pernille198 Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Hei! Jeg sliter i perioder med innsovning, og har noen ganger flere oppvåkninger iløpet av natten. Jeg har brukt melatonin dråper fra helsekostbutikk, men har nå tenkt å prøve i tablettform. Ser at de har «vanlige», men også i Depot. Har noen erfaringer med reseptfri melatonin og evt. depot eller ikke-depot?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 For oppvåkninger gjennom natten er nok depot, det du vil ha mest nytte av. Anonymkode: 28270...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Jeg fikk resept på Circadin melatonin depot tabletter av legen. Slutta å ta de etter litt over ei uke fordi jeg ikke syntes søvnen ble noe bedre og følte meg "hangover" store deler av neste dag. Men jeg har kraftig nedsatt leverfunksjon så legemiddelmetabolismen i skrotten min er dårlig, ikke sikkert den sitter i så lenge hos friske folk. Jeg tar melatonin dråper fra tights.no nå, de funker faktisk for meg. Anonymkode: 5a1b6...237 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Jeg tar mellom 1,9 - 3 mg. om kvelden og sover godt. 3 mg er Orifarm melatonin på resept som jeg har fått av en de ikke virket for. De andre er helsekost. Det hender jeg må ta en halv eller kvart imovane i tillegg. Anonymkode: 40e94...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tar mellom 1,9 - 3 mg. om kvelden og sover godt. 3 mg er Orifarm melatonin på resept som jeg har fått av en de ikke virket for. De andre er helsekost. Det hender jeg må ta en halv eller kvart imovane i tillegg. Anonymkode: 40e94...6e9 Men jeg sover uten å våkne, imovane er jo kun for innsovning. Anonymkode: 40e94...6e9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Vil heller anbefalt et antihistamin (allergimedisin). Hvis du trenger noe kraftigere, anbefaler jeg Alimemazin. Dosene er litt høye, men du kan dele tablettene. Dette er også et antihistamin, men eldre, og bivirkningene er døsighet bl annet. Du blir søvnig og døsig dagen etter også, men dette er forbigående. Anonymkode: e73ca...0ba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå