Maxi Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Jeg har hittil levd usunt, dette ønsker jeg forandre. Dessuten er jeg en småspiser som MÅ ha noe hele tiden.. Dette prøver jeg jo og å kutte ut da! Så, hva og hvor mye spiser du iløpet av en dag? Frokost, lunch, middag, kveldsmat, mellommåltider, snacks osv.
hecuba Skrevet 14. desember 2005 #2 Skrevet 14. desember 2005 Har overhodet ingen anelse.. Det er kanskje ikke så bra..
Fauna Skrevet 14. desember 2005 #3 Skrevet 14. desember 2005 Spiser et par skiver eller to knekkebrød med ost eller smøreost og gjerne noe grønt på hver morgen. Så om jeg spiser lunsj (glemmer det noen ganger, eller står opp seint slik at frokosten blir lunsj og frokost) har jeg et par skiver med no pålegg. Eller om jeg er på universitetet tar jeg gjerne et rundstykke med egg. Så til middag varierer det veldig, en pastarett med grønnsaker, lasagne, suppe, pizza, gryterett ++ Spiser som regel ikke kveldsmat. Som mellommåltid tar jeg gjerne noe frukt. Spiser litt snacks sånn av og til. Noen ganger kanskje for ofte Et lite tips kan være å ha en vannflaske med seg rundt omkring. Det hjelper ihvertfall meg til å ikke småspise i mellom måltider.
Gjest gjest Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 Jeg la om til et fedonsk kosthold.Er ikke fanatisk,skeier ut i blant,men prøver å holde fokus på mat,helse og trening. Frokost: yoghurt m musli, eller 1-2 knekkebrød m makrell+evt en frukt el g.sak Lunsj: 1 brødskive og et eple,el tunfisksalat, el omelett Middag: laks,torsk,el kylling Kvelds: yoghurt el 1-2 kn.brød Innimellom måltidene spiser jeg grønnsaker,frukt el et kn.brød. drikk masse vann. Lykke til!Det funka for meg.Gikk ned 40 kg på 2 år.Vær tålmodig!
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 Spiser et par skiver eller to knekkebrød med ost eller smøreost og gjerne noe grønt på hver morgen. Så om jeg spiser lunsj (glemmer det noen ganger, eller står opp seint slik at frokosten blir lunsj og frokost) har jeg et par skiver med no pålegg. Eller om jeg er på universitetet tar jeg gjerne et rundstykke med egg. Så til middag varierer det veldig, en pastarett med grønnsaker, lasagne, suppe, pizza, gryterett ++ Spiser som regel ikke kveldsmat. Som mellommåltid tar jeg gjerne noe frukt. Spiser litt snacks sånn av og til. Noen ganger kanskje for ofte Et lite tips kan være å ha en vannflaske med seg rundt omkring. Det hjelper ihvertfall meg til å ikke småspise i mellom måltider. ← Høres egentlig ganske likt ut som meg faktisk!
Gjest Julevertinnen Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 Jeg rekker sjelden frokost, men bevilger meg alltid en god, varm lunsj. Også spiser jeg alltid varm middag, men det blir ofte ikke før klokken er 20.00 eller der omkring. Noen dager rekker jeg frokost i tillegg! jeg har alltid masse frukt med meg, småspiser en del på det! Også er det veldig godt med sjoko-melk, det har jeg ofte i lunsjen!!! Noen perioder går det endel usunn snacks mellom måltidene, dvs sjokolade etc. Ritz-kjeks med smøreost er en klassiker på jobb, spesielt hvist man er veldig tidlig eller veldig sen, slik at mnan ikke har hatt tid til å spise så mye... Sunt kosthold har jeg vel ikke, men passer på at jeg har vitaminer på jobben, skyller de ned med dagens første te-kopp En dag skal jeg også bli sunn!!! Men jeg drikker mye vann, og lite brus, det er vel for et pluss å regne ,)
Piglet Skrevet 14. desember 2005 #7 Skrevet 14. desember 2005 Jeg starter dagen med to glass vann, trankapsler og vitaminpille. Deretter spiser jeg havregrøt laget av 1 dl havregryn og 2 dl vann og litt salt, med litt sukker og kanel på. Drikker et glass ekstra lett melk til. Til lunch spiser jeg to rugbrødskiver med leverpostei (vanligvis) og et glass melk til. Hender også at jeg lager en kopp kakao eller te. Til middag spiser jeg vanlig varm mat, to porsjoner. Ofte forskjellige pastaretter, suppe, wok og endel fisk. Prøver og få inn flest mulige grønnsaker. Ellers så spiser jeg en til to to frukter per dag, og så har jeg kanelboller (bakt med kesam) i fryseren, som jeg tar opp og varmer hvis jeg har lyst på noe søtt. Blir også litt godteri innimellom. Drikker en del vann. Piglet
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #8 Skrevet 14. desember 2005 Prøver å spise frokost, vanligvis All bran flakes med melk, kjapt og greit om morgenen. Så blir det to eller tre brødskiver til lunsj, mer eller mindre grovt brød, nesten hver dag med fiskepålegg, makrell i tomat, fiskekaker, røkelaks, sardiner, tunfisk eller lignende. I tillegg spiser jeg enten en tomat, en gulrot, en liten neve sukkererter eller noe annet grønt. Og en kvart liter melk. Noen ganger blir det en stor salat i stedet for brødskiver. Så blir det en frukt før jeg går fra jobb. Noen ganger en brødskive eller to hvis jeg ikke skal rett hjem og spise middag, men trene eller handle eller noe sånt. Middagen varierer veldig, men jeg legger vekt på at den skal være varm, inneholde grønnsaker, og være god og mettende slik at jeg ikke faller for fristelsen til å spise godsaker senere på kvelden. Så spiser jeg litt godsaker senere på kvelden...ikke hver dag, men oftere enn jeg har godt av. Ellers drikker jeg sjelden eller aldri brus, men er glad i friskt kaldt vann. Tar en drink eller et glass vin 2-4 kvelder i uka.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 Jente, 34 her: Spiser en frukt eller brødskive til frokost (avhengig av hva jeg gidder, er single..), drar på jobb, spiser en yoghurt eller baguette med kylling/salat/lett-majones og pepsi max. Lunch blir salat, skinke, ost, rundstykke, lett-smør, og koffein igjen (cola light eller de andre light-brusene) Middag er karbopnadedeig, taco, laks, spasta, ris, lasagne, pizza, pai, kylling, eller andre godsaker. Så er det sjokoladeis eller annet snacks til kvelden et par ganger i uken. Jeg elsker et glass småkjølig rødvin ca. 3 ganger i uken om kvelden. Så trener jeg 4 ganger i uken.
Gjest 1111 Skrevet 14. desember 2005 #10 Skrevet 14. desember 2005 kanelboller (bakt med kesam) i fryseren Oppskrift?
Kakao Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Frokost; to brødskiver Frukt Middag; ordentlig middag med potet og grønnsaker Frukt (nå om dagen; pepperkaker!), eller salat Kveldsmat; to brødskiver eller knekkebrød Tar meg noen skjeer cottage cheese og svisker mellom måltidene.
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2005 #12 Skrevet 14. desember 2005 Frokost: 2 knekkebrød Lunsj: Litt salat eller 2 knekkebrød Middag: Skikkelig middag hver dag, med salat eller grønnsaker hver dag Kveld: 1-2 knekkebrød/brødskiver
hecuba Skrevet 14. desember 2005 #13 Skrevet 14. desember 2005 Hvis det er noen som vil samarbeide om et sunnere kosthold(livsstil), så er jeg med jeg..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. desember 2005 #14 Skrevet 14. desember 2005 Jeg spiser vanligvis dette: Musli til frokost (ca kl 8-9) Salat el yoghurt med grovt brød til lunsj (ca kl 12-13) En frukt hvis jeg skal trene til mellommåltid (ca kl 15-16) En større middag med masse grønnsaker av pasta el ris el poteter (mellom kl 18-20) Hvis min kjære kjøper sjokolade tar jeg nok en bit om kvelden, men dette er en stor last jeg forsøker å slutte med
Gjest LoisLane Skrevet 14. desember 2005 #15 Skrevet 14. desember 2005 (endret) Frokost: 1- 2 brødskiver. Lunsj: 2 brødskiver + frukt Middag: Hjemmelagd middag, som oftest med kjøtt - sjeldnere fisk Kveldsmat: 2 - 5 brødskiver, evt. musli Mellommåltider: Ja, frukt, riskaker, nøter, litt for ofte kaker eller lade Kveldsmat 2: Salat, brødskiver eller full kosepakke (kinamat, biff e.l.) Wow! Jeg spiser mye! Prøver å gå ned til bare en brødskive pr. måltid og kveldsmat 2 er neeesten avskaffet. Jeg er ofte sulten, og blir sjelden mett. Er forholdsvis aktiv i hverdagen. Trener en dag i uka, går turer to - tre ganger i uka. Endret 14. desember 2005 av LoisLane
Gjest Pet Skrevet 14. desember 2005 #16 Skrevet 14. desember 2005 Mandag-fredag: Frokost : en porsjon havregrøt Lunsj : 3-4 klibrød med div pålegg Middag : kjøtt/fisk med mye grønnsaker, minst mulig halvfabrikata Mellommåltider : frukt, grønnsaker (rå gulrøtter er kjempegodt!), rosiner, snack-a-jacks. I helgene spiser jeg det jeg har lyst på, det blir som regel peanøtter og sjokolade til snack. Og is.
-Fisken- Skrevet 14. desember 2005 #17 Skrevet 14. desember 2005 For meg virker det som om de fleste som har skrevet inn her, spiser for lite, i alle fall om man er i noe fysisk aktivitet. Artig om dere skrev litt om hvor aktive dere er. Det har jo en hel del å si i forhold til maten. Jeg spiser omtrent slik i hverdagene ( i helgene blir det helt annerledes, sover lenge, spiser ikke med en gang jeg våkner, osv) Frokost: to knekkebrød eller 1 1/2 brødskive med brunost, skinke og agurk, egg, makrell i tomat med agurk, leverpostei +++ eller havrekli og linfrø med surmelk, evnt 4-korn med søtmelk og kanel. Evnt mellommåltid: gulrot, eple eller klementin Lunsj: to knekkebrød, ett med salat, skinke og paprika, ett med makrell i tomat. Evnt: mellommlåtid: gulrot, eple eller klementin Middag: alt fra fiskepudding til taco til suppe Kvelds: noen knekkebrød, brødskive, toast eller kornblanding Evnt noe frukt etter dette. Spiser ofte noen nøtter i løpet av dagen. Drikker mye vann, te, fun light og lightbrus. Sjeldent noe annet snacks. Er ganske aktiv.
Maxi Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #18 Skrevet 14. desember 2005 Hvis det er noen som vil samarbeide om et sunnere kosthold(livsstil), så er jeg med jeg.. ← Ja, jeg vil mer enn gjerne være med på det. Selv spiser jeg ikke frokost. Ja jeg VET jeg burde!!!! Lidl har kommet med et produkt som gjør at jeg kan begynne å få i meg frokost nå tror jeg. Drikkeyoughurt med litt musli i. Tror jeg skal begynne å drikke det til frokost! Jeg leverer datteren min i barnehagen i 9 tiden om morgenen og når jeg kommer hjem igjenn sitter jeg som regel å sløver etpar timer forran pc`n. Finner meg ofte noe å tygge på. en bolle, en liten sjokolade eller frukt. Som regel er det noe usunt! Så pleier jeg å gå en tur med hunden, også finner jeg meg noen baguetter eller noe å tygge på før jeg går igang med lekselesing. Leser etpar timer også går som regel resten av dagen med til pc, tv eller husarbeid. Og da er det lett at man småspiser mye. I 3-4 tiden henter jeg datteren min i barnehagen, lager middag når vi kommer hjem. Som regel noe pasta, pølse og potetstappe o.l Som sagt, jeg spiser usunt. Jeg MÅ skjerpe meg. Ikke minst for min datters skyld. Spiser alt for lite grønnsaker og alt for sjelden poteter og fisk til middag. Datteren min spiser i 6 tiden også legger hun seg. Jeg spiser som regel etpar timer senere, og da går det i baguetter o.l. Tilbringer som regel kvelden fremfor pc og tv (unntatt 2 ganger i uka. Da er jeg på hundetrening). Hele kvelden går jeg og er litt småsulten og småspiser da... Jeg MÅ seriøst skjerpe meg!!!
Nemmera Skrevet 14. desember 2005 #19 Skrevet 14. desember 2005 En normal dag: Spiser 2 skiver til frokost og 2 til lunsj drikker melk til frokost og melk eller juice til lunsj Spiser middag, en porsjon, spiser så kveldsmat, som oftest 2 skiver. Må som regel spise 4 ganger om dagen ellers blir jeg kjempe sulten
Gjest piaf Skrevet 14. desember 2005 #20 Skrevet 14. desember 2005 (endret) ... Endret 6. september 2007 av Eurydike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå