Gå til innhold

De varmeste vinterstøvlene du vet om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger virkelig tips til skikkelig varme vinterstøvler. Jeg har antagelig det som heter Raynards fenomen, også kjent som likfingre/likføtter, som gjør at dersom føttene blir bitte litt kjølige så stopper blodsirkulasjonen og føttene fryser nærmest til is. Det er vondt. 

I dag har jeg et par forede Panama Jack, og jeg blir kald bare jeg drar (med bil) for å hente på SFO og er ute i maks 15 minutter. 

Jeg har elektriske såler o.l., men det er ikke alltid det er så praktisk, så jeg trenger noen støvler som holder godt på varmen.

Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 127b9...71b

AnonymBruker
Skrevet

Selskinn støvler? Er det jeg ser går igjen som vinner i slike tråder 

Anonymkode: 0c94b...16b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjøpte disse i høst, Baffin Snogoose: https://www.hektapatur.no/kampanjer/julegavetips-2022/din-kjare-dame/baffin-snogoose-vinterstovel-ws

Er mye ute med hest og bor i på fjellet, så det er mange dager med -15, -20 og -25 her i løpet av vinteren. Nå har jeg bare hatt mine en drøy måned, men de virker supervarme. Selv etter flere timer ute i -20 er jeg ikke hald på beina.

Har testet mye annet tidligere, Sorrell-støvlene som skulle tåle -40 ble jeg klam og iskald i med få minusgrader. Samme med Muckboots arctic et-eller-annet.

Kan også anbefale reinsskinnsåler, de er mye varmere enn ullsåler.

Elektriske varmesåler har jeg prøvd, men ender alltid med null blodsirkulasjon og iskalde føtter fordi de tar så stor plass i støvlene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp minst et nummer for store, så du har plass til tjukke såler og sokker samtidig som du kan vifte med tærne. Jeg synes Nesnalobber er varme, men de er litt snodige i fasongen

Anonymkode: 6504c...a88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Gekko skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte disse i høst, Baffin Snogoose: https://www.hektapatur.no/kampanjer/julegavetips-2022/din-kjare-dame/baffin-snogoose-vinterstovel-ws

Er mye ute med hest og bor i på fjellet, så det er mange dager med -15, -20 og -25 her i løpet av vinteren. Nå har jeg bare hatt mine en drøy måned, men de virker supervarme. Selv etter flere timer ute i -20 er jeg ikke hald på beina.

Har testet mye annet tidligere, Sorrell-støvlene som skulle tåle -40 ble jeg klam og iskald i med få minusgrader. Samme med Muckboots arctic et-eller-annet.

Kan også anbefale reinsskinnsåler, de er mye varmere enn ullsåler.

Elektriske varmesåler har jeg prøvd, men ender alltid med null blodsirkulasjon og iskalde føtter fordi de tar så stor plass i støvlene.

Tusen takk, det virker som et veldig godt tips! Hvordan er de i størrelsen? Tenkte å kjøpe dem så jeg har plass til ordentlige tjukke sokker og god bevegelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker desse 

E2406E3A-BE96-48E9-862B-45FD55CB0A0B.png

Anonymkode: 9c399...4a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pass på at det er ullinnside, at de er såpass store at du kan bevege foten og spre tærne. Du må også påse at sålen er passe myk, for er den for stiv så styrer skoen foten istedet for at foten styrer skoen.

Bruk i tillegg ullstrømper, frotteull for eksempel.

Gi deg selv en oppvarmede massage når du ikke har på sko. Og husk å hold føttene i aktivitet og bevegelse for å øke sirkulasjonen.

Jeg har sjøgrens, og Reynard. Samt så er jeg fotterapeut. 

Anonymkode: 707e4...ea5

• Liker 1
Skrevet

Topaz støvletter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uggs er de varmeste jeg har brukt

Anonymkode: 1aadc...98e

AnonymBruker
Skrevet

Moonboots, de orginale, er det varmeste jeg har hatt. Blir vanligvis fort kald på føttene, men aldri med disse. De egner seg best på snøføre da, ikke noe særlig på asfalt.

Anonymkode: e401f...2cb

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uggs med ullsokker:)

Anonymkode: b5763...6fa

AnonymBruker
Skrevet

Snowjogs 😅 stygg som faen, men jeg er kronisk kald på beina, men drar jeg disse på i 5 min så er jeg varm. 

Anonymkode: 133ed...ad8

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fryser nesten alltid og liker å pilke på isen. Meget dårlig kombo. Så jeg anbefaler å kjøpe sånne - i to nr for store. Og her kommer det viktige: legg oppi tovet ullsåle - og ha på to par ullsokker. Da er det håp 😃 jeg klarer holde meg varm et par timer på isen da. 

https://www.risorsko.no/amundsen-selskinns-støvlett-lys-brungrå?gclid=Cj0KCQiA5NSdBhDfARIsALzs2ECUxlCs_46A8Wmiwu6vW-dDzkwfLZmqMubBpxLJ7fBSS-xpDTUCiZ0aAuo1EALw_wcB

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriver under på Uggs, men de revner og blir stygge fort.

Anonymkode: 06424...dc3

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Jeg ønsker meg reinskinnstøvler, men de blir dessverre for dyre nå. Men jeg har bestilt med reinskinnsåler etter tips her, og støvlene Baffin Snogoose som det ble lenker til tidligere i tråden. De kommer i morgen, så jeg er spent 😍

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også Baffin, som tåler ned til -50. Alltid god og varm, men aldri klam. Kan stå og sitte stille i timesvis. De veier også veldig lite, så gode å gå i. 

https://www.fjellsport.no/merker/baffin/baffin-kootenay-sort-oransje?channable=01384b6964003135322d3133323919&variantId=152-1329&gclid=Cj0KCQiA5NSdBhDfARIsALzs2ED4GsqUl8ZEwUeJzyCNMQsPY8rEw2B64OiZqqoWZxWViM68PYmOi1saAlJMEALw_wcB

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 19.51):

Tusen takk, det virker som et veldig godt tips! Hvordan er de i størrelsen? Tenkte å kjøpe dem så jeg har plass til ordentlige tjukke sokker og god bevegelse. 

Jeg gikk opp én størrelse fra hva jeg vanligvis bruker. Har brede føtter og høy vrist, så vurderte å gå opp 2 str. Men 1 str opp var perfekt, har god plass til varme ullfrottésokker.

AnonymBruker
Skrevet
Gekko skrev (28 minutter siden):

Jeg gikk opp én størrelse fra hva jeg vanligvis bruker. Har brede føtter og høy vrist, så vurderte å gå opp 2 str. Men 1 str opp var perfekt, har god plass til varme ullfrottésokker.

Så bra. Jeg bestilte en størrelse større, og et par tjukke sokker, men har smal fot. 

Skrevet

Knelange uggs er de varmeste jeg har hatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...