AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Hei, Jeg har nettopp fjernet en mistenkelig føflekk hos legen, og må vente i ca. 3 uker på svar. Kjenner jeg har gått i kjelleren allerede, selv om ikke legen kunne bekrefte eller avkrefte kreft i føflekken. Føflekken oppdaget jeg så merkelig ut etter at jeg klødde mye på den en natt. Fikk deretter en slags gråbrun skorpe noen steder på flekken. Denne pirket jeg av etter noen dager, og det klødde ikke i etterkant. Føflekken var ca 4 mm, og rund i kantene. Brun i fargen, men litt rar lys-hvit blågrå farge i midten etter skorpen ble skrapet av. Helt flat, men hvis man ser nøye, kanskje littegranne ugjevn overgang til vanlig hud. Det jeg er redd for er om jeg kan ha hatt flekken med forandringer over tid, uten å ha lagt merke til noe rart med den før nå. Noen med erfaringer? Har dere hatt en føflekk legen har vurdert som mistenkelig, som i etterkant har vist seg å ikke være farlig? Hilsen jente med angst for kreft. Anonymkode: 5a3d5...cba
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Jeg hadde en føflekk på magen, den var ganske stor, oval, ble svart og fikk en rød ring rundt. den var det ikke noe galt med. jeg hadde også en på ryggen som en legevaktlege så når han skulle lytte på lungene. Han satt igang et helt sirkus, ble stresset og sendte meg på akutt time til hudlege. Hudlegen synes ikke den så så ille ut, og ba meg se an. Men da var jo jeg allerede redd og fikk den fjernet hos fastlege. Ikke farlig. har tatt bort 4 stk, jeg har synes vært stygge og rare (og garantert kreft) nå er jeg litt roligere på det, men fortsatt litt engstelig til tider. Jeg er helt lys i huden. husk at de aller fleste flekker er ufarlige, men greit å sjekke opp. høres ut som din hadde en grunn til å bli rar, men jeg skjønner at du er engstelig. Vært mye oppslag rundt føflekkreft i det siste. det går helst bra 🤗 Anonymkode: 07aa9...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Hadde en stygg føflekk bak på låret som ble skåret ut og sendt til analyse. Ingenting galt, ofte går det nok veldig bra. Men det som er fint er at hvis det er noe, så har du funnet ut av det. Det er bedre å finne det ut i dag, enn om flere år. Dette går nok bra, skal du se Anonymkode: 8b5b7...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg hadde en føflekk på magen, den var ganske stor, oval, ble svart og fikk en rød ring rundt. den var det ikke noe galt med. jeg hadde også en på ryggen som en legevaktlege så når han skulle lytte på lungene. Han satt igang et helt sirkus, ble stresset og sendte meg på akutt time til hudlege. Hudlegen synes ikke den så så ille ut, og ba meg se an. Men da var jo jeg allerede redd og fikk den fjernet hos fastlege. Ikke farlig. har tatt bort 4 stk, jeg har synes vært stygge og rare (og garantert kreft) nå er jeg litt roligere på det, men fortsatt litt engstelig til tider. Jeg er helt lys i huden. husk at de aller fleste flekker er ufarlige, men greit å sjekke opp. høres ut som din hadde en grunn til å bli rar, men jeg skjønner at du er engstelig. Vært mye oppslag rundt føflekkreft i det siste. det går helst bra 🤗 Anonymkode: 07aa9...9ad Tusen takk for svar, og at du deler! Det er betryggende å vite at andre også har hatt tvilsomme føflekker som det faktisk ikke har vært noe galt med. 😊 Synes likevel det er vanskelig å skulle vente så lenge på svar, så er det så skummelt at føflekkreft også kan spre seg videre i kroppen… Anonymkode: 5a3d5...cba
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hadde en stygg føflekk bak på låret som ble skåret ut og sendt til analyse. Ingenting galt, ofte går det nok veldig bra. Men det som er fint er at hvis det er noe, så har du funnet ut av det. Det er bedre å finne det ut i dag, enn om flere år. Dette går nok bra, skal du se Anonymkode: 8b5b7...b0a Tusen takk for svar! 😊 Godt at det ikke var noe galt med din føflekk! Anonymkode: 5a3d5...cba 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Jeg synes det høres helt ufarlig ut. Hadde ikke engstet seg. Husk at føflekker blir fjernet helt rutinemessig og det er sjelden noe farlig. Tror du med 99,9 sannsynlighet kan slappe av. Anonymkode: b9150...207 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg synes det høres helt ufarlig ut. Hadde ikke engstet seg. Husk at føflekker blir fjernet helt rutinemessig og det er sjelden noe farlig. Tror du med 99,9 sannsynlighet kan slappe av. Anonymkode: b9150...207 Tusen takk for svar! Er bare urolig fordi den definitivt har forandret seg, og at den både har klødd, hatt skorpe og hadde ulike farger. Anonymkode: 5a3d5...cba
Aragon Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Jeg har fjernet flere fordi de har forandret seg . Skjønner uroen din . Ingenting galt med mine . Den siste jeg fjernet var tørr, stakk litt opp og var mørkere enn de andre . Jeg ble skikkelig nervøs . Legen sa hun ikke satte den på noen haste analyse fordi den ikke så noe skummel ut, så var lite risiko for noe galt . Det tok da 3 uker ca og få svar . Så vil tro at selv om legen ikke formidlet det så godt , så er det ikke store bekymringen hen har hatt da din ble fjernet . Da tror jeg prøvene ville bli analysert fortere. Masse lykke til uansett 😊 Greit å få sjekket opp i ! 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Aragon skrev (6 minutter siden): Jeg har fjernet flere fordi de har forandret seg . Skjønner uroen din . Ingenting galt med mine . Den siste jeg fjernet var tørr, stakk litt opp og var mørkere enn de andre . Jeg ble skikkelig nervøs . Legen sa hun ikke satte den på noen haste analyse fordi den ikke så noe skummel ut, så var lite risiko for noe galt . Det tok da 3 uker ca og få svar . Så vil tro at selv om legen ikke formidlet det så godt , så er det ikke store bekymringen hen har hatt da din ble fjernet . Da tror jeg prøvene ville bli analysert fortere. Masse lykke til uansett 😊 Greit å få sjekket opp i ! Tusen takk for svar! 😊 Trodde 3 uker var vanlig i forhold til tid på analyse, men det finnes vel noen de sender inn hvor de mener det haster mer. Legen sa hun ville fjerne min da den så annerledes ut fra de andre, i tillegg til at den klødde osv. Hun kunne jo ikke se om den var farlig eller ikke kun ved å se på den. Var jo selvfølgelig det jeg håpet hun kunne gi et klart svar på 🙈 Blir så nervøs av å måtte vente….. Anonymkode: 5a3d5...cba
Aragon Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar! 😊 Trodde 3 uker var vanlig i forhold til tid på analyse, men det finnes vel noen de sender inn hvor de mener det haster mer. Legen sa hun ville fjerne min da den så annerledes ut fra de andre, i tillegg til at den klødde osv. Hun kunne jo ikke se om den var farlig eller ikke kun ved å se på den. Var jo selvfølgelig det jeg håpet hun kunne gi et klart svar på 🙈 Blir så nervøs av å måtte vente….. Anonymkode: 5a3d5...cba Huff ! Skjønner det ! Men dette er nok et tilfelle av bedre føre var . For den var anderledes , og legen ikke vil ta noen sjanse . Men som oftest er det ingenting galt . Dette snakket jeg litt med min lege om , fir jeg håpet også på mer svar liksom 😅 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tusen takk for svar! Er bare urolig fordi den definitivt har forandret seg, og at den både har klødd, hatt skorpe og hadde ulike farger. Anonymkode: 5a3d5...cba Jeg glemte å skrive at jeg også har hatt en tilsvarende som din, mener å huske at den var veldig mørk i midten, men det falt av etterhvert. Men sjekket opp og den var bare irritert og ingenting farlig. Vi blir utrolig lett skremt mht. dette med føflekker, spesielt om man googler på nett. Men sannheten er at de kan være veldig merkelige uten at det er noe farlig. Det er jo i de sjeldne tilfellene de er det. Noen leger garderer seg og sende de fleste videre til sjekk selv om de egentlig vet at den er ufarlig. Så har en jo dette med seborreiske keratoser som kan begynne å poppe opp også. Noen får mange av disse og de kan vokse ganske raskt og se litt skumle ut, men er så og si aldri farlige. Men selvfølgelig lurt å sjekke for sikkerhets skyld. Anonymkode: b9150...207 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå