AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Noen tips til hva jeg kan servere? 2-åringen har feber og dårlig matlyst. Vil ha litt saft eller eplejus innimellom, men lite mat. Er det bare å vente til det går over eller bør jeg prøve å finne noe som frister? Anonymkode: b28af...222
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Smoothie eller smoothe-is bruker å slå an her. Frukt/bær og yoghurt Anonymkode: 50f88...800 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Smoothie eller smoothe-is bruker å slå an her. Frukt/bær og yoghurt Anonymkode: 50f88...800 Kjøpt smoothie-is? Kan se om jeg finner. Frukt og yoghurt er det lite interesse for 😕 Anonymkode: b28af...222
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjøpt smoothie-is? Kan se om jeg finner. Frukt og yoghurt er det lite interesse for 😕 Anonymkode: b28af...222 Nei, fryser selv i ispinneformer. Anonymkode: 50f88...800
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Eggerøre pleier mine å like. Steker i litt store klumper slik så det blir litt håndfast. Anonymkode: 876b0...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Her pleier fruktposer (sånne man får på butikken) være en hit. Ikke ting som må tygges - det er for mye jobb.. Men noe som smaker søtt og glir rett ned. Anonymkode: a18ad...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Eg pleier å kjøpe "ostebriks" til mine når dei er sjuke. Og ritzkjeks. Det pleier å gå ned. Anonymkode: cc0b7...a97
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Sjokolade. Hjelper på alt. Særlig humøret. Da kan det hende de orker litt mat senere. Men så lenge du gir nok drikke, så går det fint om det bare er vanlig feber som går over. De får apetitten igjen og vil gjerne ta igjen litt etter noen dager. Datteren min var syk og greide ikke spise noe særlig på to dager. Tredje dagen spiste hun fire skiver med laks til frokost. Anonymkode: 9ae91...90b 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Sjokolade. Hjelper på alt. Særlig humøret. Da kan det hende de orker litt mat senere. Men så lenge du gir nok drikke, så går det fint om det bare er vanlig feber som går over. De får apetitten igjen og vil gjerne ta igjen litt etter noen dager. Datteren min var syk og greide ikke spise noe særlig på to dager. Tredje dagen spiste hun fire skiver med laks til frokost. Anonymkode: 9ae91...90b Pang rett opp på fire skiver, faktisk 😆 Ja, tipper litt sjokolade hjelper. Skulle gjerne hatt i henne noe næring også 😛 Anonymkode: b28af...222
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Semulegryn graut er ein hit her. Står det veldig dårlig til fungerer pinneis som regel. Anonymkode: ad46f...c02
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Pang rett opp på fire skiver, faktisk 😆 Ja, tipper litt sjokolade hjelper. Skulle gjerne hatt i henne noe næring også 😛 Anonymkode: b28af...222 Så lenge hun drikker nok (og gjerne juice osv) så er ikke mat det viktigste Anonymkode: 01240...80e 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 Potetskruer, salte kjeks og pomme frites er det beste mine får. Anonymkode: 466d0...50e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 Mat er gjerne vanskelig de første dagene av sykdom, jeg er derfor raus med saft, smoothie og sjokomelk, så det alltid drikkes nok. Unngår drikken som metter i forbindelse med måltider, men når jeg ser at «slaget er tapt» så får de for å få i seg noe. Samme med sjokolade eller kjeks. Våre er veldig glad i Wasa fullkorn med sjokolade, og de er jo ikke «bare» sukker. Plutselig etter noen dager spiser de igjen. Så små «faker» jo ikke sykdom og dårlig matlyst, og forstår heller ikke viktigheten av å spise. Så å finne mat som vi får i de har vi ennå ikke klart. Men brødskive, yoghurt og pasta er gjerne populært når matlysten begynner å komme tilbake. Anonymkode: 341f0...b70 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Pang rett opp på fire skiver, faktisk 😆 Ja, tipper litt sjokolade hjelper. Skulle gjerne hatt i henne noe næring også 😛 Anonymkode: b28af...222 De klarer seg fint noen dager uten å få maks dose vitaminer og mineraler. Det er masse energi i sjokolade og godsaker. Det er viktigere å få i dem væske enn fast føde. Så her kjører vi på med saft, smoothies, og det meste som ihvertfall er litt energi. Anonymkode: a18ad...b4d 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Pang rett opp på fire skiver, faktisk 😆 Ja, tipper litt sjokolade hjelper. Skulle gjerne hatt i henne noe næring også 😛 Anonymkode: b28af...222 Det er mye mer næring i sjokolade enn i ingenting. Anonymkode: 4cb31...e33 2
Lonelily Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 Har nettopp hatt en heftig runde med influensa der begge mine på 4 og 9 nektet å spise i over ei uke. Eldste fikk i seg litt pizza etterhvert, siden det er favoritten, men ellers har det gått x antall liter med eplejuice og Smoothie. Det eneste yngstemann fikk i seg utenom drikke var druer. Stort sett alt ble tilbudt, ikke en gang sjokolade var fristende 😩 Det er grusomt når barna ikke får i seg noe, men det aller viktigste er å sørge for at de får i seg nok drikke!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pang rett opp på fire skiver, faktisk 😆 Ja, tipper litt sjokolade hjelper. Skulle gjerne hatt i henne noe næring også 😛 Anonymkode: b28af...222 Det er jo masse næring i sjokolade Både fett og sukker. Eplejuice er ikke særlig annerledes, masse sukker der også. Hadde barnet fått intravenøs væske på sykehus så hadde det vært sukkervann! Ville gitt Paracet og Ibux hvis dere har det og barnet kan få det for å bedre allmenntilstanden, og tilby alt de liker godt, samme hva det er. Det viktigste er jo energi, så kan det sunne komme når de er friske igjen. Anonymkode: dfb92...d73 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 Bringebær, blåbær og safarikjeks 🙈 Anonymkode: 7d611...66f
Diry72 Skrevet 3. januar 2023 #19 Skrevet 3. januar 2023 Marie kjeks og annet snacks som har en nøytral smak.
Gjest Krokanrullene Skrevet 3. januar 2023 #20 Skrevet 3. januar 2023 Min vil ha minimalt med fast føde når hun er syk. Går raskt ned i vekt, men det går seg til når hun er frisk igjen. Hun får det hun vil, og da er to biter av en sjokolade bedre enn ingenting. Næring og sunn mat kommer når matlysten er tilbake. Væske er det viktigste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå