Strikkedilla45 Skrevet 3. januar 2023 #1 Del Skrevet 3. januar 2023 Hvilket garn kan man erstatte Sandnes garn tynn silk mohair med? Funker drops kid silk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charge Skrevet 3. januar 2023 #2 Del Skrevet 3. januar 2023 Ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Del Skrevet 3. januar 2023 Når du skal bytte ut et garn med et annet, er det viktig å se på løpemeter, spinnemåte og fibersammensetning. SG tynn silk mohair har 212 meter på 25 g, og Drops Kid silk har 200 m på 25 g. Altså er de veldig like. Kid silk inneholder bare mohair og silke, mens tynn silk mohair inneholder litt ull, og mindre silke enn kid silk. Jeg mener disse to garnene er såpass like at de fint kan byttes i en oppskrift. Anonymkode: a5ea1...d19 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Når du skal bytte ut et garn med et annet, er det viktig å se på løpemeter, spinnemåte og fibersammensetning. SG tynn silk mohair har 212 meter på 25 g, og Drops Kid silk har 200 m på 25 g. Altså er de veldig like. Kid silk inneholder bare mohair og silke, mens tynn silk mohair inneholder litt ull, og mindre silke enn kid silk. Jeg mener disse to garnene er såpass like at de fint kan byttes i en oppskrift. Anonymkode: a5ea1...d19 Drops kid-silk har 210 meter per 25 gram. Har brukt drops kid-silk og SG tynn silk mohair om hverandre i flere strikkeprosjekt. Anonymkode: 6fa2a...154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 10. januar 2023 #5 Del Skrevet 10. januar 2023 Personlig så er jeg ikke så glad i drops, men det er andre alternativer som feks Plum fra Rauma https://www.raumagarn.no/produkt/garn/plum-1 Samt Tilia fra Filcolana https://spoeteriet.no/kategori/garn/filcolana/tilia/?gclid=Cj0KCQiAtvSdBhD0ARIsAPf8oNnZ7akjUBEbNr3XiqVpvwJKVotUaPVcO_vvSrQOTYG67rlI1-1W0hQaAh-aEALw_wcB Har god erfaring disse, god som tilkeggstråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 10. januar 2023 #6 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg foretrekker Soft Silk mohair fra Knitting for Olive. Synes Tynn silk mohair fra Sandnes klør. Soft silk mohair er bare supermyk. Om du ønsker et litt mindre fluffy uttryk, har det kommet flere alternativ med alpakka: Alva fra Filcolana, Alpakka følgetråd fra Sandnes og Alpaca 1 fra Isager. Du kan også bruke kasjmir, som er supermyk og ikke fluffy, f.eks. Compatible Cashmere fra Knitting for Olive eller Cashmere Lace fra Gepard garn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 16. februar 2023 #7 Del Skrevet 16. februar 2023 Grønt blad skrev (På 10.1.2023 den 21.48): Jeg foretrekker Soft Silk mohair fra Knitting for Olive. Synes Tynn silk mohair fra Sandnes klør. Soft silk mohair er bare supermyk. Enig. Soft Silk Mohair er nydelig,og tynn silk mohair klør. Et annet veldig godt garn som er nesten samme, er Isager Silk Mohair, og så den som jeg ser på som originalen: Rowan Kid Silk Haze. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Del Skrevet 17. februar 2023 Skjønner ikke hva som er galt med drops. Billigst og like bra. Anonymkode: 58fa5...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 25. februar 2023 #9 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 20.58): Skjønner ikke hva som er galt med drops. Billigst og like bra. Anonymkode: 58fa5...aea Enig med deg. Bruker stort sett Drops kidsilk om jeg strikker noe med følgetråd. Syns ikke den klør, og den er ikke noe dårligere enn f.eks Sandnes sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Del Skrevet 25. februar 2023 Filcolana Tilia - kid mohair og silke. Veldig glad i den, men er nok dyrere enn Drops. Anonymkode: d0277...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 25. februar 2023 #11 Del Skrevet 25. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 20.58): Skjønner ikke hva som er galt med drops. Billigst og like bra. Anonymkode: 58fa5...aea Peggy-Lovise skrev (59 minutter siden): Enig med deg. Bruker stort sett Drops kidsilk om jeg strikker noe med følgetråd. Syns ikke den klør, og den er ikke noe dårligere enn f.eks Sandnes sin. mulig jeg misser noe her, men det er vel ingen i tråden som sier noe negativt om Drops? Jeg har aldri brukt Drops, men jeg er ikke i tvil om at jeg foretrekker Isager og Rowan over Sandnes f.eks, så det er jo ikke sånn at de er helt like selv om de kan brukes om hverandre. Endret 25. februar 2023 av Lucille 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. februar 2023 #12 Del Skrevet 28. februar 2023 Lucille skrev (På 25.2.2023 den 17.38): mulig jeg misser noe her, men det er vel ingen i tråden som sier noe negativt om Drops? Jeg har aldri brukt Drops, men jeg er ikke i tvil om at jeg foretrekker Isager og Rowan over Sandnes f.eks, så det er jo ikke sånn at de er helt like selv om de kan brukes om hverandre. Var jeg som nevnte drops, at jeg personlig ikke liker drops. Hvordan det ble vridd til at det er noe galt med drops aner jeg ikke🤷🏼♀️ Strikket en genser i drops air, og likte ikke å strikke med garnet og syntes heller ikke genseren ble god. Strikket akkurat samme genser i Rauma Puno, og det er himmelvid forskjell. Den i Puno har jeg brukt så mye at den er tynnslitt. Den andre solgte jeg. Air inneholder mere polyamid i seg enn Puno, så det er nok der forskjellen ligger. Men det er personlig preferanse, betyr ikke at det er galt med Drops. Jeg liker heller ikke så godt Sandnes, foretrekker Rauma, Isager, CaMaRose, JJH design, Hillesvåg.. Akkurat nå strikker jeg Novice sweater -chunky edition med 1 tråd Alpaca 3 fra Isager+ 1 tråd silk mohair fra Isager yarn. En utrolig godt kombinasjon, veldig godt garn å strikke med. Denne blir nok en favoritt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 28. februar 2023 #13 Del Skrevet 28. februar 2023 skruf skrev (12 minutter siden): Var jeg som nevnte drops, at jeg personlig ikke liker drops. Hvordan det ble vridd til at det er noe galt med drops aner jeg ikke🤷🏼♀️ Strikket en genser i drops air, og likte ikke å strikke med garnet og syntes heller ikke genseren ble god. Strikket akkurat samme genser i Rauma Puno, og det er himmelvid forskjell. Den i Puno har jeg brukt så mye at den er tynnslitt. Den andre solgte jeg. Air inneholder mere polyamid i seg enn Puno, så det er nok der forskjellen ligger. Men det er personlig preferanse, betyr ikke at det er galt med Drops. Jeg liker heller ikke så godt Sandnes, foretrekker Rauma, Isager, CaMaRose, JJH design, Hillesvåg.. Akkurat nå strikker jeg Novice sweater -chunky edition med 1 tråd Alpaca 3 fra Isager+ 1 tråd silk mohair fra Isager yarn. En utrolig godt kombinasjon, veldig godt garn å strikke med. Denne blir nok en favoritt ja, jeg er heller ikke begeistret for drops, men det er jo fordi det finnes andre garn som er så fantastisk gode, så da velger jeg dem. Min mest brukte kombinasjon er en tråd med Isager tvinni og en tråd med Isager silk mohair - det blir lett, tynt, akkurat passe varmt og nupper ikke. Har laget mange gode gensere og jakker med den kombinasjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 28. februar 2023 #14 Del Skrevet 28. februar 2023 Lucille skrev (4 timer siden): ja, jeg er heller ikke begeistret for drops, men det er jo fordi det finnes andre garn som er så fantastisk gode, så da velger jeg dem. Min mest brukte kombinasjon er en tråd med Isager tvinni og en tråd med Isager silk mohair - det blir lett, tynt, akkurat passe varmt og nupper ikke. Har laget mange gode gensere og jakker med den kombinasjonen. Hvilken pinnestørrelse og strikkefasthet får du når du kombinerer tvinni med silk mohair? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #15 Del Skrevet 28. februar 2023 Grønt blad skrev (55 minutter siden): Hvilken pinnestørrelse og strikkefasthet får du når du kombinerer tvinni med silk mohair? rundt 21-22 på pinne 3,5 eller 3,75 Anonymkode: a4e62...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 28. februar 2023 #16 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): rundt 21-22 på pinne 3,5 eller 3,75 Anonymkode: a4e62...d47 beklager, var ikke meningen å være anonym!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym_SOL Skrevet onsdag kl 20:28 #17 Del Skrevet onsdag kl 20:28 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 16.49): Filcolana Tilia - kid mohair og silke. Veldig glad i den, men er nok dyrere enn Drops. Anonymkode: d0277...766 Klør den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet i går, 10:02 #18 Del Skrevet i går, 10:02 Anonym_SOL skrev (På 13.11.2024 den 21.28): Klør den? Jeg har strikka masse i Tilia (som følgetråd til annet garn). Syns ikke den klør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Anonym_SOL skrev (På 13.11.2024 den 21.28): Klør den? Synes ikke det. Drops kidsilk derimot, den klør. Anonymkode: 79379...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden For min del klør mohair noe veldig uansett, så jeg bruker alpakka silk fra Rauma i stedet for mohair. Nydelig og mykt med passe «halo», uten den kløen. Mye bedre for linsene mine også. Anonymkode: fdc51...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå