Gå til innhold

Vil ikke ha barn, adoptere bort!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg lurt! Og utnyttet. Eksen ville gifte seg med meg, ha barn og skape en familie. Hadde først ikke lyst på barn, men så ble jeg gravid han overtale meg for å beholde så vi kunne starte på familielivet. Vi hadde kjøpt oss hus + bil og ventet barn, sparte til bryllup etter fødselen. Men sånn ble det aldri...

Da barnet kom til verden innså han selv hvor hardt det var den første tiden så han forlot oss. Han ville ikke ha noe med barnet å gjøre og jeg endte opp som 100% alene mor. 😟

Da jeg opprinnelig er ifra et annet land hadde jeg ikke familie i nærheten så jeg var alene som var hardt. Nå er barnet 2+ og i trasse alderen som man kaller det! Hun slår seg vrang og får ofte sinne utbrudd, jeg vet det er en fase som alle foreldre må gå gjennom, men jeg er så utslitt og orker ikke mer. 

Jeg elsker barnet mitt men har lyst til å adoptere barnet. 😞 så jeg endelig kan leve det livet jeg hadde lyst på.

er det dumt av meg å tenke slik? Jeg vet jeg høres ut som en veldig dårlig mor som tenker slik. Jeg vil bare vekk ifra henne men samtidig ønsker jeg barnet et godt liv. Barnet er omtenksom smart og har en sterk vilje stryke som gjør ting enda vanskeligere. 

Anonymkode: 51c20...ede

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør be om hjelp. Du er overveldet.

Snakk med fastlegen, barnevernet eller helsestasjonen og fortell hvordan du føler og si at du føler at du trenger hjelp til å få hodet over vannet. 

Jeg synes det er forståelig at du har slike tanker og følelser i den situasjonen du er i. Håper du ber om hjelp, du trenger støtte og hjelp. ❤️

Anonymkode: 3fabc...d1b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er utslitt, og derfor tenker du sånn. Ta kontakt med barnevernet og spør om muligheten for å få avlastningshjem til barnet ditt. Tenker at du nok ikke egentlig ønsker å adoptere hen vekk, men at du trenger et pusterom og tid for deg selv innimellom. 

Anonymkode: 0a60f...711

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i første omgang tatt kontakt med helsestasjonen og familiesenteret. De kan ikke ta vekk selvstendigheten til barnet ditt,men de kan hjelpe deg og henne gjennom den. De kan også sette deg i kontakt med Home start eller lignende, eller hjelpe deg med avlastning fra barneverntjenesten. Var jeg deg ville jeg gjort alt jeg kunne for å få det til å fungere før jeg ga opp og overlot omsorgen for barnet mitt til andre. Å være alene med omsorgen for et barn er skikkelig skikkelig beintøft, og man kan bli en bedre forelder om man får puste litt i blant.

Anonymkode: a92e0...1e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. 
Jeg forstår deg veldig godt. Er i samme situasjon selv. Jeg ville ikke ha barn. Var selv 22 og han 33. Han overtalte meg til å beholde barnet fordi han hadde så veldig lyst på familie (egentlig jeg å, men ikke som 22 åring og var ikke sikker på om han var den rette) men så kom barnet til verden og han levde som singel, ute hver helg, var utro og var ikke måte på hvordan han ville slippe unna familielivet. Gjorde det slutt. Men sitter ofte her og føler meg lurt. Han har hverken samvær eller betaler barnebidrag. Her sitter jeg alene med alt. Jeg synes at livet er kjipt og skikkelig dritt selvom barnet nå er 8 år. Men jeg kunne ALDRI adoptert han bort. Han er det beste jeg har🥰

jeg vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi deg. 😕

Anonymkode: 0b05b...1d9

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Høres ut som du har det tøft. Det kan være hardt å være mor, spesielt når man er helt alene. 

Men det finnes andre løsninger enn adopsjon, det er veldig drastisk. Kanskje du kan ta en prat med helsesykepleier? Det kan være mulig å få noe avlastning eller hjelp til å gjøre hverdagen din lettere. Mye handler jo om dine egne tankemønstre, forventninger til deg selv og morsrollen, og kanskje noen oppdrager-triks som kan gjøre det lettere å håndtere trassen på en fornuftig måte for både deg og barnet

• Liker 1
Skrevet

Huff, en skikkelig drittsekk du fant tydeligvis. Hva med hans foreldre, vil ikke de heller ha kontakt med barnet? Eller har ikke han foreldre i nærheten heller?

Du kan ta kontakt med helsestasjonen evt barnevernet om avlastning, evt 'adoptere' noen besteforeldre/tante...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei ts. 
Jeg forstår deg veldig godt. Er i samme situasjon selv. Jeg ville ikke ha barn. Var selv 22 og han 33. Han overtalte meg til å beholde barnet fordi han hadde så veldig lyst på familie (egentlig jeg å, men ikke som 22 åring og var ikke sikker på om han var den rette) men så kom barnet til verden og han levde som singel, ute hver helg, var utro og var ikke måte på hvordan han ville slippe unna familielivet. Gjorde det slutt. Men sitter ofte her og føler meg lurt. Han har hverken samvær eller betaler barnebidrag. Her sitter jeg alene med alt. Jeg synes at livet er kjipt og skikkelig dritt selvom barnet nå er 8 år. Men jeg kunne ALDRI adoptert han bort. Han er det beste jeg har🥰

Be NAV kreve inn barnebidrag for deg. Det vil gjøre det litt lettere? Du kan bruke pengene på å betale for vaskehjelp, ferie, spare til barnet...

Anonymkode: 502af...66c

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei ts. 

Uff! Takk for at du deler Jeg er 27 ble mor som 24 åring. Opplevde mye av det samme som du forklarer, barnefaren her ville også unngå oss, og til slutt så kastet han bare meg og babyen ut som var under 3 mnd i minus grader fordi barne gråt og massingen min på at han skulle ta seg sammen irriterte han. 

Du kom deg gjennom trasse alderen 😊det er vel en av de tøffeste årene. Jeg håper virkelig ting blir bedre 😔 men adopsjon er i mine tanker. Selv om jeg elsker barnet. 

AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (24 minutter siden):

Huff, en skikkelig drittsekk du fant tydeligvis. Hva med hans foreldre, vil ikke de heller ha kontakt med barnet? Eller har ikke han foreldre i nærheten heller?

Du kan ta kontakt med helsestasjonen evt barnevernet om avlastning, evt 'adoptere' noen besteforeldre/tante...

Foreldrene hans er skilt de tar hun med på besøk/middager. 1-2 ganger i mnd.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble alenemor da jeg var 20 år. Det har faktisk vært dritlett. Kontakt barnevernet for å få hjelp til å adoptere bort.

Anonymkode: d218f...216

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Foreldrene hans er skilt de tar hun med på besøk/middager. 1-2 ganger i mnd.  

Da kan du jo spørre om en av de kunne tenkt seg å ha henne oftere, f.eks hente fra barnehagen også komme hjem med henne før leggetid. Skjønner at mange besteforeldre er i jobb så det ikke er like enkelt å få til, men vil tro de ville strekke seg litt lenger om de viste hvor utslitt du er.

Kanskje trenger du bare hjelp til å endre fokus, så du tar de rette kampene og på rett måte. Bare se på Nannyhjelpen el. der endrer de jo bare måten de møter barna på og hva barna kan være med på å bestemme, ikke alle metoder der som anbefales,  men det kan jo få en til å tenke litt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble alenemor da jeg var 20 år. Det har faktisk vært dritlett. Kontakt barnevernet for å få hjelp til å adoptere bort.

Anonymkode: d218f...216

Heldig! Barn er forskjellige min datter er som 8 barnehage barn til sammen 😅 drittlett vil jeg ikke tro det var, da lyver du til deg selv 😊 Jeg vil adoptere fordi jeg ikke ønsket meg barn for det første. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker på adopsjon fordi du er utslitt. Har du forsøkt trikset med å legge seg om kvelden samtidig som barnet? Hvis marnet sover hele natten, kan du få deg en lang god natts søvn. I tillegg til dette tenker jeg du bør gå gjennom for deg selv hva du har av ressurser som du kan ta i bruk for å bli mindre sliten i framtiden. Har du jobb, normal økonomi eller noen nære venner som du kan snakke med? Jeg ville definitivt ikke ha kontaktet barnevernet hverken generelt eller for å vurdere adopsjon. Mor og barn er glade i hverandre, og hører sammen. Dette med adopsjon er tanker som kommer fra en sliten hjerne. Tenk heller på hvordan du kan samle opp energi, slik at du kommer deg ut av de vonde tankemønstrene. Spis nærende mat med vitaminer og proteiner. Lag en hyggelig stund i ett av rommene i leiligheten, som du rydder til perfeksjon. Inviter datteren din, og lag en time eller to med idyll. Husk at hun har bare deg, og er avhengig nå. Vær glade i hverandre. 2 års alderen er tøff, men snart har du en velfungerende 3 åring. Ta kontakt med helsestasjonen og be dem om råd i forhold til samspill og barneoppdragelse. Her bør du gjerne avtale å gå jevnlig, inntil du føler at du har kontroll over situasjonen. Pust med magen, og husk at dette er bare en fase.

Anonymkode: 02645...931

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville i første omgang tatt kontakt med helsestasjonen og familiesenteret. De kan ikke ta vekk selvstendigheten til barnet ditt,men de kan hjelpe deg og henne gjennom den. De kan også sette deg i kontakt med Home start eller lignende, eller hjelpe deg med avlastning fra barneverntjenesten. Var jeg deg ville jeg gjort alt jeg kunne for å få det til å fungere før jeg ga opp og overlot omsorgen for barnet mitt til andre. Å være alene med omsorgen for et barn er skikkelig skikkelig beintøft, og man kan bli en bedre forelder om man får puste litt i blant.

Anonymkode: a92e0...1e3

De kunne tilby meg avlastningshjem engang i mnd og korskurs. Ellers så skryte de av meg og barnet og mener jeg har gjort en kjempe bra jobb og bare skal fortsette 😔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke barnets feil at faren er en drittsekk. 

At barnet har en sterk viljestyrke, det må du se på som positivt, selv om det er tøft. Du ønsker ikke en dalter som er likegyldig til eget liv, innerst inne. 

Ta imot tilbudet om avlastningshjem. Og mentaltrening/coatch/psykolog for din egen del. 

Anonymkode: 5daaf...3cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be NAV kreve inn barnebidrag for deg. Det vil gjøre det litt lettere? Du kan bruke pengene på å betale for vaskehjelp, ferie, spare til barnet...

Anonymkode: 502af...66c

Har fått vedtak fra nav om at far skal skal betale 2250kr i barnebidrag i mnd. Han gjør ikke dette.  Og jeg har ikke fått en eneste krone. Først var far arbeidsledig i 4 år etter at det ble slutt så fikk ikke en krone av han på 4 år. Så begynte han å jobbe i sommer så jeg søkte bidrag og de fastslo at han skal betale 2250kr f.o.m september. Har ikke sett en krone siden da. 
Må ringe til nav. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Uff! Takk for at du deler Jeg er 27 ble mor som 24 åring. Opplevde mye av det samme som du forklarer, barnefaren her ville også unngå oss, og til slutt så kastet han bare meg og babyen ut som var under 3 mnd i minus grader fordi barne gråt og massingen min på at han skulle ta seg sammen irriterte han. 

Du kom deg gjennom trasse alderen 😊det er vel en av de tøffeste årene. Jeg håper virkelig ting blir bedre 😔 men adopsjon er i mine tanker. Selv om jeg elsker barnet. 

Huuff… det er det som er skuffende. At de SELV ville ha barn, familie. Og så når barnet kommer til verden, bare fordi de ser at det ble annerledes en det de trodde så bare stikker de og gir totalt f**n i å bidra med noe som helst. 😕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klag til nav. De kan kreve inn penger for deg

Anonymkode: dc717...7ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får du bare avlastningshjem 1 gang i mnd? Det er jo veldig lite.

Kan du klage på dette? Så du kanskje kan få mer? 

Anonymkode: 563ae...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...