Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #1 Skrevet 15. desember 2005 takket ja til et vikariat for 6 mnd siden i samme by som min kjære (eks) bor. etter bare noen to uker tok forholdet slutt, jeg leier nå en hybel og kjenner ingen. jeg er en normal sosial person, men her i dette lille samfunnet, er det vanskelig å bli kjent med folk. det er ingenting å gjøre, annet enn å gå turer. jeg mistrives, føler meg deppa. vikariatet går ut neste år ( des) men jeg vil hjem nå! jeg liker ikke tanken på å gå uten jobb, men jeg orker ikke mer her. mine foreldre vil hjelpe meg økonomisk, så ikke redd for det. men redd for cv en min - tar det seg "ille" ut med bare noen mnd på en cv?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #2 Skrevet 15. desember 2005 Jeg har vært i situasjoner hvor jeg har måtte flytte pga. jobb to ganger. Første gangen flyttet jeg 200 mil og bodde der ett år. Det var et tøft, men svært lærerikt år. Hadde hjemlengsel hele tiden. Jeg trivdes ikke noe særlig, men ett år går kjempefort. Oppsøk foreninger, bruk interesser for å komme i kontakt med andre. Etter det året flyttet jeg 260 mil og har vært her i 3,5 år. Første året var tungt. Mye nytt å forholde seg til. En trenger en viss tid å gjøre seg kjent i nærmiljøet. Etter tre år begynte jeg å bli kjent med omgivelsene. Det siste året har jeg trivdes godt, men dessverre må jeg nå bryte opp igjen pga. jobbsituasjonen. Det har vært tøft, men verdt det. Har lært mye om meg selv og andre. Følelsen jeg har er at medmennesker har nok med jobb og familie og at tiden dessverre ikke strekker til for å være kjempesosial. Det kan føles vanskelig å komme i kontakt på et dypere plan, særlig når en ikke har noe tilknytning til stedet.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #3 Skrevet 16. desember 2005 Å bli værende her er ikke noe valg. jeg skal flytte herfra, mest pga sosiale forhold, men også fordi karrieremulighetene er elendige her. det jeg spør om, er om det oppfattes som negativt å kun ha noen mnd på cv fra jobben. har to alternativer: si opp,. flytte hjem og søke derfra.minus: blir gående ledig, uvisst hvor lenge eller søke jobber herfra og vente til jeg har fått et tilbud. minus: siden jeg bor langt unna, kan det være jeg faller litt utenfor
punkyB Skrevet 16. desember 2005 #4 Skrevet 16. desember 2005 DU har jo en god forklaring på hvorfor oppholdet evnt. blir kort - et avsluttet forhold. Tror ikke mange synes det er veldig negativt på CV'en, det er jo mer hvis det er altfor mange slike at det blir det.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 Jeg ville prøvd å holde ut og søke jobber fra der du er. Det er en kjensgjerning at de som er i arbeid er mer attraktive. Du kan jo søke på hva som helst. Ikke vær kresen når det nå gjelder å komme seg hjem. Kanskje kan du også ta litt ferie i begynnelsen av neste år og ta kontakt med bedrifter hjemme og høre om de har noe ledig.
Cata Skrevet 17. desember 2005 #6 Skrevet 17. desember 2005 Jeg ville holdt meg der jeg var og søkt jobb derfra. Er enig med gjesten ovenfor meg i at det er lettere å få jobb når man allerede har jobb. Dessuten er det jo greit med en inntekt da. Du vet aldri hvor lenge du risikerer å bli gående arbeidsledig før du får noe nytt ,og sier du opp selv så er det vel 8 ukers karenstid før du får arbeidsledighetstrygd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå