AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Hei. Jeg tror jeg har fått halsbetennelse. Er litt slapp og daff, men ingen feber. Mandlene derimot er hovne med hvitt belegg i tillegg til noen mandelstener, pluss litt hvitt i halsen. Det er veldig vondt å ta på utsiden av halsen, samt å svelge. Men er ikke sår. Det jeg lurer på er om man skal pirke vekk det hvite belegget eller bare la mandlene være helt i fred? Har forsøkt å pirke litt, men det sitter på en måte fast. Beklager ekkelt innlegg🙈 Anonymkode: 34b4c...8a3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Pirket en gang jeg var syk og da begynte de å blø så det er litt skummelt.. Høres ut som streptokokker og ville gått til legen. Det hvite forsvinner når infeksjonen er borte😊 Anonymkode: 50459...170
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pirket en gang jeg var syk og da begynte de å blø så det er litt skummelt.. Høres ut som streptokokker og ville gått til legen. Det hvite forsvinner når infeksjonen er borte😊 Anonymkode: 50459...170 Jeg pirka litt i går og da fikk jeg et sår med en gang. Trodde det var mandelsten, som jeg pleier å være plaget med. Men plutselig oppførte mandelen seg helt annerledes🙈 Kanskje ta en tlf til fastlegen i morgen. Hadde dog vært fint å slippe legebesøk og medisiner😐 Anonymkode: 34b4c...8a3
Blåjojo Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Om du ikke merker bedring etter 2-3 dager er det nok en bakteriell infeksjon og bør kanskje behandles med antibiotika. Men de fleste halsbetennelser går over av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Streptokokkinfeksjon, ja. Ikke pirk. Det går over av seg selv etter en ukes tid, men er du hardt rammet kan du gå til legen og få vurdert om du trenger antibiotika. I så fall går det som regel over i løpet av et par dager (kuren skal tas ut, oftest rundt 10, dager). Anonymkode: 9cfcc...b9d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Streptokokkinfeksjon, ja. Ikke pirk. Det går over av seg selv etter en ukes tid, men er du hardt rammet kan du gå til legen og få vurdert om du trenger antibiotika. I så fall går det som regel over i løpet av et par dager (kuren skal tas ut, oftest rundt 10, dager). Anonymkode: 9cfcc...b9d Hva vil det si å være hardt rammet? Anonymkode: 34b4c...8a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå