Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og sambo skal kjøre til Bodø i jula og lurer på hvor mange timer denne turen vil ta. Vi har prøvd å beregne gjennom forskjellige kartsider, men får forskjell på flere timer :sur: og da blir det jo vanskelig å beregne.....

Så dere som har kjørt fra østlandet (vi kjører fra Lillehammer) til Bodø...vil gjerne høre hvor lang tid dere brukte :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Skal dere kjøre rett opp? Det beste er å ta turen over 2 dager med en overnatting i Trondheimsområdet. Vil tro dere bruker ca 15-16 timer kjøretid.

Skrevet

Kjører direkte uten overnatte....har planer om å kjøre slik at vi ankommer tidlig kveld......så vi skal beregne ut i fra det :reise:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Vanskelig å si. Det kan ta ekstra tid pga vanskelige fjelloverganger på vinterføret. Men jeg tror minst dere må beregne 15 timer.

Skrevet

14 timer +/- uten barn på sommerføre. På vinteren tar det MYE lengre tid, fyker det snø går det utrolig sakte! Husk å ta med i beregningen at det nok er kolonnekjøring og sannsynligvis nattestengt over de største fjellovergangene, så det lønner seg å komme dit på dagtid for å unngå å stå å vente. Med litt ruskevær kan det bli en lang og slitsom tur, anbefaler virkelig at dere deler den i to og overnatter et sted. Kjør halvveis og overnatt, så blir det nok likevel kveld før dere er framme..

GOD TUR!

Skrevet
Jeg og sambo skal kjøre til Bodø i jula og lurer på hvor mange timer denne turen vil ta. Vi har prøvd å beregne gjennom forskjellige kartsider, men får forskjell på flere timer :sur:  og da blir det jo vanskelig å beregne.....

Så dere som har kjørt fra østlandet (vi kjører fra Lillehammer) til Bodø...vil gjerne høre hvor lang tid dere brukte :)

Beregn 20 timer nå på vinteren. Du må ha stopp underveis...

Skrevet

Jeg har prøvd å argumentere for overnatting underveis, men nope :murvegg: på det område er min kjære like ugjennomtrengelig som en murvegg. Og siden det er han som skal kjøre får jeg bare akseptere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...