Gå til innhold

Flere som sitter alene i kveld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men i kveld er hun altså «alene» og feirer nyttårsaften med foreldrene sine😔

Anonymkode: d3cd3...bb3

Fint hun har deg da 😊 Jeg savner den tiden jeg kunne være med mamma og pappa på nyttårsaften. Nå er jeg voksen, pappa er død og mamma opptatt med ny kjæreste. Ingen samboer eller venner å være med og er alene. Hadde gitt mye for å være med foreldrene mine jeg.

Anonymkode: bf761...210

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyttårsaften kan være problematisk på flere måter. Det er en kveld det kan kjennes tungt å være hjemme alene samtidig som det for mange er et styr å komme seg hjem på kvelden eller natten hvis man drar på fest. Damned if I do, damned if I don't. Jeg ble hjemme alene og stengte verden ute med headset med musikk og noen øl. Jula er (heldigvis) over, ett år til neste gang. Ser frem til jobb og hverdag igjen.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg er heldig som har barn. De har vi fått etter 10 år med Ivf, så akkurat det vet jeg veldig godt. Vi klarer ikke å være sammen, vi er stort sett i hver vår etasje. Jeg er ikke noe offer. Men, jeg er ensom i forholdet. Jeg blir ikke sett. Jeg skal gjøre noe med det i 2023. Jeg får det bedre alene. 

Anonymkode: baea0...ec9

Jeg var der du er nå for et år siden. Denne nyttårskvelden er den første som skilt, og også uten barna. Og jeg har kost meg så! Heller alene enn alene sammen!

Anonymkode: d54f5...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Fint hun har deg da 😊 Jeg savner den tiden jeg kunne være med mamma og pappa på nyttårsaften. Nå er jeg voksen, pappa er død og mamma opptatt med ny kjæreste. Ingen samboer eller venner å være med og er alene. Hadde gitt mye for å være med foreldrene mine jeg.

Anonymkode: bf761...210

Enig der🥲

Anonymkode: 1e29e...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå ned og vær sammen med barna dine. Ikke bare sitt for deg selv og velte deg i offerrollen. Du er heldig som har barn. Prøv å se det positive. 

Anonymkode: edf40...4ab

Noen ganger kan det å alltid be andre se det positive når de faktisk er lei seg eller føler på noe som for dem er vanskelig, oppleves som toxic positivity. Man kan være lei seg og føle seg ensom selv om man har barn for eksempel. Barna erstatter ikke en god relasjon til en partner.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...