AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Jeg og en venninne lagde pasta bolognese en dag. Jeg bruker først å lage kjøttsausen også lar jeg den koke litt. Hun spurte hva i alle dager jeg holdt på med fordi jeg ikke hadde begynt å koke spagettien.. For hun brukte jo å koke den med en gang sånn at alt ble ferdig samtidig. Men jeg tenkte jo at vi hadde god tid (Vi hadde god tid og skulle ingenting) og da gidder jeg ikke å stresse med alt på en gang. Også syns jeg jo sausen blir bedre når den får stå litt, men hun mente at jeg var fullstendig tilbakestående som ikke bare gjorde alt ferdig.. Mulig hun var sulten, men selve pastaen tar jo ti minutt. Hun fikk meg bare til å føle meg helt idiot. Liker å ta det med ro når jeg lager mat, men hun ble nesten hysterisk fordi jeg ikke hadde begynt å koke spagettien.. Anonymkode: 81e07...9cd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Sausen er best når den får småkokt en stund, jo lengre jo bedre som oftest. Enig med deg. Først sausen, også pastaen etter hvert. Anonymkode: b3b3a...f6d 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Jeg pleier jo å koke pastaen samtidig som jeg lager sausen, men det er jo ikke noen big deal. Anonymkode: ae14a...15f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Nei, det er ikke noe big deal. Men når jeg lager mat til meg og min samboer liker jeg bare å ta pastaen til slutt for da kan jeg sette meg litt ned mens den koker. Hun trodde bare at jeg hadde glemt den fordi jeg ikke lagde alt med en gang. Og da ble hun igrunnen forbanna.. Anonymkode: 81e07...9cd
Muskath Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Jeg koker sausen (småputre) ca en time. Da blir det best. Du gjorde helt rett. 4
Donaldine Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Jeg lager alltid sausen først (og tidlig) og lar den småputre inntil vi er så sultne at vi har lyst på mat om et kvarters tid. Da setter jeg på pastavannet. Sausen blir jo bedre jo lengre den småkoker. 2
Arild37 Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 Har man tid, så blir det alltid best om man koker i flere timer. En bolognese på 10 min blir jo nesten en helt annen rett 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Arild37 skrev (1 minutt siden): Har man tid, så blir det alltid best om man koker i flere timer. En bolognese på 10 min blir jo nesten en helt annen rett Det er akkurat det. Man kan jo bare ikke peise på og steke kjøttdeig og hive i saus. Det må jo stå en stund. Anonymkode: 81e07...9cd 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 Her er det ingen tvil, det er venninnen din som ikke har peiling på mat, og spesielt ikke bolognese. Jo lenger den får koke jo bedre blir den. Anonymkode: b8a30...6de 1 2
Arild37 Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er akkurat det. Man kan jo bare ikke peise på og steke kjøttdeig og hive i saus. Det må jo stå en stund. Anonymkode: 81e07...9cd Ja, og den lager seg selv, så er ikke verre enn å bare planlegge litt
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 Hun sa til meg at hun brukte å sette på spagettien med en gang sånn at alt ble ferdig samtidig. Kan jo forstå det med visse matretter, men ikke med en kjøttsaus.. Anonymkode: 81e07...9cd
Arild37 Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 Vis henne en hvilken som helst oppskrift på bolognese, og hun vil se med en gang at hun tar veldig feil
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 Arild37 skrev (1 minutt siden): Vis henne en hvilken som helst oppskrift på bolognese, og hun vil se med en gang at hun tar veldig feil Bak på Toro sin pose med spaghettisaus så står det at den skal kokes i fem minutter, så det var nok derfor hun var stresset; Hun er vandt til Toro 😂😂 Anonymkode: fdf7a...816
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bak på Toro sin pose med spaghettisaus så står det at den skal kokes i fem minutter, så det var nok derfor hun var stresset; Hun er vandt til Toro 😂😂 Anonymkode: fdf7a...816 Ja, hun har brukt det en del før 😅 Men ikke etter at jeg lærte henne å lage saus. Ble bare så overrasket over at hun ble så sur for det og syns jeg var helt idiot som ikke gjorde alt klart 😅 Om jeg hadde barn og var stressa hadde det vært en annen sak.. Anonymkode: 81e07...9cd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 Pleier å koke opp vannet i pastaen først og skru på plata til kjøttdeigen på nr 2. mens det koker opp. Vi bor 5 i huset så sultne gutter og big boys trenger mat servert ganske likt og til samme tidspunkt stort sett :p. Men lar det koke litt ekstra med saus til kjøttdeigen da det setter mye mer smak, og smøre pastaen opp med smør så det ikke brenner seg i kjelen. Funker gull det! Anonymkode: 0cabd...50c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 Det kaller jeg i hvert fall spaghetti og kjøttdeig, ikke bolognese. Selvfølgelig helt greit å lage og spise i hverdagen, men saus som har kokt leeeenge er jo aller best, helst med litt rødvin. Nam. Ikke la noen få deg til å føle deg du for du har helt rett ❤️ Anonymkode: 445d9...060 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #17 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kaller jeg i hvert fall spaghetti og kjøttdeig, ikke bolognese. Selvfølgelig helt greit å lage og spise i hverdagen, men saus som har kokt leeeenge er jo aller best, helst med litt rødvin. Nam. Ikke la noen få deg til å føle deg du for du har helt rett ❤️ Anonymkode: 445d9...060 Ikke la henne få deg til å føle deg dum for du har helt rett* skulle det være. Oops. Anonymkode: 445d9...060
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #18 Skrevet 28. desember 2022 Det kaller jeg spaghetti med kjøttsaus, ikke bolognese. Bolognese skal koke lenge. Jeg lager det når jeg har god tid ellers blir det min hjemmelagde variant uten knuste tomater, bare en dæsj tomatpuré. Anonymkode: c76ea...265 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #19 Skrevet 28. desember 2022 Pasta bolognese er jo noe helt annet enn spagetti med kjøttsaus (da gjerne dolmino eller lignende), så venninnen din har sikkert misforstått hva dere egentlig lagde. Anonymkode: a80a4...73c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #20 Skrevet 28. desember 2022 Har hun sinneproblemer? Siden hun kaller deg tilbakestående over noe pasta bolognese… Anonymkode: 5bce2...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå