AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #81 Del Skrevet 11. januar 2023 Forskjellen er at nordlenningene får bruke snøskutern til jobb. Da er det ikke noe problem å komme fram. Her i sør må alle kjøre bil, for skuterkjøring er overregulert på grunn av hyttefolk som ønsker å misbruke nyttekjøring med skuter til herjekjøring og vill utfoldelse i vernet natur. Etter en del slike opplevelser med byfolk som drar på fjellet og herjer med snøskuter, blir det "felles regler for alle", og vi som bor på fjellet i sørnorge må derfor bruke bilen til jobb. Hadde vi også kunnet bruke skuter på jobn, på besøk til naboer, på butikken - så hadde hverdagen blitt enklere på fjeølet i sørnorge. Det er ikke uvanlig med 2 meter snø her jeg bor. Men desverre må det søkes løyve til alt mulig nå, og hvis det finnes bilvei så får man ikke innvilget skuterløyve. Anonymkode: 89e4b...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Grisella Skrevet 11. januar 2023 #82 Del Skrevet 11. januar 2023 Prøver å ikke bli oppgitt over disse kommentarene nordfra hver vinter, regner med det skyldes manglende kunnskap. Det er enormt med trafikk i Oslo og omegn og usakelig værforhold. Mengder snø på en gang, og så underkjølt regn, regn, masse kuldegrader, iiiiis, masse snø igjen og så en ny syklus med hele greia. Og grunnen til at køen står og folk ikke kommer seg på jobb er ofte at utenlandske vogntog står på kryss og tvers all over. Jeg kjører piggdekk. Eneste som funker sånn som vinteren har blitt her på østlandet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 13. januar 2023 #83 Del Skrevet 13. januar 2023 Ella Grisella skrev (På 11.1.2023 den 11.46): Jeg kjører piggdekk. Eneste som funker sånn som vinteren har blitt her på østlandet. Beklager, men jeg er helt uenig. Med mindre man har en bakke ved boligen sin som er umulig så og si hele vinteren, så har man ikke behov for piggdekk. De få dagene det gjelder kan bilen heller stå. Om alle skulle tenkt som deg, så hadde luftkvaliteten vært betraktelig dårligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå