c_buk Skrevet 1. januar 2023 #21 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det varierer veldig etter hva personen er ufør for. Anonymkode: f966f...b75 Hvis man har overskudd og helse til å gjøre hva man vil hele dagen så er man ufør på falskt grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #22 Skrevet 1. januar 2023 c_buk skrev (Akkurat nå): Hvis man har overskudd og helse til å gjøre hva man vil hele dagen så er man ufør på falskt grunnlag. Enig. For meg er trening og husarbeid jobb, og da er det ikke slik at jeg gjør dette hver dag heller. Ikke skinner huset heller, men holder seg på et greit nivå. Hadde jeg jobbet hadde både helse og hus forfalt. Anonymkode: e4270...a79 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #23 Skrevet 1. januar 2023 c_buk skrev (1 minutt siden): Hvis man har overskudd og helse til å gjøre hva man vil hele dagen så er man ufør på falskt grunnlag. Det vet man jo at en del er. Anonymkode: f966f...b75
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #24 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det du skal gjøre er å ta deg sammen og bli voksen. Det er mange av oss som kan bli lei jobben, men vi jobber likevel. Eller mener du alle i dette landet skal gå på trygd? Skjerp deg. Anonymkode: 09769...255 Hvorfor så provosert av innlegget mitt? Jeg har ikke nevnt trygd en gang jeg, tenker ikke på det som et alternativ. Om du er så misunnelig på de som er trygda kanskje du skal gå litt mer i deg selv. Anonymkode: b78c0...18f 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #25 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 15.46): Hva skal jeg gjøre? Kan det være at noen ikke passer inn i yrkeslivet? Har ingen hobbyer eller interesser som kan peke meg på ny vei heller. Snakka med karriererådgiver også, uten at det hjalp stort. Er så rådvill, men vil ikke gi opp. Anonymkode: b78c0...18f Hvordan tenker du at du skal sørge for livets opphold hvis du antar at du ikke passer inn i yrkeslivet? Noe må du jo ha å leve for. Anonymkode: 92275...dce 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #26 Skrevet 1. januar 2023 Jeg føler det samme som deg , jeg liker ikke å jobbe.. men kun av nødvendighet for å få alt til å gå rundt. Hadde jeg vunnet en høy sum i lotto hadde jeg sagt opp på dagen 😅 Hadde det ikke vært for at jeg er alene, men hadde hatt samboer så kunne jeg tenkt meg gått litt ned i stilling. Er zoombie etter jobb siden det hele tiden er et høyt tempo der. Sosialt liv har jeg omtrent ikke hatt de 2 siste årene i denne jobben. Anonymkode: 1b307...397 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #27 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker ikke tanken på å være bundet til en plass i 8 timer daglig og kun ha helgene fri. Dette er for meg utålelig. Anonymkode: f966f...b75 Bare å finne seg en turnusjobb, reisejobb eller noe. Anonymkode: 901b0...fa8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #28 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare å finne seg en turnusjobb, reisejobb eller noe. Anonymkode: 901b0...fa8 Eller la være, om en kan få det til. Anonymkode: f966f...b75 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #29 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvordan tenker du at du skal sørge for livets opphold hvis du antar at du ikke passer inn i yrkeslivet? Noe må du jo ha å leve for. Anonymkode: 92275...dce Nei jeg tenker at man likevel må stå i jobb (selvsagt....). Men siden man hører om så mange som trives så godt, er det kanskje noen av oss som aldri vil oppnå det? At man bare må innfinne seg i situasjonen som den er. Anonymkode: b78c0...18f 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #30 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller la være, om en kan få det til. Anonymkode: f966f...b75 Javel, men ikke forvent at noen andre skal forsørge deg Anonymkode: 901b0...fa8 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #31 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Klart man er bortskjemt ihh til hva som er normalt i samfunnet. Men det er ikke min oppgave å tekkes andre og hva de enn måtte mene om det. Det er jeg som skal leve dagene mine og må på best mulig måte gjøre det etter hva jeg føler. Anonymkode: f966f...b75 Det er på mange måter din oppgave å "tekkes andre", jo. I den forstand at du bør yte til fellesskapet i den grad du kan. At det er drepende kjedelig å jobbe er dessverre ikke god nok grunn til at du skal høste goder andre har ervervet i form at trygd (om du mener det er din utvei for ikke å kjede deg her i livet). Du er nødt for å finne din vei her i livet, som alle oss andre. Anonymkode: 0f589...03a 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #32 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Javel, men ikke forvent at noen andre skal forsørge deg Anonymkode: 901b0...fa8 Det kommer an på hvilken måte en skal oppnå dette på. I mange tilfeller vil det være slik at enten staten eller andre personer forsørger en. Man forventer det kanskje ikke, men om en får det til blir det jo slik uansett. Anonymkode: f966f...b75
c_buk Skrevet 1. januar 2023 #33 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Neida, det er ikke en fase. Jeg vil ha ut av livet det jeg har lyst til og er ikke videre interessert i å kompromisse på dette så sant det er mulig å unngå. Ellers er jeg en snill og omtenksom person som er godt likt og gjør mye for dem jeg har i min omgangskrets. Anonymkode: f966f...b75 Altså hvis du kan finansiere dette så er det jo bare å slutte å jobbe. Men så lenge det finnes slike med din innstilling som forsøker å få et sugerør inn i statskassa kommer hetsen mot de reelt uføre/syke osv. til å vedvare. Vondt i vilja er ikke uføregrunnlag. Det er latskap og egoisme. Har du penger til å ikke jobbe, så er det jo bare å slutte å jobbe. Da ser jeg ikke helt problemet ditt. 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #34 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er på mange måter din oppgave å "tekkes andre", jo. I den forstand at du bør yte til fellesskapet i den grad du kan. At det er drepende kjedelig å jobbe er dessverre ikke god nok grunn til at du skal høste goder andre har ervervet i form at trygd (om du mener det er din utvei for ikke å kjede deg her i livet). Du er nødt for å finne din vei her i livet, som alle oss andre. Anonymkode: 0f589...03a Jeg har ikke lagt på meg en byrde om at jeg skal tekkes andre. Om andre mener at det er det rette for meg, må de jo bare mene det. Men slik fungerer det ikke for meg. Jeg har funnet min vei her i livet som sannsynligvis de aller fleste andre også, på godt og vondt. Anonymkode: f966f...b75
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #35 Skrevet 1. januar 2023 c_buk skrev (1 minutt siden): Altså hvis du kan finansiere dette så er det jo bare å slutte å jobbe. Men så lenge det finnes slike med din innstilling som forsøker å få et sugerør inn i statskassa kommer hetsen mot de reelt uføre/syke osv. til å vedvare. Vondt i vilja er ikke uføregrunnlag. Det er latskap og egoisme. Har du penger til å ikke jobbe, så er det jo bare å slutte å jobbe. Da ser jeg ikke helt problemet ditt. Jeg har ingen problemer, så det er ikke så rart du ikke ser det heller. Det vil nok finnes slike med min innstilling som forsøker å suge ut kroner fra staten, ja. Men man blir etter sigende ikke trygdet pga vondt i viljen her i landet. Og det er jo i så fall bra. Anonymkode: f966f...b75
Freesummer3 Skrevet 1. januar 2023 #36 Skrevet 1. januar 2023 Ja det er kjedelig å ikke trives på stedet man «tjenestegjør» på. Lav lønn og kjedelig jobb er ingen hyggelig kombinasjon. Men hvis du er sykepleier, er det mulig med videreutdannelse. Operasjonssykepleier,koordinator etc. Jeg tror veldig mange hadde sluttet i jobben sin hvis de vant flere millioner.
Portia Catonis Skrevet 1. januar 2023 #37 Skrevet 1. januar 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Neida, det er ikke en fase. Jeg vil ha ut av livet det jeg har lyst til og er ikke videre interessert i å kompromisse på dette så sant det er mulig å unngå. Ellers er jeg en snill og omtenksom person som er godt likt og gjør mye for dem jeg har i min omgangskrets. Anonymkode: f966f...b75 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke lagt på meg en byrde om at jeg skal tekkes andre. Om andre mener at det er det rette for meg, må de jo bare mene det. Men slik fungerer det ikke for meg. Jeg har funnet min vei her i livet som sannsynligvis de aller fleste andre også, på godt og vondt. Anonymkode: f966f...b75 Hva er det du bedriver dagene med da, som er så spennende? Og hva er det du vil ha ut av livet? Gå hjemme og se på Netflix? 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #38 Skrevet 1. januar 2023 Jobben i seg selv synes jeg ikke så mye om, det er bare noe jeg havnet i og som gir meg økonomisk trygghet. Jeg «trives» ok pga at jeg liker enkelte kolleger. Hadde ikke hatt det noe bedre med meg selv uten jobb og bare være hjemme 24/7 heller. Mine tanker og depresjon dreper meg mer hvis jeg er for mye alene over lengre tid selv om jeg setter stor pris på den fritiden i moderasjon. Anonymkode: e45f6...984 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #39 Skrevet 1. januar 2023 Portia Catonis skrev (5 minutter siden): Hva er det du bedriver dagene med da, som er så spennende? Og hva er det du vil ha ut av livet? Gå hjemme og se på Netflix? Netflix ser jeg også. Ellers sykler og svømmer jeg mye, samt annen trening. Går mye i fjellet sommer og høst. Gamer en del. Har band og øver mye på instrumentet. Besøker slekt og venner over hele landet. Er en del på hytta til mine foreldre. Bruker tid på nettet på ting som opptar meg som økomomi og politikk. Ellers liker jeg å tasse rundt i byen på fine dager, treffer alltid noen kjente. Har også en hobby som gir et par tusen i mnd. Reiser en del, er mye billig å finne når en kan hive seg rundt på veldig kort varsel. Anonymkode: f966f...b75
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #40 Skrevet 1. januar 2023 Problemet er at her i landet lever vi etter en standard som krever at man jobber i en 100% stilling. Senker man kravene vil man få mer tid til egne interesser og kan gå ned i stilling. Anonymkode: 7c1c9...379 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå