Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og organiser deg. Gode lønnsstatistikker er GULL verdt når man skal forhandle om lønn! 

Anonymkode: 88e81...d14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og organiser deg. Gode lønnsstatistikker er GULL verdt når man skal forhandle om lønn! 

Av det jeg kunne se på HK sine tariffavtaler, ligger jeg et stykke over dem. Det er vel dem man må se på? Lite å hente der, om jeg så rett plass. Har noen en link, legg gjerne ved. 

Anonymkode: 97832...c01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Uorganisert, og så lurer du på hvorfor du ikke har bedre lønnsøkning? 😂

Anonymkode: 77ad0...4a8

Av det jeg kunne se på HK sine tariffavtaler, ligger jeg et stykke over dem. Det er vel dem man må se på? Lite å hente der, om jeg så rett plass. Har noen en link, legg gjerne ved.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Privat, men jeg har fått HR-sjef over meg de siste årene, før var jeg under daglig leder. 

Du klarte ikke å fylle rollen, og de måtte fylle gapet. Der kostet du bedriften 1,5-2MNOK/år.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (5 minutter siden):

Du klarte ikke å fylle rollen, og de måtte fylle gapet. Der kostet du bedriften 1,5-2MNOK/år.

Ble medlem i dag, å ser at jeg allerede har truffet på et nettroll. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ble medlem i dag, å ser at jeg allerede har truffet på et nettroll. 

Dersom du vil unngå å bli oppfattet som et nettroll bør du diskutere trådens innhold konkret i stedet for å dele ut karakteristikker. Bare hyggelig, vi har alle vært nye her inne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er snart i mål med en grad, og har kontinuerlig tatt kurser og fagbrev, så er ganske up to date kunnskapsmessig. 

Så du har ingen grad og tjener nå 610 000,- i året? 
Da tenker jeg faktisk at du ble lønnsplassert litt i det øvre sjiktet da du ble ansatt for 10 år siden, og jeg ville ha ventet til du har oppnådd graden din før du forsøker deg med lønnsforhandlinger. Da kan du be om lønnstillegg basert på kompetansen du har tilegnet deg gjennom studiet, samt legge fram hvilke ansvarsområder du har og at du har hatt en reallønnsnedgang over 10 år.

Anonymkode: 7fcef...041

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser nå at du ikke har høyere utdanning, dvs du er ferdig med det nå snart? Hvilken grad da? Hvis du per nå ikke har høyere utdanning tar jeg tilbake det jeg skrev om at du er underbetalt… men når du fullfører graden kan du prøve å bruke det for å øke lønna, gitt at grafen er relevant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...