AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Har sterke søvnproblemer. Får skrevet ut Imovane, men det skal liksom ikke brukes mer en i 2-4 uker max...jeg er på ca et år nå og legen gir litt f når jeg nevner om det er andre muligheter. Prøvd terapi + faste rutiner, tidlig solys, søvn apné preparater og melatonin. De har mer gjort at jeg sover mindre, men innsovning er fortsatt et stort problem. Eneste som hjelper innsovning utenom Imovane og smertestillende, er noen ganger å trene + mastrubere + meditere, men det er utrolig vanskelig og gjennomføre alle de på tvang hver eneste dag. Bare jeg sitter en time lengre en rutinen min er alt ødelagt og døgnrytmen kaos etter det. Får ikke sove uten bakrunns støy så kan ikke unngå skjerm bruk før leggetid. Begynnte ADHD medisiner som gjorde livet bedre utenom søvn enda værre. Sover 10 timer, Ligger i seng 1 time morgen, Ligger i seng 3-4 timer med angst og anspennelser før jeg sovner. Tenkte prøve noe beroligende urte te, evnt gaba eller cbd om jeg får resept som nødutvei. Føler håpløst jeg har prøvd det meste. Noen som har gode tips? Anonymkode: be796...6a8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Har du prøvd vival/valium? Funker som gull for meg. Du må bare mase nok på legen for å få det skrevet ut gjevnlig Anonymkode: 40eff...065