AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Jeg har forsøkt meg på flere typer jobber. Tatt en vgs utdannelse etter en bachelor utdannelse fordi jeg trodde det var mer riktig for meg. Tror ikke det passer heller. Nå jobber jeg bare for lønna og syns det er skikkelig kjedelig og ork å være på jobb (lønna er forøvrig svært lite og også en grunn til at jeg mistrives). Leser så mye her inne at folk aldri ville slutta i jobben, at de trives så godt og aldri ville bytte med noe annet. Vil heller jobbe enn å ikke jobbe etc. Hvordan klarer man å mene dette? Jeg jobber innen helse og omsorg, men mer kontorarbeid nå enn tidligere jobber som har vært tett pasientkontakt. Hva skal jeg gjøre? Kan det være at noen ikke passer inn i yrkeslivet? Har ingen hobbyer eller interesser som kan peke meg på ny vei heller. Snakka med karriererådgiver også, uten at det hjalp stort. Er så rådvill, men vil ikke gi opp. Anonymkode: b78c0...18f 5 3
Portia Catonis Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Hva er det du har prøvd, da? Og hva er det som gjør at du ikke trives? 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 På tide å bli uføretrygda Anonymkode: 1153b...da0 1 2
Sententia Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Jeg jobber for å leve. Ikke omvendt. Hadde jeg tatt en svær lottogevinst, så hadde jeg pensjonert meg på flekken 20 2 5
c_buk Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Mitt inntrykk og min erfaring er at det ligger mange års slit og hardt arbeid mot å lande en jobb som gir de følelsene du savner. Slik var det i hvert fall for meg og folk jeg kjenner. Om det innebærer universitetsutdannelse, suksess med egen bedrift eller nok erfaring til å kunne få litt frihet varierer jo. Men jeg anser det å like jobben sin som et gode man må jobbe hardt for. 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Da jeg jobbet som sykepleier hadde jeg det sånn, men nå er jeg jurist og elsker jobben min. Det gjelder å finne det man passer litt bedre til 😊 Hva er det du misliker med å jobbe? Anonymkode: 7c49a...ed8 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 Hva er det du misliker ved jobben din? Dersom du klarer å sette fingeren nøyaktig på hva du ikke liker så kan det kanskje hjelpe med å finne noe du kan trives bedre med? Ellers er det temmelig normalt å ikke like jobben sin så godt. Men en jobb må man ha for å ha råd til å leve. Sånn er det bare. Anonymkode: 023e0...aed 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Sjekk ut podkasten «Føkk it» med Annette Idsø (idsoe på Instagram). Hun er coach, og kan hjelpe deg å finne din retning! 😊 Sjekk ut alle IG - postene hennes😊 Anonymkode: 83226...598 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 Noen ganger må man gjøre ting man ikke liker for å oppnå et gode senere ( lønn eller andre goder å leve av) Sånn fungerer livet og har gjort det siden tidenes morgen. Thats life! Anonymkode: e8603...fa3 4 1
Kipling Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 Hvordan går det an å like jobben sin? Er bare å finne en jobb som er stimulerende på måter du liker. Jeg liker å løse vanskelige problemer, og det får jeg gjort i jobben min, så derfor syns jeg den er gøy. Lettere sagt enn gjort, men det er den eneste løsningen. Jeg hadde nok også vært miserabel om jeg skulle gjøre kontorarbeid i helsesektoren.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 Jeg liker ikke tanken på å være bundet til en plass i 8 timer daglig og kun ha helgene fri. Dette er for meg utålelig. Anonymkode: f966f...b75 7
c_buk Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker ikke tanken på å være bundet til en plass i 8 timer daglig og kun ha helgene fri. Dette er for meg utålelig. Anonymkode: f966f...b75 Derfor elsker jeg muligheten til å ha hjemmekontor så ofte jeg vil. Det er ikke arbeidsoppgavene, men rammen for den klassiske arbeidsdagen som tar fra meg livsgnisten. 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 15.46): Jeg har forsøkt meg på flere typer jobber. Tatt en vgs utdannelse etter en bachelor utdannelse fordi jeg trodde det var mer riktig for meg. Tror ikke det passer heller. Nå jobber jeg bare for lønna og syns det er skikkelig kjedelig og ork å være på jobb (lønna er forøvrig svært lite og også en grunn til at jeg mistrives). Leser så mye her inne at folk aldri ville slutta i jobben, at de trives så godt og aldri ville bytte med noe annet. Vil heller jobbe enn å ikke jobbe etc. Hvordan klarer man å mene dette? Jeg jobber innen helse og omsorg, men mer kontorarbeid nå enn tidligere jobber som har vært tett pasientkontakt. Hva skal jeg gjøre? Kan det være at noen ikke passer inn i yrkeslivet? Har ingen hobbyer eller interesser som kan peke meg på ny vei heller. Snakka med karriererådgiver også, uten at det hjalp stort. Er så rådvill, men vil ikke gi opp. Anonymkode: b78c0...18f Det du skal gjøre er å ta deg sammen og bli voksen. Det er mange av oss som kan bli lei jobben, men vi jobber likevel. Eller mener du alle i dette landet skal gå på trygd? Skjerp deg. Anonymkode: 09769...255 4 1 1
Gjest ti10 Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 Det er sånn hverdagen er for mange, man jobber for å få lønn, så får man heller bruke fritiden på noe man trives med eller brenner med. Men det betyr jo ikke at det er umulig å få en jobb du trives bedre med enn i dag. Du sier at du ikke har noen hobbyer eller interesser som kan peke deg i riktig retning. Hva med å begynne i andre enden? Hva er det du IKKE liker med jobben du har i dag? Er det noe du er god til? Noe du synes ser morsomt ut, men som du aldri har prøvd? Hva er det du liker å gjøre? Hvis du ikke liker å være på jobb, må det jo være noe du liker ved å ha fri?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 c_buk skrev (56 minutter siden): Derfor elsker jeg muligheten til å ha hjemmekontor så ofte jeg vil. Det er ikke arbeidsoppgavene, men rammen for den klassiske arbeidsdagen som tar fra meg livsgnisten. Det ville vært bedre enn å være låst til et fysisk sted, men en måtte likevel brukt 8 timer av dagen på andre ting enn man egentlig ville. Så slik sett utgår det også. Anonymkode: f966f...b75
c_buk Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ville vært bedre enn å være låst til et fysisk sted, men en måtte likevel brukt 8 timer av dagen på andre ting enn man egentlig ville. Så slik sett utgår det også. Anonymkode: f966f...b75 Da synes jeg du høres litt bortskjemt ut. De fleste av oss kan ikke fritt bruke tiden til det vi vil. Jeg liker jobben min, men jeg liker jo fritiden mer. Mye mer. 6 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 c_buk skrev (2 minutter siden): Da synes jeg du høres litt bortskjemt ut. De fleste av oss kan ikke fritt bruke tiden til det vi vil. Jeg liker jobben min, men jeg liker jo fritiden mer. Mye mer. Klart man er bortskjemt ihh til hva som er normalt i samfunnet. Men det er ikke min oppgave å tekkes andre og hva de enn måtte mene om det. Det er jeg som skal leve dagene mine og må på best mulig måte gjøre det etter hva jeg føler. Anonymkode: f966f...b75 1
c_buk Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 En ufør person har jo heller ikke hele dagen fri. Dersom hen er ufør vil jeg anta at det går med nok med tid til å bare ha en fungerende hverdag.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 c_buk skrev (Akkurat nå): En ufør person har jo heller ikke hele dagen fri. Dersom hen er ufør vil jeg anta at det går med nok med tid til å bare ha en fungerende hverdag. Det varierer veldig etter hva personen er ufør for. Anonymkode: f966f...b75
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 15.46): Jeg har forsøkt meg på flere typer jobber. Tatt en vgs utdannelse etter en bachelor utdannelse fordi jeg trodde det var mer riktig for meg. Tror ikke det passer heller. Nå jobber jeg bare for lønna og syns det er skikkelig kjedelig og ork å være på jobb (lønna er forøvrig svært lite og også en grunn til at jeg mistrives). Leser så mye her inne at folk aldri ville slutta i jobben, at de trives så godt og aldri ville bytte med noe annet. Vil heller jobbe enn å ikke jobbe etc. Hvordan klarer man å mene dette? Jeg jobber innen helse og omsorg, men mer kontorarbeid nå enn tidligere jobber som har vært tett pasientkontakt. Hva skal jeg gjøre? Kan det være at noen ikke passer inn i yrkeslivet? Har ingen hobbyer eller interesser som kan peke meg på ny vei heller. Snakka med karriererådgiver også, uten at det hjalp stort. Er så rådvill, men vil ikke gi opp. Anonymkode: b78c0...18f Når man har prøvd begge deler skjønner man hvorfor vi mener dette. Anonymkode: e4270...a79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå