nekter dem det. Men hvor sannsynlig er det at somaliere med norsk statsborgerskap kan få, og vil få, jobben med å være kulturelle representanter for det norske?

Dette må for øvrig snarest bli et antirasistisk krav mot Disney-konsernet! Her må de pinadø ta innover seg at verden er kommet lenger enn Adolf Hitler. I 2005 er det naturlig at somaliere representerer det norske som det er naturlig at nordmenn representerer det somaliske.

Når jeg tenker meg om jeg er jo hele jævla Epoctsenteret rasistisk i seg selv. Demonstrer mot vederstyggeligheten! Tenke seg til å insinuere at det finnes noe slikt som en norsk kultur og et norsk folk? Det er jo rasistisk, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes at minoriteten sosialistrasister bør prioriteres denne gangen.

Jeg på min side synes at majoriteten idiotsosialister bør prioriteres. De vil antagelig sjokkere amerikanerne så mye med sin dumskap at Bush, i ren indignasjon, vil slutte å omtale Norge som en del av koalisjonen av villige. Med andre ord kan også idiotsosialister brukes til noe nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest personlig
https://www.aetat.no/sbl/as/stillingssok/st...e.do?id=1013882

Den norske paviljongen i Epcotsenteret i Disney World i Florida søker etter kulturelle representanter fra Norge.

Skal vi oppfordre somaliere etc med norsk statsborgerskap til å søke?

Ser ikke helt problemet jeg? Nå etterlyste de det som kulturelt typisk er norsk. En norsk-somalier vil da helt klart representere det godt OM den personen er kulturelt norsk. Har personen omgitt av somalisk kultur så ville det ha blitt feil. Det er jo ikke snakk om en norsk-somalier er norsk statsborger eller ei, men om en kulturell representant. Selv om jeg har vært i Japan lenge, så hadde jeg nok ikke kunne representere Japan på en kulturelt stand (selv om jeg vet mye om kulturen).

Så klart det finnes mange kulturer i Norge i dag, men det er da ikke noe galt med den norske majoritetskulturen? Vi skal da ikke benekte at vi faktisk har en for at andre skal få vise sin egen minoritetskultur? Da har man misforstått både hva rasisme, intoleranse og flerkulturelt samfunn er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So what?

Bare for å understreke at det ikke bare er at man ikke kan være somalier, som at hudfargen ikke er det eneste kriteriet de stiller. Ikke noe annet.

De er antakelig ute etter rene, pene, blonde unge mennesker som vitner om melk og rødkløver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bonita Mamacita
Nei, jeg synes at minoriteten sosialistrasister bør prioriteres denne gangen.

Jeg på min side synes at majoriteten idiotsosialister bør prioriteres.

Hver for seg, og i sum: Bønna er den perfekte søkeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi oppfordre somaliere etc med norsk statsborgerskap til å søke?

Nå søker de faktisk etter folk med norsk nasjonalitet, ikke norsk statsborgerskap. Det er en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et spørsmål...

Hvis de ønsker somaliere, så søker de vel etter somaliere da vel.

I dette tilfellet ønsker de representanter for norsk kultur og da ligger det i kortene at de ønsker etnisk hvite og norske nordmenn. Har du et problem med et?

En marokkaner eller tyrker kan ikke forvente å bli sett på som en etnisk hvit nordmann, selv om han er aldri så norsk på alle andre måter.

Hvis jeg, som etnisk norsk kvinne, bosetter meg i Islamabad, og avisen der sier at et firma søker etter kulturelle representanter fra Islamabad, så søker jo ikke jeg der...fordi jeg er faktisk etnisk norsk.

Herregud, hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry folkens, men en venninne av meg med Iransk far, og 'Iransk' utseende, jobbet et år i den norske paviljongen på Epcot for noen år siden. Det er ingen grunn til å trekke så kjappe konklusjoner som dere gjør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...