LarsLarsere Skrevet 11. januar 2006 #21 Skrevet 11. januar 2006 Dette er rein dyremishandling og børr annmeldes! Tar du jobben eller skal jeg gjøre det? da må jeg i tilfelle ha navn og greier. Er nok mest troverdig og gjennomført om du gjør det, som kjenner dem. Viss ikke kan jeg gå tidlig fra jobb i morgen.
Ugla Skrevet 12. januar 2006 #23 Skrevet 12. januar 2006 Ok under kortere perioder og når man skal ut og kjøre bil. Da er det jo faktisk påbudt å ha hunden i bur. ← Nei, det er ikke påbudt å ha hunden i bur i bilen (forhørte meg med en politi-venn før jeg fikk hunden min. "Men det burde vært påbudt," sa han)! Jeg er enig i at man bør bruke bur i bilen! Jeg har aldri brukt bur (andre steder enn i bilen) til hunden min. Synes ikke noe om å stenge den inn i bur. Når den er alene hjemme går den "fritt omkring" inne, men som oftest er den i hundegården. Der har den tørt, godt isolert hus å ligge i, om den vil.
Carrot Skrevet 12. januar 2006 #24 Skrevet 12. januar 2006 Bikkjene vi har hatt er i bur når vi er borte fra huset, om natten, eller om vi får gjester som ikke er fortrolige med dem. Dette syns jeg har fungerte mye bedre enn forventet. Videre er ikke buret en straff - men en tydelig plassering i flokken - bikkja er nederst på rangstigen som seg hør og bør.. De vi har hatt har alle bortsett fra den første vært i bur fra dag en - og de har alle skikket seg bedre enn førstemann som faktisk prøvde ta over som leder etterhvert uten at vi var klar over det en gang... Men etter mange år med hund har man jo lært tegnene å kjenne... Hunden har ingen plass under middagsbordet, i sengen eller sofaen etter min mening... Det er et dyr - det må man ikke glemme.. Jeg undrer meg over de som lar ungene leke med hunden uten oppsyn fra voksne for eksempel - undrer meg over kommentarer som "men den er jo så snill" osv.. Men men... en avsporing der ja... Hundebur er ikke nødvendigvis en uting brukt riktig og dersom denne familien tar dem med på lange turer hvor de får løpt av seg og brukt hodet er det ikke sikkert bikkjene har det verre enn en sofagris som aldri får prøvd seg skikkelig liksom...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå