Nita Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Jeg og sambo skal kjøre til Bodø i jula og lurer på hvor mange timer denne turen vil ta. Vi har prøvd å beregne gjennom forskjellige kartsider, men får forskjell på flere timer og da blir det jo vanskelig å beregne..... Så dere som har kjørt fra østlandet (vi kjører fra Lillehammer) til Bodø...vil gjerne høre hvor lang tid dere brukte
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2005 #2 Skrevet 14. desember 2005 Skal dere kjøre rett opp? Det beste er å ta turen over 2 dager med en overnatting i Trondheimsområdet. Vil tro dere bruker ca 15-16 timer kjøretid.
Nita Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2005 Kjører direkte uten overnatte....har planer om å kjøre slik at vi ankommer tidlig kveld......så vi skal beregne ut i fra det
Gjest Bellatrix Skrevet 15. desember 2005 #4 Skrevet 15. desember 2005 Vanskelig å si. Det kan ta ekstra tid pga vanskelige fjelloverganger på vinterføret. Men jeg tror minst dere må beregne 15 timer.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 14 timer +/- uten barn på sommerføre. På vinteren tar det MYE lengre tid, fyker det snø går det utrolig sakte! Husk å ta med i beregningen at det nok er kolonnekjøring og sannsynligvis nattestengt over de største fjellovergangene, så det lønner seg å komme dit på dagtid for å unngå å stå å vente. Med litt ruskevær kan det bli en lang og slitsom tur, anbefaler virkelig at dere deler den i to og overnatter et sted. Kjør halvveis og overnatt, så blir det nok likevel kveld før dere er framme.. GOD TUR!
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #6 Skrevet 16. desember 2005 Jeg og sambo skal kjøre til Bodø i jula og lurer på hvor mange timer denne turen vil ta. Vi har prøvd å beregne gjennom forskjellige kartsider, men får forskjell på flere timer og da blir det jo vanskelig å beregne..... Så dere som har kjørt fra østlandet (vi kjører fra Lillehammer) til Bodø...vil gjerne høre hvor lang tid dere brukte ← Beregn 20 timer nå på vinteren. Du må ha stopp underveis...
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har prøvd å argumentere for overnatting underveis, men nope på det område er min kjære like ugjennomtrengelig som en murvegg. Og siden det er han som skal kjøre får jeg bare akseptere det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå