AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Har vanligvis et godt forhold til moren min. Vi sees ikke så ofte, ca. 3 ganger i løpet av et år, men vi snakker mye på telefon og krangler sjelden. Moren min tåler kritikk dårlig så unngår å kritisere henne, noe som jo er unødvendig - men når jeg er hjemme og vi er under samme tak blir det en del krangling. Vi krangler om tåpelige ting og det er min kritikk som fører til krangling. Jeg unngår å feire jul hos fordelene mine når søsteren min og hennes familie feirer jul hos de (annethvert år) ettersom det er så mye styr og bråk med flere barn og ingen voksne som bidrar (bortsett fra foreldrene mine). Spurte moren min om søsteren min skulle dit i julen, hun sa nei. Sa til henne flere ganger at jeg gledet meg til en rolig jul. Gjett hvem som kom 1. juledag? Søsteren min med familien sin og hun hadde informert om at hun skulle komme flere uker i forveien, uten at mamma har nevnt det til meg. Det var første krangelen. Sa til mamma at jeg var lei av besøk og bråk, samme kveld inviterte hun vennene til nevøen hjem til oss på overnatting, slik det var enda mer folk på besøk. Sa til mamma at jeg ikke syns det var greit ettersom hun visste hvor sliten og lei jeg var. Var veldig irritert. I dag dro søsteren min på overnattingsbesøk til ei venninne med barn og da foreslo mamma at to av barna skulle bli igjen. Er så frustrert og lei meg! Har lovt meg selv at jeg ikke skal hjem neste jul. Orker ikke dette. Har vært småirritert de siste dagene, vært stille og vært alene. Føler meg urimelig, men jeg syns hun kunne fortalt meg at de skulle få besøk før jeg kom og ikke invitert flere når hun visste hvor sliten jeg er og at jeg hadde gledet meg til å feire jul med bare oss tre. Anonymkode: 2dff7...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Får du barn selv noen gang, vil du endre syn og personlighet rundt dette totalt. Men slik jeg leser dine holdninger, er du vel en av dem som har bestemt deg for å aldri skaffe barn fordi de ødelegger livet til folk? Anonymkode: 878a7...bd3 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Forstår at du liker å få vite slike ting som hvem som kommer til jul. Men litt trist at du ikke vil feire jul med tantebarna dine. Anonymkode: 6844d...705 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Det er jo ikke rart dere krangler når du er så avvisende mot hele familien din. Du kan IKKE bestemme hvem din mor skal ha besøk av i sitt hus, selv om du er på besøk. Selvfølgelig ønsker hun å samle hele familien i julen, det er helt vanlig. Her er det du som er hinsides all fornuft, enormt kravstor og direkte frekk! Anonymkode: d5958...eff 8 1
Forundret.. Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Hvorfor dro du ikke bare hjem og om det ikke passet deg? 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Får du barn selv noen gang, vil du endre syn og personlighet rundt dette totalt. Men slik jeg leser dine holdninger, er du vel en av dem som har bestemt deg for å aldri skaffe barn fordi de ødelegger livet til folk? Anonymkode: 878a7...bd3 Det var ikke det jeg skrev? Har vært avvisende mot moren min, ikke søster og tantebarn. Har holdt meg mest for meg selv, men det er pga at jeg er sliten og smådeprimert. Føler ikke for å være så veldig PÅ da og hadde jeg visst at de skulle fått mer besøk, hadde jeg ikke kommet. Helt fair at hun kommer, men jeg skulle gjerne fått vite det på forhånd… Anonymkode: 2dff7...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 Forundret.. skrev (3 minutter siden): Hvorfor dro du ikke bare hjem og om det ikke passet deg? Fordi jeg bor til vanlig i UK, det er ikke bare å bestille flybillett dit 1. juledag. Anonymkode: 2dff7...2f9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke rart dere krangler når du er så avvisende mot hele familien din. Du kan IKKE bestemme hvem din mor skal ha besøk av i sitt hus, selv om du er på besøk. Selvfølgelig ønsker hun å samle hele familien i julen, det er helt vanlig. Her er det du som er hinsides all fornuft, enormt kravstor og direkte frekk! Anonymkode: d5958...eff Hun vet hva jeg føler om det. Jeg er irritert fordi hun unngikk å fortelle meg at de skulle hit i julen, hadde ikke kommet om jeg hadde visst det. Det er det jeg reagerer på, og som om det ikke er nok, inviterer hun flere. Hun sier alltid at jeg skal komme hjem til jul, ellers blir hun skuffet. Anonymkode: 2dff7...2f9
Forundret.. Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi jeg bor til vanlig i UK, det er ikke bare å bestille flybillett dit 1. juledag. Anonymkode: 2dff7...2f9 Da kunne du tatt inn på Hotel els, med spa🙂 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Da kunne du tatt inn på Hotel els, med spa🙂 Jeg er student så det er uaktuelt. Hun kunne vært ærlig og fortalt meg det tidligere, da hadde jeg sluppet å bruke penger på reising. Anonymkode: 2dff7...2f9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 Jeg syntes du overdriver. Bare bit tenna sammen, du ser ikke familien ofte.. Anonymkode: 58721...3c2 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg syntes du overdriver. Bare bit tenna sammen, du ser ikke familien ofte.. Anonymkode: 58721...3c2 Kanskje, men jeg syns julen allerede er litt ødelagt etter krangling med mamma. Drar i morgen. Mulig det er jeg som er problemet, så tror jeg kommer til å holde meg unna heretter. Neste jul feires i UK. Er så lei at tårene renner.. Anonymkode: 2dff7...2f9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 Må si dette var ekstremt fælt gjort av moren din. Virker som hun gjorde det fordi hun visste hvordan du ville få det. Stemmer det? Anonymkode: 9a5b1...e6a
Forundret.. Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er student så det er uaktuelt. Hun kunne vært ærlig og fortalt meg det tidligere, da hadde jeg sluppet å bruke penger på reising. Anonymkode: 2dff7...2f9 Ok. Ja, men da vet du bedre hva du bør gjøre neste gang.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Har vanligvis et godt forhold til moren min. Vi sees ikke så ofte, ca. 3 ganger i løpet av et år, men vi snakker mye på telefon og krangler sjelden. Moren min tåler kritikk dårlig så unngår å kritisere henne, noe som jo er unødvendig - men når jeg er hjemme og vi er under samme tak blir det en del krangling. Vi krangler om tåpelige ting og det er min kritikk som fører til krangling. Jeg unngår å feire jul hos fordelene mine når søsteren min og hennes familie feirer jul hos de (annethvert år) ettersom det er så mye styr og bråk med flere barn og ingen voksne som bidrar (bortsett fra foreldrene mine). Spurte moren min om søsteren min skulle dit i julen, hun sa nei. Sa til henne flere ganger at jeg gledet meg til en rolig jul. Gjett hvem som kom 1. juledag? Søsteren min med familien sin og hun hadde informert om at hun skulle komme flere uker i forveien, uten at mamma har nevnt det til meg. Det var første krangelen. Sa til mamma at jeg var lei av besøk og bråk, samme kveld inviterte hun vennene til nevøen hjem til oss på overnatting, slik det var enda mer folk på besøk. Sa til mamma at jeg ikke syns det var greit ettersom hun visste hvor sliten og lei jeg var. Var veldig irritert. I dag dro søsteren min på overnattingsbesøk til ei venninne med barn og da foreslo mamma at to av barna skulle bli igjen. Er så frustrert og lei meg! Har lovt meg selv at jeg ikke skal hjem neste jul. Orker ikke dette. Har vært småirritert de siste dagene, vært stille og vært alene. Føler meg urimelig, men jeg syns hun kunne fortalt meg at de skulle få besøk før jeg kom og ikke invitert flere når hun visste hvor sliten jeg er og at jeg hadde gledet meg til å feire jul med bare oss tre. Anonymkode: 2dff7...2f9 Du overdriver. Jul er tid for familien. Folk bør komme på besøk,spesielt om det er snakk om din søster. Du bor langt ifra og det bør være herlig å møte tantebarna. Hva betyr smådeprimert? Alle er smådeprimert i løpet av en dag. Skal det tas hensyn til det? Nei. Du kan ikke mene at barnebarna skal ikke møte bestemor fordi du er der. Tvertimot,du bør hjelpe både mora di og søsteren med juleforberedelser og barnepass. Anonymkode: 82b40...bfa 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du overdriver. Jul er tid for familien. Folk bør komme på besøk,spesielt om det er snakk om din søster. Du bor langt ifra og det bør være herlig å møte tantebarna. Hva betyr smådeprimert? Alle er smådeprimert i løpet av en dag. Skal det tas hensyn til det? Nei. Du kan ikke mene at barnebarna skal ikke møte bestemor fordi du er der. Tvertimot,du bør hjelpe både mora di og søsteren med juleforberedelser og barnepass. Anonymkode: 82b40...bfa Vet du hva? Det er foreldrenes ansvar å passe på barna. Du kan ikke forvente at andre skal gjøre det, det er ditt ansvar. Nå har ikke søsteren min frekkhetens nådegave slik du ser ut til å ha. Hjepler alltid til hjemme, alltid, og det er noe av årsaken til at jeg blir sliten av å feire jul med hele familien, for det er noen som er litt latere enn andre og som ikke rydder etter seg, så tidligere har det endt opp med at jeg tar meg av det meste, og det er ikke mitt ansvar. Anonymkode: 2dff7...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #17 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hun vet hva jeg føler om det. Jeg er irritert fordi hun unngikk å fortelle meg at de skulle hit i julen, hadde ikke kommet om jeg hadde visst det. Det er det jeg reagerer på, og som om det ikke er nok, inviterer hun flere. Hun sier alltid at jeg skal komme hjem til jul, ellers blir hun skuffet. Anonymkode: 2dff7...2f9 Ja stakkars deg som har en mor som ønsker å tilbringe julen med hele familien sin. Det må være skikkelig tungt for deg.... Anonymkode: d5958...eff 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #18 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Må si dette var ekstremt fælt gjort av moren din. Virker som hun gjorde det fordi hun visste hvordan du ville få det. Stemmer det? Anonymkode: 9a5b1...e6a Kan neste tro det, men tror ikke mamma hadde gjort det med vilje. Til den som skrivet at jeg ikke kan bestemme hvem som får besøkene foreldrene mine: Jeg har sagt fra til foreldrene mine at jeg ikke ønsker å feire jul med alle, for jeg blir så sliten, og har sagt at de må gi beskjed om de får besøk. Så jeg prøver ikke å dikterer hvem som kommer på besøk, men ønsker som sagt ikke å feire med alle siden jeg blir så sliten. Kommer resten av familien, kommer jeg ikke hjem, da syns jeg foreldrene mine kan gi beskjed og ikke bevisst «skjule» det. Anonymkode: 2dff7...2f9 1
NiceOrNothing Skrevet 28. desember 2022 #19 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vanligvis et godt forhold til moren min. Vi sees ikke så ofte, ca. 3 ganger i løpet av et år, men vi snakker mye på telefon og krangler sjelden. Moren min tåler kritikk dårlig så unngår å kritisere henne, noe som jo er unødvendig - men når jeg er hjemme og vi er under samme tak blir det en del krangling. Vi krangler om tåpelige ting og det er min kritikk som fører til krangling. Jeg unngår å feire jul hos fordelene mine når søsteren min og hennes familie feirer jul hos de (annethvert år) ettersom det er så mye styr og bråk med flere barn og ingen voksne som bidrar (bortsett fra foreldrene mine). Spurte moren min om søsteren min skulle dit i julen, hun sa nei. Sa til henne flere ganger at jeg gledet meg til en rolig jul. Gjett hvem som kom 1. juledag? Søsteren min med familien sin og hun hadde informert om at hun skulle komme flere uker i forveien, uten at mamma har nevnt det til meg. Det var første krangelen. Sa til mamma at jeg var lei av besøk og bråk, samme kveld inviterte hun vennene til nevøen hjem til oss på overnatting, slik det var enda mer folk på besøk. Sa til mamma at jeg ikke syns det var greit ettersom hun visste hvor sliten og lei jeg var. Var veldig irritert. I dag dro søsteren min på overnattingsbesøk til ei venninne med barn og da foreslo mamma at to av barna skulle bli igjen. Er så frustrert og lei meg! Har lovt meg selv at jeg ikke skal hjem neste jul. Orker ikke dette. Har vært småirritert de siste dagene, vært stille og vært alene. Føler meg urimelig, men jeg syns hun kunne fortalt meg at de skulle få besøk før jeg kom og ikke invitert flere når hun visste hvor sliten jeg er og at jeg hadde gledet meg til å feire jul med bare oss tre. Anonymkode: 2dff7...2f9 Tenker at du er høysensitiv og moren din er peoplepleaser . Du trenger fred og ro og blir tappet av mye folk og kaos . Moren din er litt som meg , prøver å please , lage hygge for alle rundt seg. Hadde løst det ved å være helt ærlig på dine behov , å evnt kun dratt dit en dag eller to , der hun kunne lovt deg fred og ro . 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #20 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan neste tro det, men tror ikke mamma hadde gjort det med vilje. Til den som skrivet at jeg ikke kan bestemme hvem som får besøkene foreldrene mine: Jeg har sagt fra til foreldrene mine at jeg ikke ønsker å feire jul med alle, for jeg blir så sliten, og har sagt at de må gi beskjed om de får besøk. Så jeg prøver ikke å dikterer hvem som kommer på besøk, men ønsker som sagt ikke å feire med alle siden jeg blir så sliten. Kommer resten av familien, kommer jeg ikke hjem, da syns jeg foreldrene mine kan gi beskjed og ikke bevisst «skjule» det. Anonymkode: 2dff7...2f9 Men du ber egentlig moren din om å velge hvem hun vil være med når du sier dette. Forstår du ikke at det er vanskelig? Kan du ikke bare trekke inn på et rom når det er besøk av noen du ikke kjenner? Du bør jo kunne tåle(ønske!!!) å være med din søster og tantebarn? Du virker ekstremt selvsentrert og lite empatisk... Anonymkode: d5958...eff 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå