Gå til innhold

Selskap nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

Står i et dilemma med nyttårsaften. I starten inviterte jeg venner + kjæresten/følge til fest hos meg. En del av følget til vennene mine svarte at de ikke kunne komme. Da valgte jeg å invitere noen flere. 
Men nå kan plutselig de som svarte nei komme, og da blir vi alt for mange. 
er det uhøflig å si nei beklager til de nå? 

Anonymkode: 031fe...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Hei. 
 

Står i et dilemma med nyttårsaften. I starten inviterte jeg venner + kjæresten/følge til fest hos meg. En del av følget til vennene mine svarte at de ikke kunne komme. Da valgte jeg å invitere noen flere. 
Men nå kan plutselig de som svarte nei komme, og da blir vi alt for mange. 
er det uhøflig å si nei beklager til de nå? 

Anonymkode: 031fe...efe

Nei det er helt innafor. Du får bare si sannheten, som er at du har invitert flere når du fikk nei og at du ikke kan avinvitere de som sa ja med en gang til fordel for folk som svarte nei.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (6 timer siden):

Nei det er helt innafor. Du får bare si sannheten, som er at du har invitert flere når du fikk nei og at du ikke kan avinvitere de som sa ja med en gang til fordel for folk som svarte nei.

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei. 
 

Står i et dilemma med nyttårsaften. I starten inviterte jeg venner + kjæresten/følge til fest hos meg. En del av følget til vennene mine svarte at de ikke kunne komme. Da valgte jeg å invitere noen flere. 
Men nå kan plutselig de som svarte nei komme, og da blir vi alt for mange. 
er det uhøflig å si nei beklager til de nå? 

Anonymkode: 031fe...efe

Nei, selvfølgelig ikke. Det er jo mer uhøflig å "påmelde seg" selv etter å ha avslått. Nei kos deg, med god samvittighet med de som svarte ja første gang ❤️ 

Anonymkode: 119dc...ba9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok syntes det var litt uhøffelig av deg ja🤔 

Anonymkode: 03712...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er uhøflig å invitere noen til nyttårsfest (kanskje de hadde andre muligheter de takket nei til for å komme til deg), for deretter å avlyse fordi andre gjester du heller vil skal komme takket ja likevel, og det dermed ikke "er plass" til alle. Kjipt gjort. Lag plass, gjør det til spleiselag og la alle komme. 

Anonymkode: a3092...dd5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er uhøflig å invitere noen til nyttårsfest (kanskje de hadde andre muligheter de takket nei til for å komme til deg), for deretter å avlyse fordi andre gjester du heller vil skal komme takket ja likevel, og det dermed ikke "er plass" til alle. Kjipt gjort. Lag plass, gjør det til spleiselag og la alle komme. 

Anonymkode: a3092...dd5

Beklager, jeg misforstod hi, jeg leste feil 😅 Din løsning er absolutt ikke uhøflig. 

Anonymkode: a3092...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sier jo bare sannheten til dem. Du kan selvsagt risikere at noen av venninnene dine melder avbud siden det ikke er plass til følget deres, men det er en annen sak

Anonymkode: 33687...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dårlig plass kan det være? Jeg hadde tatt inn pinnestoler, lagt puter på golvet, bare laget plass :) Hjerterom - husrom!

 

Anonymkode: ddea3...30e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor dårlig plass kan det være? Jeg hadde tatt inn pinnestoler, lagt puter på golvet, bare laget plass :) Hjerterom - husrom!

 

Anonymkode: ddea3...30e

Jeg hadde ikke syntes det var så kult sitte på gulvet å spise... Ikke har jeg service til flere enn det er plass til rundt bord heller. Jeg kan sitte på gulvet på en pute på en vanlig fest, men det er ekstremt upraktiskt sitte på en pute på gulvet å spise selskapsmat...

Det, i tillegg til at det selvfølgelig hadde måtte bli kjøpt inn mer mat. 

Anonymkode: 5e2e8...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde ikke syntes det var så kult sitte på gulvet å spise... Ikke har jeg service til flere enn det er plass til rundt bord heller. Jeg kan sitte på gulvet på en pute på en vanlig fest, men det er ekstremt upraktiskt sitte på en pute på gulvet å spise selskapsmat...

Det, i tillegg til at det selvfølgelig hadde måtte bli kjøpt inn mer mat. 

Anonymkode: 5e2e8...383

Du er ikke ts, men jeg svarer deg likevel. Hva er det med folk nå for tida? Det går da vel an å tilpasse maten, samværet er jo mye viktigere enn mat! Jeg er snart 60, men skal da fortsatt klare å sitte på golvet og spise, ser for meg en morsom uformell fest :) 

Tristere at noen ikke får være med, bare fordi man skal ha så fancy selskap.

Anonymkode: ddea3...30e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er ikke ts, men jeg svarer deg likevel. Hva er det med folk nå for tida? Det går da vel an å tilpasse maten, samværet er jo mye viktigere enn mat! Jeg er snart 60, men skal da fortsatt klare å sitte på golvet og spise, ser for meg en morsom uformell fest :) 

Tristere at noen ikke får være med, bare fordi man skal ha så fancy selskap.

Anonymkode: ddea3...30e

Vel, jeg har det tusen ganger bedre på selskap med noen få enn med for mange. Heller kvalitet fremfor kvantitet for min del 😊

Anonymkode: c3c20...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er ikke ts, men jeg svarer deg likevel. Hva er det med folk nå for tida? Det går da vel an å tilpasse maten, samværet er jo mye viktigere enn mat! Jeg er snart 60, men skal da fortsatt klare å sitte på golvet og spise, ser for meg en morsom uformell fest :) 

Tristere at noen ikke får være med, bare fordi man skal ha så fancy selskap.

Anonymkode: ddea3...30e

De takket nei. Sorry. Toget er gått. Om de hadde svart at kanskje de kom, var det anderledes. Fancy selskap? Jeg elsker fancy selskap. Flott mat, fin pynt og fine antrekk. Heller 10 stk i den sammenheng, enn 30 stk med pinnestoler og gryterett fra toro. 

Anonymkode: ec9c0...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De takket nei. Så da inviterte du andre. Og at de som takket nei ombestemte seg er ikke ditt problem.  

Anonymkode: 3e5c2...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, jeg har det tusen ganger bedre på selskap med noen få enn med for mange. Heller kvalitet fremfor kvantitet for min del 😊

Anonymkode: c3c20...bc2

Poenget her er jo ikke å ha en fest med mange, men å gjøre plass for gode venner…

Anonymkode: ddea3...30e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De takket nei. Sorry. Toget er gått. Om de hadde svart at kanskje de kom, var det anderledes. Fancy selskap? Jeg elsker fancy selskap. Flott mat, fin pynt og fine antrekk. Heller 10 stk i den sammenheng, enn 30 stk med pinnestoler og gryterett fra toro. 

Anonymkode: ec9c0...8b8

Da er vi helt motsatt. Jeg tenker vel også at forskjellen her ikke er fra 10 til 30, men fra 4 til 6 eller noe.

For meg er menneskene og samværet det viktigste. God mat og pen borddekning er hyggelig og stas, men det kommer evt i tillegg.

Anonymkode: ddea3...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nok også prøvd å få med alle. Be gjerne dem som sier ja likevel ta med stoler og campingbord. Og de kan også ta med en liten rett eller dessert om det passer. Jeg hadde bare gnudd inn. 

Anonymkode: 59054...e87

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du er ikke ts, men jeg svarer deg likevel. Hva er det med folk nå for tida? Det går da vel an å tilpasse maten, samværet er jo mye viktigere enn mat! Jeg er snart 60, men skal da fortsatt klare å sitte på golvet og spise, ser for meg en morsom uformell fest :) 

Tristere at noen ikke får være med, bare fordi man skal ha så fancy selskap.

Anonymkode: ddea3...30e

Samværet er viktig ja, men jeg synes det er helt jævlig sitte i en pen kjole på gulvet å spise. Spesielt om menyen er pinnekjøtt eller kalkun... 
Jeg hadde også blitt relativt sur om noen kom noen få dager før nyttår og mente jeg burde droppe maten jeg hadde kjøpt inn, for nå skulle de være med på festen de egentlig hadde takket nei til. 

Jeg er bare 36, men jeg foretrekker ha maten på ett fat og bord når jeg skal spise i pent antrekk. Jeg foretrekker også å kunne spise uten å måtte reise meg hver gang noen skal på do eller av andre grunner reiser seg. 

Det som er trist er at noen takker nei, for å så ombestemme seg i siste liten... 
 

Anonymkode: 5e2e8...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Poenget her er jo ikke å ha en fest med mange, men å gjøre plass for gode venner…

Anonymkode: ddea3...30e

Det er vel følget til vennene det er snakk om. 

Anonymkode: c3c20...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...