Gå til innhold

Er hettegenser innafor på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (mann) skal på date i kveld med en fin dame. Vi skal på restaurant og så kino. Vi har hatt en tidligere date som gikk kjempebra, så vi liker hverandre allerede. Likevel sitter jeg for øyeblikket her og bekymrer meg mye over klesskapet mitt. Jeg er ikke akkurat en moteriktig person, og i dag er det ekstra ille siden alle de virkelig pene gensere jeg faktisk har er i vask. Det beste jeg sitter igjen med er en hettegenser og jeans, men genseren er hvertfall helt ny og stilren. Er dette godt nok? Alternativene er gensere som ikke er hettegenser, men som er ganske gammel og slitt. Eventuelt noe slikt som en dresskjorte, men det virker i overkant stivt. Kanskje jeg overtenker dette til tusen, men hadde satt pris på noen råd.

Anonymkode: 0017c...c79

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeans og skjorte!

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeans og skjorte. Ikke gå på restaurant (annet enn McDonalds da) i hettegenser, og ikke gå på date med hettegenser. 

Den kan vente til dere er MYE bedre kjent og skal ha hjemme-date.

Anonymkode: 1cb51...be1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det er restaurant hadde jeg ikke valgt hettegenser generelt. 

Men om den er ny og pen i stoffet så bruker du den og sier du bare «litt vel casual kledd her, ikke rakk skifte fra besøk hos noen» eller noe sånt.

Ikke si du bare har skittentøy og glemmer vaske klær 😅

Anonymkode: 74dab...1bc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har jo jakke over. Ha på skjorte, og pynt med klokke om du har. Om du skal på restaurant på første date så er det jo stivt. 

Hva skal dere se da? avatar er kjempefin.

• Liker 2
Skrevet

Skjorte med oppbrettede ermer og jeans er fint uten å være for pent. Eller så kan du sette på en hurtigvask og stryke genseren for å få den raskt tør.

Anonymkode: acad6...010

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs om det er en finere restaurant eller "asiatisk" restaurant. Ville uansett valgt jeans og skjorte fremfor genser. Regner jo med at daten din kommer til å pynte seg litt, og da er vel hettegenser litt underpyntet etter min mening.

• Liker 6
Skrevet

Ok, tydelig enighet blant svarene her, jeg får gå for en skjorte da. Takk alle som svarte. 👍

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Synes hettegenser er ok jeg. Går for det meste i det selv, og jeg er en kvinne i slutten av 20 årene. Aldri fått noen negative tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 198c6...831

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, tydelig enighet blant svarene her, jeg får gå for en skjorte da. Takk alle som svarte. 👍

Kos deg på date ❤️

Skrevet

Kommer an på hvor gammel du er. Er du over 35 hadde jeg annset hettegenser som umoden. En yngre mann i 20 årene hadde derimot sett kul ut.

Anonymkode: de8b6...28a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes hettegenser er ok jeg. Går for det meste i det selv, og jeg er en kvinne i slutten av 20 årene. Aldri fått noen negative tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 198c6...831

Går du i hettegenser på restaurantdate? 

Anonymkode: d5d2c...e1c

• Liker 6
Skrevet

Pynt deg for date’n din :)

Dagen før nyttårsaften, fredags kveld, restaurant og andre date.

Alt tilsier dresskjorte - kanskje litt flaks de andre genserne dine er i vask? ;) 

Anonymkode: 5451e...c9d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

NEI 

Da går du heller i dress skjorta eller kjøper deg en ny genser! 

Jeg kjøper nesten alltid nye klær når jeg dater i tillegg til å gå til frisøren lg hudpleier, gjør litt innsats du også!

Hettegenser på date og restaurant generelt kan du IKKE gå i!

Anonymkode: f0b3c...4b7

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke rart så mange menn sliter med å få dame om dette i det hele tatt er et spørsmål... 

Anonymkode: f0b3c...4b7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hettegenser er greit om dere skal på kino, kjøre en tur.

Og om det er stilen din og damas....dvs i countrygirl, eller supersporty dame som lever i leggings.

Du kan sjelden være for stiv for vanlige damer, vi liker pynta menn. Så kommer det jo og ann på hva du vil ha i ei dame... Om du ikke trives i skjorte på restaurant, ikke date damer som syns det er best...

Anonymkode: bae5c...f97

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er så uenig med de andre her😂 men jeg syns hettegenser er det mest sexy en fyr kan gå med. For stivt er turnoff for meg. Du kan også si at det er laundry day og du ikke har andre rene klær, bra måte å vise at du ikke tar deg så høytidelig, og være åpen og tuller litt😊

Anonymkode: 5837f...c33

• Liker 2
Skrevet

Hettegenser er greit om dere bare skal gå en tur, eller bare på kino.

Men, når du skal ta henne med ut på restaurant, ville jeg ikke gått i hettegenser. Som mange av de andre foreslår, ville jeg gått i skjorte og jeans, da er du helt innafor.

Anonymkode: 824a6...fed

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...