Gå til innhold

Orker ikke å bo i borettslag, men har ikke råd til enebolig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kommer faktisk til å legge det som forbehold i budet mitt neste gang jeg byr på noe i tettbygd strøk, at bygget ikke er lydt. Ikke interessert i å sitte på kjøkkenet og høre naboen gå på do eller ha sex. 

Anonymkode: c8b16...0f8

Har aldri hørt slike lyder her🥱hehe. Det er nytt bygg og godt isolert. Kun vibrassjonsstøy her(jeg som hadde den kommentaren rundt opplysningsplikt ved salg).

Anonymkode: 28020...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Grüner skrev (29 minutter siden):

Snakk om I-landsproblemer når du ser all elendigheten rundt deg! «Stakkars» deg som må bo i borettslag, makan🙄.

Å frata ofrene søvn var vel brukt som tortur redskap🤔Hvorfor ikke gjøre noe med det man kan? Rundt støy og annen sjenerende oppførsel. Ellers så ja; man skal være glad for å ha tak over hodet. Jeg forventer ikke å bo i et palass, men være i fred på mine litt over 40m2.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg kjøpte hus stod det at noe støy fra trafikk må påregnes. Derfor synes  jeg et burde stå litt om hvor godt lydisolasjonen er 

Anonymkode: 4cc8d...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg kjøpte hus stod det at noe støy fra trafikk må påregnes. Derfor synes  jeg et burde stå litt om hvor godt lydisolasjonen er 

Anonymkode: 4cc8d...572

Det er jo lett å tenke seg til at det blir litt trafikkstøy. Men når Alma på 80 år over deg flytter på gamlehjem, og den nye naboen blir en natterangler som slipper kettlebells i gulvet kl 03 så hjelper det ikke nok med et godt isolert bygg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kommer faktisk til å legge det som forbehold i budet mitt neste gang jeg byr på noe i tettbygd strøk, at bygget ikke er lydt. Ikke interessert i å sitte på kjøkkenet og høre naboen gå på do eller ha sex. 

Anonymkode: c8b16...0f8

:ler: 

Lykke til med det. Altså, det er lydt i alle leilighetsbygg, men du kan være heldig å få veldig stille naboer - og motsatt. Så selger kan si "her hører jeg veldig lite", også stemmer det fordi naboene er kjemperolige. Men så flytter nye folk inn som bråker mer, og så har du det gående. 

Du hører neppe naboen gå på do i nyere bygg, men i eldre blokkleiligheter er det sånt man egentlig må belage seg på. 

Anonymkode: 36bf2...1df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, men ikke der jeg helst vil ligge. Det er dessuten langveggen inn mot naboen og to etasjer. 

Dere som klager på lytthet. Hva oppgir dere ved salg? Jeg ser aldri at det står noe om dette. 

Anonymkode: 099e8...53e

Jeg bodde i blokk i flere år, ar uheldig med både de under og over meg.  Oppgav selvsagt ikke det da jeg solgte.   Hørte mannen oppe tisse, hørte hosting, sex, skriking, kjefting, latter, musikk (to innvandrermenn som bodde sammen med moren under meg, moren døde og det var party 24/7.   Var ikke mitt ansvar å informere hvor papirtynne gulv/tak var.  Bodde på en ende men hørte sjelden de vegg i vegg. 

Anonymkode: 82670...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 18.59):

Mulig jeg er naboen din........hører du oss sånn ca. 4 ganger i uka ?

Anonymkode: 1b57e...17e

Det er sikkert bare du i hele Norge som har høylytt sex. 

Anonymkode: 82670...ec6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen kjent røyklukt gjennom en nabovegg? Jeg lurer stadig på om det virkelig kan være mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 18.59):

Mulig jeg er naboen din........hører du oss sånn ca. 4 ganger i uka ?

Anonymkode: 1b57e...17e

I så fall kan du dra til helvete, skaffe deg folkeskikk og begynne å ta hensyn til folk rundt deg for svarte faen. 

Anonymkode: 6abbb...faa

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har noen kjent røyklukt gjennom en nabovegg? Jeg lurer stadig på om det virkelig kan være mulig. 

Ja, det siver jo ut gjennom vindusposten, listene, dørene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (18 timer siden):

Ja, det siver jo ut gjennom vindusposten, listene, dørene etc.

Rekkehus vegg i vegg, så det er kun en vegg vi deler. Trodde den skulle være mer tett, selv om det ikke alltid høre sånn ut😵💫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at nå er grensen nådd. Hverdagslyder og lukt fra godt krydrede middager og røyk orker jeg ikke mer. Problemet er tiden å selge på og hva jeg sier til megler, takst, på egenmeldingsskjema. Det må være bygd etter forskrift, men samtidig lurer jeg på om det er noe slurv noen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg merker at nå er grensen nådd. Hverdagslyder og lukt fra godt krydrede middager og røyk orker jeg ikke mer. Problemet er tiden å selge på og hva jeg sier til megler, takst, på egenmeldingsskjema. Det må være bygd etter forskrift, men samtidig lurer jeg på om det er noe slurv noen steder. 

Hvis du kjenner lukt fra andre sin leilighet inn til din leilighet, så er det gjerne noe feil med ventilasjonsanlegget. Dette er sameiets ansvar å utbedre. Hverdagslyder får man ikke gjort noe med. 

Her jeg bor blir boliger solgt fort og fortsatt til grei pris. Anbefaler at du gjør leiligheten så innbydende som mulig, kanskje koste på litt maling. Små grep kan utgjøre stor forskjell. 

Mtp salg så ville jeg nok først meldt i fra til styret vedr lukt fra naboleiligheter (skriftlig). Så kan du skrive i egenerklæringsskjema: "Kan tidvis kjenne matlukt fra naboleilighet. Har rapportert dette til sameiet for eventuell sjekk av ventilasjonanlegg".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 15.36):

Har aldri hørt slike lyder her🥱hehe. Det er nytt bygg og godt isolert. Kun vibrassjonsstøy her(jeg som hadde den kommentaren rundt opplysningsplikt ved salg).

Ikke i blokken min heller og jeg bor i en blokk fra 60tallet. Dette med støy virker å være linket like ofte til nye bygg som gamle virker det som. 

Anonymkode: 7d7ba...443

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 19.22):

:ler: 

Lykke til med det. Altså, det er lydt i alle leilighetsbygg, men du kan være heldig å få veldig stille naboer - og motsatt. Så selger kan si "her hører jeg veldig lite", også stemmer det fordi naboene er kjemperolige. Men så flytter nye folk inn som bråker mer, og så har du det gående. 

Du hører neppe naboen gå på do i nyere bygg, men i eldre blokkleiligheter er det sånt man egentlig må belage seg på. 

Aldri hørt naboene gå på do, og jeg bor i blokk fra 60 tallet. Og her er det 70 leiligheter totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri hørt naboene gå på do, og jeg bor i blokk fra 60 tallet. Og her er det 70 leiligheter totalt. 

Kommer jo gjerne an på planløsning og om bad og rør har blitt renovert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 19.22):

Så selger kan si "her hører jeg veldig lite", også stemmer det fordi naboene er kjemperolige. Men så flytter nye folk inn som bråker mer, og så har du det gående. 

Slik var det her, og jeg trodde det var så godt isolert. Synd at jeg ikke solgte før. Nå føler jeg på at jeg må opplyse, selv om de rundt meg sier at det må jeg ikke gjøre, for det må man regne med vegg i vegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store gleden ved å bo i blokk: Når en rolig, eldre nabo dør og inn kommer noen som totalrenoverer leiligheten med drilling og hamring i flere måneder.

Noen uker stillhet, så finner naboen over at man må bytte kjøkken, med påfølgende støy. En kort pause uten støy, så flytter en ny beboer i nabooppgangen inn, og alt må tilpasses med drilling og hamring.

Så kommer sommeren, og til alles store glede henger det en lapp nede med beskjed om omfattende renovering i en leilighet i oppgangen som vil være ferdig i august.

I mellomtiden har en nabo leid ut leiligheten sin, og inn flytter et bofellesskap av festglade studenter som satser hardt på å ikke kaste bort ungdomstiden sin på å være stille.

Velkommen til det koselige livet sammen med naboene.

Anonymkode: d465a...8fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som håndverker kan jeg meddele at det er vel så mye støy i nyere leiligheter som gamle. Byggfirmaene sparer på alt de kan og har sett mange eksempler på at lydisolering blir fullstendig IGNORERT. På det verste var det kun en 20cm betongvegg som skulle skille, ingen isolasjon kun ett strøk maling.

Hold dere unna store byggfirma, her jukses det i stor skala.

Anonymkode: eee3f...d56

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...