AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #41 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uansett hva du syntes om tomgangskjøring så er det ulovlig å ta andres nøkler, tisse i andres senger etc. Du burde vært låst inne et sted. Anonymkode: 91034...531 Too late. Sitter inne på livstid i USA. For å ha tisset i senga til en amerikansk trucker..🤠 Anonymkode: 4a459...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 4. januar 2023 #42 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Bra. Og da kan de vel lett droppe tomgangen på lastebilens motor for oss andres del. Tror batteriet fikser det temmelig greit. Atter en gang; en fordømt harry ukultur. Anonymkode: 4a459...bfd Det kan du vel si rett til de sjåførene det gjelder ville jeg tro? Eller er du tøff bare når du gjemmer deg bort som en AB på et forum? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #43 Del Skrevet 4. januar 2023 Hadde du syntes at det var greit at arbeidsplassen din ble kjølt ned til frysepunktet hver gang du gikk på do eller skulle hente rekvisita eller en kaffe? Anonymkode: 5e7d3...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 4. januar 2023 #44 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde du syntes at det var greit at arbeidsplassen din ble kjølt ned til frysepunktet hver gang du gikk på do eller skulle hente rekvisita eller en kaffe? Anonymkode: 5e7d3...7bc Hvis bilen blir iskald på den tiden det tar sjåføren å gå på do, vil jeg anbefale personen et legebesøk eller flere. Eventuelt en palle svisker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #45 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Les bedre. Bruk et par sekunder.. Nettopp en slik situasjon jeg beskrev og var poenget. Vi andre, offer for både pest og brannfare. Og sant, som typisk truckers, manglet bare sneipen i kjeften.. noe som du selv ikke synes er så kult på en bensinstasjon. TS Anonymkode: 4a459...bfd TS skriver at lastebilsjåføren stikker inn og kjøper seg en pølse i en veldig nedlatende tone, omtrent som din.. Sitat På en bensinstasjon står en lastebilsjåfør og fyller diesel eller går inn på stasjonen og kjøper kaffe eller en trailer-grill med rekesalat for den saks skyld. Anonymkode: 3548c...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 4. januar 2023 #46 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS skriver at lastebilsjåføren stikker inn og kjøper seg en pølse i en veldig nedlatende tone, omtrent som din.. Anonymkode: 3548c...90b Fyller drivstoff samtidig som motoren går er også tema så vidt jeg kan se... Verre brannfare med bensin men likevel. Unødig tomgangskjøring risikerer man bot for etter paragraf 3 i veitrafikkloven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 5. januar 2023 #47 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 11.51): Har du vært vitne til dette selv? På en bensinstasjon står en lastebilsjåfør og fyller diesel eller går inn på stasjonen og kjøper kaffe eller en trailer-grill med rekesalat for den saks skyld. Utenfor står motoren på kjøretøyet og går på tomgang. Dette gjelder eldre som nye lastebiler. Vi andre som er i nærheten blir offer for eksosen pga denne tullingen. Synes de selv det er tøft eller noe? Denne ukulturen har jeg vært vitne til hele livet. Irriterer meg.. Gikk en gang for mange år siden, da jeg var ung og bøllete, inn i førerhytta på én og slo av motoren for deretter å hive nøkkelen hans faen i vold.. Ja, jeg skulle sikkert vært politianmeldt ja. Men denne ukulturen med tomgangskjøring pågår fortsatt med moderne lastebiler og burde også politianmeldes etter min mening, for dette finnes det vel en lov på?. Anonymkode: 4a459...bfd Hadde du rørt nøkkelen i min bil så er jeg stygt redd for at du ikke hadde klart å skru om noen flere nøkler med den hånden igjen. Den mengden eksos som kommer fra en euro4 lastebil eller nyere mens den står på tomgang er MINDRE mengde enn den som kommer når du starter opp motoren. Ta deg tre forskjellige eksemplarer av gjærbakst, så lenge det er boller, og så kutter du ut med å tro at du er så svartens smart. Her viste du rett og slett at du ikke har peiling. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 5. januar 2023 #48 Del Skrevet 5. januar 2023 ti10 skrev (På 4.1.2023 den 9.17): Hvis bilen blir iskald på den tiden det tar sjåføren å gå på do, vil jeg anbefale personen et legebesøk eller flere. Eventuelt en palle svisker. Det handler ikke om nedkjøling av førerkabin, det handler om den kompressoren som står og går for å holde lufttankene med luft. Lastebiler bruker luft i bremsesystem, clutch/converter, fjæring, fjæring på hytte, seter etc. Å kjøre alt dette i gang igjen fra selv fem minutter med stillstand kan være problematisk ved høy luftfuktighet og kulde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 5. januar 2023 #49 Del Skrevet 5. januar 2023 On 1/3/2023 at 1:56 PM, AnonymBruker said: Drivstoffbruk, oppstart vs tomgang. Stor motor, høye drivstoffpriser og en presset bransje. Du får slutte å bestille ting med gratis frakt fra Kina, dersom du synes dette er så plagsomt. Anonymkode: af862...a39 Har du overhodet peiling på hva innholdet er i tungtransporten? Ting fra Kina er nok ikke det det er mest av. Vær glad du, for at noen orker å kjøre nødvendige varer til butikkene, så du får mat på bordet og slipper å hente det selv der det produseres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6. januar 2023 #50 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 11.51): Har du vært vitne til dette selv? På en bensinstasjon står en lastebilsjåfør og fyller diesel eller går inn på stasjonen og kjøper kaffe eller en trailer-grill med rekesalat for den saks skyld. Utenfor står motoren på kjøretøyet og går på tomgang. Dette gjelder eldre som nye lastebiler. Vi andre som er i nærheten blir offer for eksosen pga denne tullingen. Synes de selv det er tøft eller noe? Denne ukulturen har jeg vært vitne til hele livet. Irriterer meg.. Gikk en gang for mange år siden, da jeg var ung og bøllete, inn i førerhytta på én og slo av motoren for deretter å hive nøkkelen hans faen i vold.. Ja, jeg skulle sikkert vært politianmeldt ja. Men denne ukulturen med tomgangskjøring pågår fortsatt med moderne lastebiler og burde også politianmeldes etter min mening, for dette finnes det vel en lov på?. Anonymkode: 4a459...bfd "Offer for eksosen". Skjerp deg a, Karen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #51 Del Skrevet 29. januar 2023 En diesel bil forurenser 3 ganger mer enn en lastebil. Problemet ligger hos personbilene, ikke lastebilene. Anonymkode: dec49...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå