Gå til innhold

Dyre julegaver

agbre

Anbefalte innlegg

Satt akkurat å så på reklame på tv. " Kjøp stol fra ***** ! Ypperlig julegave!"

Bare lurte på om det er vanlig å gi så dyre gaver eller er det bare handelsstanden som har et inderlig ønske om at vi skal gjøre det?

I vår familie er det ikke vanlig. Prøver å være litt moderate. Syns det blir dyrt nok når man har mange å kjøpe til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører unger som omtrent krever flatskjerm og pc til jul....påvirket av reklamen. Da blir det nedtur da de åpner og finner fornuftige klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjor var det jo mange menn som gav kona en ny bil i julegave..¨

da kan vi snakke om dyre gaver da..

...pga av renten har det vel roet seg litt ned i år.

Leste i en eller annen avis at i "dårlige tider" kjøpte folk leker, mens i fjor ble det dyrere,, reiser, biler o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

I vår familie er det ingen som får slike dyre gaver.

Hvis ungene krever dyre julegaver, som en skrev over her, da er det foreldrenes jobb å sette grenser. Gjør de ikke det så har de seg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ikke spesielt dyre julegaver. Pleier å holde oss innenfor ca 300 kr per person (voksne), ca 500 til hverandre. Jeg skjønner ikke vitsen med å blakke seg totalt fordi det er jul. Håper å overføre samme tankegang til fremtidige barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har ikke for vane å gi så dyre gaver. Synes det blir for dumt at hele jula skal dreie seg om å gi så flotte og dyre gaver som mulig. I år gir vi riktignok min mamma en godstol, men vi spleiser med andre og gir 800kr hver. Fortsatt litt dyrere enn vi pleier, men ikke så galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til andre gir vi for en fast sum (hvor mye avhenger av til hvem), og den er ikke på langt nær så høy.

Når det gjelder til hverandre er summen litt mer varierende. Vi prøver å kjøpe ting vi "trenger", men som kanskje ikke er det vi hadde prioritert i dagliglivet. Altså en kombinasjon av nytte og luksus, om du vil. Og da kan summen bli ganske høy noen ganger, og ganske lav andre ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat å så på reklame på tv. " Kjøp stol fra ***** ! Ypperlig julegave!"

Bare lurte på om det er vanlig å gi så dyre gaver eller er det bare handelsstanden som har et inderlig ønske om at vi skal gjøre det?

I vår familie er det ikke vanlig. Prøver å være litt moderate. Syns det blir dyrt nok når man har mange å kjøpe til :)

Har ikke sett reklamen jeg... Hvor mye penger er det snakk om her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber deltid i en interiør butikk og jeg er mildt sagt overrasket over hvor store summer som blir brukt på EN presang. Mange folk med masse penger mellom hendene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett reklamen jeg... Hvor mye penger er det snakk om her da?

Det blir vel noen tusen når du skal ha en stol fra en av de beste innenfor møbler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg aldri så mye på en gave, jeg har absolutt ikke råd til sånt. Men det hender jeg får ganske dyre gaver av mamma og pappa, i år har jeg og samboeren fått gaven allerede, glava til loftet! En av de beste gavene jeg har fått, siden vi har et gammelt hus og det var den første isolasjonen på det loftet. Restaurere hus når man er arbeidsløs er ikke så lett, hehe. Tenker vi får se det på strømregninga ja. Vi kjøpte glava for 3000kr, og de tar regninga :) Er ikke hvert år det blir så mye penger da...

Endret av Lisee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...