Gå til innhold

Alene med barn og gå tur med hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er alene med barn, da gjerne småbarn under 6år.

hvordan gjør dere det når hunden trenger luftetur, men barna sover/er syke eller lignende? 
 

Anonymkode: 83409...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går med vogn...Det er iallfall det alle småbarnsforeldre med hund gjør i nabolaget:)

Anonymkode: cd22b...f0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den over sier. Går med vogn. 

Om barnet er for sykt til å være ute i vogn (som bitte liten baby og mange minusgrader/vind), må man enten få noen til å passe enten unge eller hund, eller bare lufte hunden i hagen mens babyen sover inne med babycall. 

Anonymkode: cd4fc...34d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ starte alenetrening med en gang man får hund;)

Anonymkode: cd22b...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Som den over sier. Går med vogn. 

Om barnet er for sykt til å være ute i vogn (som bitte liten baby og mange minusgrader/vind), må man enten få noen til å passe enten unge eller hund, eller bare lufte hunden i hagen mens babyen sover inne med babycall. 

Anonymkode: cd4fc...34d

This 👆🏼

Anonymkode: 64d93...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn, og hadde en fast ordning med en ungdomsskoleelev om å lufte hunden noen dager i uka, det funket veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

+ starte alenetrening med en gang man får hund;)

Anonymkode: cd22b...f0d

Alenetrening? Er det hunden eller barnet som skal ha alenetrening mener du? Hjelper ikke å trene alenetrening av hund når det er hunden som skal luftes?

Anonymkode: 56d6f...424

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ts her. Glemte å svare etter de første svarene jeg fikk 🤦🏼‍♀️

Jeg har blitt alene og forsøker å planlegge hverdagen med høyaktivt hund. Ho har vokst opp på en romslig tomt med fri tilgang på uteområder når vi er hjemme. Og gode turer på kvelden, det kan selvsagt byttes ut med mer hjernetrim.

I mars flytter vi til leilighet og hunden blir med meg. Og jeg prøver å se for meg hvordan jeg skal få ting til å gå rundt med hundens luftetur. Hun får jo ikke lenger fri tilgang til uteområdet.

jeg har to barn, en på 3 og en på 6. de kan selvsagt bli med på turen. men den faste kveldsturen er fra rundt kl 20-21. og da sover barna. 
kveldsstell av barn starter ca 18:30/19:00. kan jeg bare endre på kveldsturen til før det klokkeslettet? Jeg tenker morgentur blir ca kl 06:30, men da er det jo mange timer hunden må holde seg fra siste kveldstur i såfall? 
Vi har hatt samme rutine siden vi fikk ho, så beklager hvis det er et tullete spm. Jeg prøver bare å forberede meg på hvordan hverdagen skal bli. 
 

Anonymkode: 83409...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 12.44):

Dere som er alene med barn, da gjerne småbarn under 6år.

hvordan gjør dere det når hunden trenger luftetur, men barna sover/er syke eller lignende? 
 

Anonymkode: 83409...803

man setter seg ikke i den situasjonen uten å ha en hage og sende hunden ut i. Å gå fra barnet er uansett NO GO!!!

Anonymkode: 364b7...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

man setter seg ikke i den situasjonen uten å ha en hage og sende hunden ut i. Å gå fra barnet er uansett NO GO!!!

Anonymkode: 364b7...af2

Situasjonen for 2år siden, når vi fikk hunden, og nå er HELT forskjellige. 
Jeg kan ikke gå tilbake i tid og endre på at vi fikk hunden? Hun var svært ønsket lenge før hun kom til oss, og nøye planlagt ut fra hverdagen og livet vi har hatt. 

hunder skal uansett gå turer og ha aktivitet etter hundens aktivitetsbehov. Ofte er hundens rasestandard en pekepinn på det. Jeg tror du bør lese på mattilsynet sine sider om hundehold hvis du bare lufter hunden din i Hagen. 
Mange klarer fint å ta seg av en hund selv om de bor i leilighet.

Men siden jeg blir alene med barn og har aldri vært i denne situasjonen så ser jo jeg at jeg må planlegge hvordan rutiner skal bli. 

i verste fall så skal jeg finne noen som kan hjelpe meg med kveldsturer mot betaling. 
 

-ts 

Anonymkode: 83409...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 14.43):

+ starte alenetrening med en gang man får hund;)

Anonymkode: cd22b...f0d

Hunden har alenetrening..? Hva hjelper det hvis jeg skal gå tur med hunden på kvelden? 

Anonymkode: 83409...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i blokk? Er det en tenåring der som kan gå 30 min med hunden hver kveld? Evt passet barn mens du går? Jeg hadde elsket å være hundelufter da jeg var tenåring 🙂

Anonymkode: 4187e...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Situasjonen for 2år siden, når vi fikk hunden, og nå er HELT forskjellige. 
Jeg kan ikke gå tilbake i tid og endre på at vi fikk hunden? Hun var svært ønsket lenge før hun kom til oss, og nøye planlagt ut fra hverdagen og livet vi har hatt. 

hunder skal uansett gå turer og ha aktivitet etter hundens aktivitetsbehov. Ofte er hundens rasestandard en pekepinn på det. Jeg tror du bør lese på mattilsynet sine sider om hundehold hvis du bare lufter hunden din i Hagen. 
Mange klarer fint å ta seg av en hund selv om de bor i leilighet.

Men siden jeg blir alene med barn og har aldri vært i denne situasjonen så ser jo jeg at jeg må planlegge hvordan rutiner skal bli. 

i verste fall så skal jeg finne noen som kan hjelpe meg med kveldsturer mot betaling. 
 

-ts 

Anonymkode: 83409...803

Jepp men det jeg sier er at barnet kommer foran hunden.
Så om man ikke får det til i forhold til hunden når man skal ta hensyn til barnet
så må man finne andre løsninger i forhold til hund.

Anonymkode: 364b7...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 14.27):

går med vogn...Det er iallfall det alle småbarnsforeldre med hund gjør i nabolaget:)

Anonymkode: cd22b...f0d

 

Gå med vogn med 6-årig barn? Altså...

 

Man må sende hunden ut i hagen, eller be om hjelp. Har man ikke nettverk får man spørre en nabo eller lignende, og betale for det. 

Anonymkode: 348ed...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ts her. Glemte å svare etter de første svarene jeg fikk 🤦🏼‍♀️

Jeg har blitt alene og forsøker å planlegge hverdagen med høyaktivt hund. Ho har vokst opp på en romslig tomt med fri tilgang på uteområder når vi er hjemme. Og gode turer på kvelden, det kan selvsagt byttes ut med mer hjernetrim.

I mars flytter vi til leilighet og hunden blir med meg. Og jeg prøver å se for meg hvordan jeg skal få ting til å gå rundt med hundens luftetur. Hun får jo ikke lenger fri tilgang til uteområdet.

jeg har to barn, en på 3 og en på 6. de kan selvsagt bli med på turen. men den faste kveldsturen er fra rundt kl 20-21. og da sover barna. 
kveldsstell av barn starter ca 18:30/19:00. kan jeg bare endre på kveldsturen til før det klokkeslettet? Jeg tenker morgentur blir ca kl 06:30, men da er det jo mange timer hunden må holde seg fra siste kveldstur i såfall? 
Vi har hatt samme rutine siden vi fikk ho, så beklager hvis det er et tullete spm. Jeg prøver bare å forberede meg på hvordan hverdagen skal bli. 
 

Anonymkode: 83409...803

Skal barna være med å gå tur 6.30 om morgenen og på kvelden? Får hunden bare 2 turer ila dagen? Skal hunden ligge inne i leiligheten mellom 7.30 og 19?? Du bør faktisk omplassere hunden så den får det den fortjener av turer, trening og sosialisering. Hva gjør du når barna blir syke og hunden skal ut på tur? Eller om hunden blir dårlig og må luftes kl 22. 

Anonymkode: 42f65...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Situasjonen for 2år siden, når vi fikk hunden, og nå er HELT forskjellige. 
Jeg kan ikke gå tilbake i tid og endre på at vi fikk hunden? Hun var svært ønsket lenge før hun kom til oss, og nøye planlagt ut fra hverdagen og livet vi har hatt. 

hunder skal uansett gå turer og ha aktivitet etter hundens aktivitetsbehov. Ofte er hundens rasestandard en pekepinn på det. Jeg tror du bør lese på mattilsynet sine sider om hundehold hvis du bare lufter hunden din i Hagen. 
Mange klarer fint å ta seg av en hund selv om de bor i leilighet.

Men siden jeg blir alene med barn og har aldri vært i denne situasjonen så ser jo jeg at jeg må planlegge hvordan rutiner skal bli. 

i verste fall så skal jeg finne noen som kan hjelpe meg med kveldsturer mot betaling. 
 

-ts 

Anonymkode: 83409...803

På KG må du til enhver tid ta hensyn til hva som i teorien kan komme til å skje hver eneste dag de neste 18 årene om du skal skaffe deg dyr og eller unge. Du skal være helt garantert alle ytre faktorer, som samlivsbrudd hvor HAN går fra DEG, ulykker, oppsigelser, naturkatastrofer, etc. Det har nemlig alle disse som sitter og skriver slike svar gjort: de har aldri noen sinne skaffet seg dyr eller barn uten å VITE 100% sikkert at mannen deres aldri kommer til å forlate dem, bli påkjørt og dø, eller at huset skal bli tatt av jordskjelv. 

Så shame on you for at du har vært så latterlig uansvarlig og bein frem stokk dum at du har skaffet deg hund OG nå altså unge. Skam! Deg!!

 *vifte med ironiflagget*

Drit i sånne kommentarer ts... Alle normale folk vet at Livet Skjer. 

Anonymkode: cd4fc...34d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon. Da mannen min døde for snart fire år siden måtte vi endre rutinene. Barnet mitt var på den tiden 2,5 år og la seg 19.00. Morgenturen ble tidligere også fordi jeg måtte plutselig ut på tur kl. 06.30 m morgenen. Vi dro ut på tur rett etter jobb, så ble siste kveldsturen i 18/18.30 tiden. Vi brukte vogn fram til barnet orket å gå en stund. Da ble det også mye lettere 😉
Nå hadde jeg også familie i nærheten slik at jeg fikk mye hjelp sånn sett, men endring i livssituasjoner kan man ikke forutse 🥰 hunden tilpasser seg endringer i tidspunkt på turene sine. Det går nok helt fint. Jeg forstår at du tenker praktisk her. Det gjorde jeg også 🙂

Endret av Enkefrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal barna være med å gå tur 6.30 om morgenen og på kvelden? Får hunden bare 2 turer ila dagen? Skal hunden ligge inne i leiligheten mellom 7.30 og 19?? Du bør faktisk omplassere hunden så den får det den fortjener av turer, trening og sosialisering. Hva gjør du når barna blir syke og hunden skal ut på tur? Eller om hunden blir dårlig og må luftes kl 22. 

Anonymkode: 42f65...f00

skjønner du ikke at det er på de tidspunktene ungene ligger og sover, og ikke kan bli med ut? På dagtid er jo ungene i barnehage/skole, og kan være med på tur på ettermiddagen, litt vanskeligere når de ligger å sover i senga si. 

 

Jeg ville prøvd å fått en ungdom til å komme for å lufte, hvis det ikke er slik at du bare kan lufte rett på utsiden av døra, da ville jeg lagt en babycall og gått en liten runde på noen minutter. 

Anonymkode: 0b8e6...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

skjønner du ikke at det er på de tidspunktene ungene ligger og sover, og ikke kan bli med ut? På dagtid er jo ungene i barnehage/skole, og kan være med på tur på ettermiddagen, litt vanskeligere når de ligger å sover i senga si. 

 

Jeg ville prøvd å fått en ungdom til å komme for å lufte, hvis det ikke er slik at du bare kan lufte rett på utsiden av døra, da ville jeg lagt en babycall og gått en liten runde på noen minutter. 

Anonymkode: 0b8e6...5b5

Det er jo nettopp derfor jeg ikke fatter at hun ikke forstår det selv. Hunden fortjener flere , gode turer gjennom dagen, trening og stimuli, plass å bevege seg på. 

Anonymkode: 42f65...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...