Gå til innhold

Hvorfor er huden min sånn? OBS! Bilde

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere :) 

Har slitt med huden min i flere år, men nå må det være på sitt verste. Noen som ser ut fra bildet hva dette er for noe dritt? Eksem eller noe sånt?

Dette er huden i ansiktet mitt.. 

Spoiler

D5440C20-4F20-4E3D-B87A-D8BA67B5B173.thumb.jpeg.6db957a8753ba1818f41ecc09c48c255.jpeg

Anonymkode: 0f634...644

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kuldeeksem? 

Anonymkode: 69d84...15a

AnonymBruker
Skrevet

Kuldeeksem?

Anonymkode: 87ce5...75f

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som du har litt svake fregner eller lignende, sammen med litt grove porer og et par småkviser. Det var ikke så ille hud? Hva mener du er verst her?

Kvisene kan komme av kostholdet ditt, mest sannsynlig reagerer du på noe du spiser ofte. En venninne av meg reagerer på krydret mat, sterkt krydret mat altså, men også ting som potetgull osv. som er veldig oljete og krydret. Selv reagerer jeg på (av alle ting) epler. Spiser jeg et halvt eple får jeg røde kuler som ser kviseaktige ut i huden i ansiktet. Selv om de ser ut som røde kviser, er det ingen tupp på dem og de inneholder ingenting. Jeg er veldig glad i epler, så jeg unnet meg et halvt eple her om dagen... det var nok. Nå har jeg 5 røde kviselignende kuler i ansiktet. Min mor reagerer på citrus, alt med citrus i får huden hennes til å reagere, både i ansiktet og på hendene. 

Det er altså mye forskjellig huden vår kan reagere på.

Du må bare finne ut hva du tåler og ikke tåler når huden din reagerer. Prøv å utelukke en og en ting om gangen, og se om huden blir bedre etter noen uker. 

Det er ikke så mye å gjøre med porene. Man har de porene man er født med og utstyrt med fra naturens side. Jeg synes ikke de var ille på det bildet i alle fall.

Anonymkode: d322e...d11

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bildet er for uklart til å kunne se skikkelig og du sier heller ikke noe om hvordan huden føles. Det kan se ut som keratosis pilaris. 

Anonymkode: 260a7...664

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...