Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #1 Del Skrevet 15. desember 2005 Det er mange som tar lån for å kjøpe julegaver. Gjør du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 15. desember 2005 #2 Del Skrevet 15. desember 2005 Kunne ikke falle meg inn. Har jeg så dårlig råd at jeg ikke kan kjøpe julegaver antar jeg at folk forstår det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #3 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei. Aldri i livet om jeg skal ta opp noen forbrukslån! Står det så dårlig til med meg så blir det ingen julegaver det året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 15. desember 2005 #4 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei, hadde aldri i verden tatt opp lån for å kjøpe julegaver! Da hadde jeg funnet billigere gaver, eller rett og slett sagt at jeg ikke har råd til julegaver i år, regner med at folk har forståelse for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. desember 2005 #5 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Nei, det kunne ikke falle meg inn. Forbrukslån skal jeg aldri ha, enten det er til julegaver eller andre ting. Har jeg ikke penger til gaver kan jeg alltid gi av tiden min, som f.eks. gavekort på barnepass, massasje e.l. Eller gi hjemmelagede kaker/kjeks/konfekt (koster jo penger det også, men er vel blandt det billigste man kan gi). Endret 15. desember 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 15. desember 2005 #6 Del Skrevet 15. desember 2005 Det kunne ikke falle meg inn å ta opp forbrukslån. Da sparer jeg heller noen kr resten av året som blir øremerket julegaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. desember 2005 #7 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei, det ville jeg aldri gjort! Hvis jeg har dårlig råd gir jeg heller billigere presanger, og kutter eventuelt ut presanger til venninner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #8 Del Skrevet 15. desember 2005 Det hadde ikke jeg heller gjort. Det at noen går til det skrittet sier noe om hvor stort presset er på å kjøpe julegaver, kansje noe å tenke over før man blir fornærmet fordi gaven man mottok ikke hadde like stor verdi som man gav. Jeg tror ikke alle er i stand til å sette seg inn i andres økonomiske situasjon og jeg tror redselen for å formærme familie og venner er stor. Jeg synes kjøpepresset i julen har blitt for stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LULLE Skrevet 15. desember 2005 #9 Del Skrevet 15. desember 2005 MEN DET ER MANGE SOM GJØR DET. Vet om uføre som har kun 6000 til rådighet enten det er jul eller ei. Folk som har barn/barnebarn,men syns de må gi noe. ikke greit for de og si at i år har jeg ikke råd, for slik er det hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. desember 2005 #10 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg tar ikke opp forbrukslån for å handle til jul, men ja. Noe av handlinga er nok for lånte penger allikevel. Har fortsatt noe igjen av studielånet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #11 Del Skrevet 15. desember 2005 MEN DET ER MANGE SOM GJØR DET. Vet om uføre som har kun 6000 til rådighet enten det er jul eller ei. Folk som har barn/barnebarn,men syns de må gi noe. ikke greit for de og si at i år har jeg ikke råd, for slik er det hvert år. ← Det blir ikke bedre av at de tar opp lån... Først har du dårlig råd, så skal du betale for jula resten av året. Så når neste jul kommer, har du allerede enda dårligere råd enn jula før. Nei, da er det bedre å være ha sterk nok ryggrad til å si at: vi har ikke råd til gaver. Det er mulig å gi oppmerksomheter som ikke koster. Framtiden i våre hender har for eksempel Grønne gavekort. Det er formet som vanlige gavekort, men du gir opplevelser eller tjenester: kurs i mobilbruk, hjelp i hjemmet, barnepass, en kveldstur. Gratis, koselig og helt i juletidens ånd. Alt det forbrukslån ikke er. (Linken kunne trådstarter forresten ha spart seg for. Hadde det vært til en artikkel om temaet, fair enough, men hvorfor reklamere for noe slikt?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #12 Del Skrevet 15. desember 2005 Det blir ikke bedre av at de tar opp lån... Først har du dårlig råd, så skal du betale for jula resten av året. Så når neste jul kommer, har du allerede enda dårligere råd enn jula før. Nei, da er det bedre å være ha sterk nok ryggrad til å si at: vi har ikke råd til gaver. Det er mulig å gi oppmerksomheter som ikke koster. Framtiden i våre hender har for eksempel Grønne gavekort. Det er formet som vanlige gavekort, men du gir opplevelser eller tjenester: kurs i mobilbruk, hjelp i hjemmet, barnepass, en kveldstur. Gratis, koselig og helt i juletidens ånd. Alt det forbrukslån ikke er. (Linken kunne trådstarter forresten ha spart seg for. Hadde det vært til en artikkel om temaet, fair enough, men hvorfor reklamere for noe slikt?) ← Det er ikke sikkert en uføretrygdet har overskudd til å gi andre opplevelser. Uføretrygdede er syke, mange av dem klarer ikke ta vare på seg selv en gang. Da blir det vanskelig å gi opplevelser. Ellers er jeg enig med deg. Å ta opp lån gjør situasjonen bare verre, men jeg forstår veldig godt at det er vanskelig for dem som har det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. desember 2005 #13 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei, det kunne aldri ramlet meg inn engang, da hadde jeg heller kuttet gavene helt. Dersom jeg hadde hatt barn kunne jeg funnet på å ta det på Mastercardet mitt, som jeg jo allerede har, for å fordele utgiftene litt men det hadde nok også blitt en billigere gave enn om jeg hadde hatt penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 15. desember 2005 #14 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei, det kunne aldri ramlet meg inn engang, da hadde jeg heller kuttet gavene helt. Dersom jeg hadde hatt barn kunne jeg funnet på å ta det på Mastercardet mitt, som jeg jo allerede har, for å fordele utgiftene litt men det hadde nok også blitt en billigere gave enn om jeg hadde hatt penger. ← Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 15. desember 2005 #15 Del Skrevet 15. desember 2005 NEI, det kommer jeg aldri til å gjøre! Ville blitt lei meg dersom jeg hadde fått en gave fra noen som hadde tatt opp lån for at jeg og andre skulle få gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SissiB Skrevet 15. desember 2005 #16 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei, det hadde jeg aldri vurdert. Ville heller prøvd å legge litt penger til side gjennom hele året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #17 Del Skrevet 15. desember 2005 Takk for alle svar. Bare lurte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. desember 2005 #18 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei, det har jeg ikke gjort og det kommer jeg ikke til å gjøre noen gang. Jeg er student for øyeblikket og har ikke så mye penger å komme med til julegaver, så jeg begynte å spare i september. La av penger hver gang jeg fikk stipend og til slutt så hadde jeg en sum å bruke til julegaver i desember, uten å ha lidd noe særlig for de pengene jeg ikke hadde resten av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #19 Del Skrevet 15. desember 2005 Nei det kunne ikke falle meg inn å gjøre det. Har jeg lite penger sprer jeg heller julegavekjøpene gjennom hele året og/eller hekler eller syr endel julegaver selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 16. desember 2005 #20 Del Skrevet 16. desember 2005 kunne aldri har falt meg inn å ta opp lån for å kjøpe julegave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå