Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg jobber i en mellomstor norsk bedrift, i en mellomstor avdeling. 

I det siste har vi hatt en del teambuildingsdager. Jeg synes det er grusomt. 

Jeg synes selvsagt det er viktig med god tone, være hyggelig og samarbeide. Jeg liker godt å være en god kollega og bekjent. Som introvert opplever jeg igrunn det som min terskel. Jeg har ikke sosial og mental kapasitet til å være veldig privat og venner med alle. 

Teambuildingen og presset om å delta på middager og sosiale aktiviteter etter endt arbeidsdag tar snart knekken på meg. 

Når jeg prøver å melde avbud får jeg beskjed om at arbeidsmiljø og vennskap er en av bedriftens kjerneverdier, og her er vi en sammensveisa familie. 

Liker folk faktisk dette? 

Anonymkode: f6e45...f6e

Deler ditt syn 100%. Er også introvert, og har mer enn nok med å være "sosial" på jobb 8 timer om dagen, om jeg ikke skal omgås kollegaer etter arbeidstid. 

Personlig mener jeg at arbeidsgivere bør være med opptatt av at jobben bli utført enn at alle skal være "one big happy family" 24-7, for sånn fungerer det ikke for alle.

Takke meg til hjemmekontor 3 dager i uken. Det har reddet meg mang en gang.

Anonymkode: 9e941...094

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er ikke arbeidstiden tilstrekkelig? 

Fint om det kan gjøres innen arbeidstid, men skal man f. eks. ha en middag med avdelingen er det litt vrient å spise middag 1230 på dagen. Slike ting gjøres gjerne på kveldstid for de som har kontorjobber, mens andre tider kan passe bedre for de som har turnus. 

Anonymkode: cce7d...91c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg jobber i en mellomstor norsk bedrift, i en mellomstor avdeling. 

I det siste har vi hatt en del teambuildingsdager. Jeg synes det er grusomt. 

Jeg synes selvsagt det er viktig med god tone, være hyggelig og samarbeide. Jeg liker godt å være en god kollega og bekjent. Som introvert opplever jeg igrunn det som min terskel. Jeg har ikke sosial og mental kapasitet til å være veldig privat og venner med alle. 

Teambuildingen og presset om å delta på middager og sosiale aktiviteter etter endt arbeidsdag tar snart knekken på meg. 

Når jeg prøver å melde avbud får jeg beskjed om at arbeidsmiljø og vennskap er en av bedriftens kjerneverdier, og her er vi en sammensveisa familie. 

Liker folk faktisk dette? 

Man har gått mer og mer over til Teambuilding ettersom grøftefyll har blitt mer uglesett. Oppgaven de har, er det samme, og jeg er nok som deg, ikke veldig kompatibel med teambuilding i edru tilstand. 

Anonymkode: f8787...837

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fint om det kan gjøres innen arbeidstid, men skal man f. eks. ha en middag med avdelingen er det litt vrient å spise middag 1230 på dagen. Slike ting gjøres gjerne på kveldstid for de som har kontorjobber, mens andre tider kan passe bedre for de som har turnus. 

Hvorfor ikke en lunsj? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke en lunsj? 

Det har jo også skjedd, men noen ganger trenger man noen timer til teambuilding, og da er det ofte lettere å få det til på kveldstid i blant, slik at man har tid nok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En til to ganger i mnd blir derimot litt i meste lager for meg. 

Ts

det tror jeg nok blir for mye for de aller fleste. Og der kommer denne lederen sine egenskaper inn da, eller de manglende i så måte slik jeg ser det. Jeg ville bedt om en samtale, vært åpen på at det er i overkant mye, spørre hvorfor lederen føler dette er en god tilnerming og om det ikke er andre måter å bygge team på - forutsatt at du har en god relasjon til din leder? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte det godt da jeg var yngre. Nå er jeg 60 + og føler det har mistet sin attraktivitet. "Heldigvis" jobber jeg nå for en bedrift som er altfor kjip til å bruke penger på slikt. Faglig sett har det null verdi, men for folk som synes det er gøy, kan det ha en viss sosial gevinst. 

Anonymkode: b47a5...a2b

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jo også skjedd, men noen ganger trenger man noen timer til teambuilding, og da er det ofte lettere å få det til på kveldstid i blant, slik at man har tid nok. 

Hvorfor trenger man det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor trenger man det? 

Jeg syntes virkelig ikke det er så unormalt at man f. eks. tar en middag eller annet arrangement som typisk tilbys på kveldstid, så da blir det jo slik. Er det virkelig sååååå slitsomt å bli påspandert en middag eller en annen type arrangement i blant? Jeg kan forstå hvis dette skjer mange ganger i måneden, men forstår ikke de som aldri ønsker å være med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syntes virkelig ikke det er så unormalt at man f. eks. tar en middag eller annet arrangement som typisk tilbys på kveldstid, så da blir det jo slik. Er det virkelig sååååå slitsomt å bli påspandert en middag eller en annen type arrangement i blant? Jeg kan forstå hvis dette skjer mange ganger i måneden, men forstår ikke de som aldri ønsker å være med. 

Det er helt ok med en middag en gang i blant. Men hvilket formål har disse middagene som ikke kan oppnås i arbeidstid? 

Jeg reagerer ikke på en middag en gang i blant, men hyppige teambuildingsaktiviteter på ettermiddager. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er helt ok med en middag en gang i blant. Men hvilket formål har disse middagene som ikke kan oppnås i arbeidstid? 

Jeg reagerer ikke på en middag en gang i blant, men hyppige teambuildingsaktiviteter på ettermiddager. 

Det er veldig greit å i blant se kolleger i en helt annen sammenheng enn kontorene på dagtid, det er også noe som bidrar til godt arbeidsmiljø. 

Ja, da er det jo hyppigheten som er problemet, og da skjønner jeg jo det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt mange forskjellige jobber, og noen av dem har brukt "teambuilding" som en slags tvangsmetode for at folk skal samarbeide og like hverandre. For meg er det noe som kommer naturlig, eller ikke i det hele tatt.

Jeg har ikke noe imot å dra på firmatur, sommerfest eller julebord, men når "bli-kjent" lekene og gruppearbeidet kommer har jeg mest lyst til å spy.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er selvsagt viktig å bidra til et godt arbeidsmiljø, iblant også utenfor arbeidstid, 

Hvorfor er det det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan forstå hvis dette skjer mange ganger i måneden, men forstår ikke de som aldri ønsker å være med. 

Hm, hva er det du ikke forstår egentlig? Å låse fritiden sin til et opplegg man ikke er interessert i vs å bruke den på noe man er interessert i? Er det et vanskelig konsept syns du? Du lurer kanskje på hvorfor de aldri blir interessert i å bruke tiden sammen med kollegaer? Det er sikker like mange grunner til det som det er folk, men jeg syns ikke tid med folk jeg ikke kjenner er spesielt interessant. Det er som regel noe annet som er mer interssant, og selv om det ikke er det, er det som regel mer interessant å slippe å bruke tid til og fra når man heller kan sitte hjemme å ikke bruke tid til og fra. Skjønner du bedre nå?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt bli med på lønningspils eller en middag eller noe. Et sted hvor vi kan sitte og prate med hverandre og bli litt bedre kjent.

Men teambuilding med "leker" og "aktiviteter" får jeg gåsehud av og blir ikke med om jeg kan slippe. Melder meg syk om jeg må.

Anonymkode: b8713...9ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker det mer og mer med årene. Kanskje fordi jeg er blitt eldre og har ikke samme behov som før å knytte nærere relasjoner til kollegaene mine. Jeg liker å jobbe med dem, men liker ikke folk kommer for tett innpå meg.

Jeg er ellers sosial og vi er mye ute på ting sammen med venninner, familie og mannen min. Men orker ikke det sosiale med jobben 

Har vært fullt i arbeidslivet siden jeg var 19 år og er 45 år den dag i dag…. Og byttet mye jobb pga nedskjæringer, oppsigelser, omorganiseringer  osv.. tror jeg er litt utbrent 

Men jeg hadde nok likt det bedre hvis jeg hadde vært enslig og lite venner. Da tror jeg behovet hadde større for å komme meg ut

Anonymkode: e27b2...fee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dritlei det!

Anonymkode: 4c27c...c27

AnonymBruker
Skrevet

Har likt der når jeg har jobbet steder med ikke så mange ansatte der vi har kommet veldig godt overens i utgangspunktet. Men kan ikke fordra det når det ikke er så bra sosialt i utgangspunktet og mange folk. Synes det blir kleint og påtatt

Anonymkode: 8011b...224

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hater det mer enn både pest og kolera!

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vært med på slikt, men ville hatet det. Arbeidsgiver bestemmer hvem jeg må omgås på dagtid. På fritiden vil jeg bestemme selv!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...