AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Del Skrevet 1. januar 2023 Jeg vil strikke genseren Kari av Camilla phil . Men pinnestr 15 og 12 er sykt slitsomt å strikke med. Hvis jeg går ned på oinnestr til feks 8 og 10, må jeg da legge opp flere masker ? Da blir den jo mindre chunky , men det er helt greit. beklager dumt spm, er nybegynner Anonymkode: 485f4...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Del Skrevet 2. januar 2023 Det er nok mulig å gå ned i p.str, men kan fort bli galt på genserens mål. Tror man skal være ganske god i strikking for å endre p.str så drastisk som du tenker. Men kanskje noen som er mer drevne kan komme med innspill. Anonymkode: 9bacf...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Del Skrevet 2. januar 2023 Strikk en prøvelapp på 10×10 cm med begge variantene, så ser du hvor mye du må beregne for å justere størrelse, og hvor tett strikken vil se ut i forskjell. Anonymkode: 3d212...9e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Del Skrevet 2. januar 2023 Og ja, maskeantall må økes, men det ser du når du strikker 10 cm prøvelapp. Og kan regne ut deretter.. Anonymkode: 3d212...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Del Skrevet 2. januar 2023 Å gå ned så mye i pinnestr på et garn som er beregnet på mye større pinner, vil få plagget til å føles mer tett og hardt, og ikke luftig. Men hvis det er veldig luftig i oppskriften, så kan det bli pent likevel, bare mye tettere. Anonymkode: 3d212...9e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Del Skrevet 2. januar 2023 Pinnestr står på garnet. Hva som er anbefalt til det. Anonymkode: 3d212...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Del Skrevet 2. januar 2023 En lærer underveis. Vi har alle vært nybegynnere. Jeg misliker oppskrifter og strikker fritt, etter "prøve og feile metoden". Anonymkode: 3d212...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Del Skrevet 3. januar 2023 Som nybegynner er det kanskje bedre å velge en oppskrift du kan følge. Hvis du likevel vi strikke denne med tynnere pinner er det mulig å bruke enkel tråd (oppskriften bruker dobbel). Strikk prøvelapp med anbefalte pinner for garnet, så ser du hvor mange ekstra masker du trenger. Anonymkode: e1f05...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Del Skrevet 3. januar 2023 Det går an å velge en annen størrelse viss man endrer strikkefasthet, men ikke når det er så stor forskjell som du skildrer. Det vil også gjøre mye med hvordan stoffet fremstår, og ikke ligne slik det er i designet. Jeg vil anbefale deg å velge et annet mønster dersom du ikke vil følge oppgitt strikkefasthet. Anonymkode: 4fa73...14a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 11. januar 2023 #10 Del Skrevet 11. januar 2023 Ja,det kan du prøve🤗 Jeg bytter ofte pinnestørrelse,og det har gått helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 11. januar 2023 #11 Del Skrevet 11. januar 2023 Det kan hende du da må bytte garn også? Men strikk en prøvelapp og se hvordan det blir 🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå