Gå til innhold

Hvordan bli vant til ensomheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Et forhold på mange år tok slutt for 5 måneder siden. Vi har et barn sammen. 

Jeg er utrolig ensom. Følelsen er så sterk og den blir bare forsterket av hvor vanskelig det er å finne en mann som vil akseptere situasjonen min. Jeg er redd for å være alene resten av livet mitt…nå er jeg i mine beste år (fortsatt ung, i en alder der man stifter familie), og det tærer veldig på meg. Jeg savner noen å være med, å flørte med osv. Har vært på noen dates men har fått «avslag» fordi de ikke kan akseptere at jeg er mor.

Ensomheten gjør at jeg ikke vil være alene, så når jeg har barnefri så må jeg alltid finne på noe (jobbe/møte venninne). Det er lenge siden jeg har kjent på dette…

Hvordan takler dere denne følelsen av å være alene?

Anonymkode: 14969...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det eneste du ønsker er å finne en ny mann så lyser det nok "desperasjon" og det er det ingen som tiltrekkes av. 

Anonymkode: 817a0...689

• Liker 6
Skrevet

Det høres ikke ut som om du er klar til å gå inn i et forhold. Du bør ikke gå inn i et forhold kun fordi du ikke orker å være alene. Da kan du jo ende opp med hva som helst, og det vil du vel ikke. En annen ting er at man er mest attraktiv for normalt oppegående menn når man har det bra, så det beste du nok kan gjøre er å venne deg til å være alene og å sette pris på eget selskap.

Er det ikke noe du alltid har drømt om å gjøre, men ikke hatt tid eller anledning til? Du kan f.eks. ta opp en gammel hobby, eller begynne på en ny, lære deg et språk, gå på kurs eller lære deg noe på egen hånd, trene, gå tur, kanskje videreutdanne deg, det er mange utdanninger du kan ta på nett hjemmefra osv. Og det kan være veldig kjekt å skjemme seg bort med å gå på kino eller ta en filmkveld hjemme alene. 

Og hvis du melder deg på et kurs eller får en hobby der du blir kjent med andre, kan du jo også få flere venner eller møte en ny partner der. Det verste du gjør, er vel å sitte og kjenne på ensomheten.

Skrevet

Man er sjelden attraktiv på markedet blant unge, barnløse menn når man selv har barn. Lyser det litt smådesperat av deg samtidig (og det gjør det i innlegget ditt, beklager) så er det nok ikke så rart at datene dine har gått litt dårlig.

Du får rette blikket mot menn som har barn selv. Det er mange menn på markedet som har barn og selv er i samme situasjon som du etter et samlivsbrudd. Deltidsforelder og ute på markedet igjen etter samlivsbrudd.

Dersom du er 28-30 år nå, bør du kanskje sikte litt høyere i alder når det kommer til menn. Det øker sjansene for at de har modnet nok, og kanskje er i samme livssituasjon som deg (barn, samlivsbrudd) og derfor ikke ser noe galt i den situasjonen du er i, da de er det selv.

• Liker 1
Skrevet

Tenker du må finne ut av hvilket emosjonelt hull du prøver å tette igjen med en mann. Hva er det di egentlig savner i livet ditt? 

Anonymkode: 9b3dc...a7f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Opplevde det samme etter samlivsbruddet og var da 29. Følte alle menn brukte meg og gråt meg i søvn hver kveld og var dypt ensom og ulykkelig. Kunne jeg skrudd tiden tilbake hadde jeg ikke datet da, for ser jo at jeg fremdeles var knekt etter bruddet og hadde utrolig mye å jobbe med og bearbeide. Etter 3 år med personlig selvutvikling er livet ganske annerledes, nå er det som regel jeg som avviser mennene for forhold til tross for at jeg har barn og de er barnløse. Føler meg mer avslappet og verdifull fordi jeg har jobbet med meg selv. Jeg kan fremdeles føle meg ensom og savne en kjæreste og sterkt ønske om et barn til, men det kan ikke sammenligne seg med den desperasjonen og det kaoset jeg stod i for 3 år siden. Vil på det sterkeste anbefale deg å få det godt og harmonisk mentalt og ikke date riktig enda ❤️

Anonymkode: dc1fd...e00

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker du må finne ut av hvilket emosjonelt hull du prøver å tette igjen med en mann. Hva er det di egentlig savner i livet ditt? 

Savner det alle vil ha når de ser etter en partner...

• Liker 1
Skrevet

Vent minst ett år med dating.. 

Anonymkode: b30ae...438

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Savner det alle vil ha når de ser etter en partner...

Folk ser da etter veldig mye forskjellig?

Anonymkode: 5ace0...180

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vent minst ett år med dating.. 

Anonymkode: b30ae...438

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Opplevde det samme etter samlivsbruddet og var da 29. Følte alle menn brukte meg og gråt meg i søvn hver kveld og var dypt ensom og ulykkelig. Kunne jeg skrudd tiden tilbake hadde jeg ikke datet da, for ser jo at jeg fremdeles var knekt etter bruddet og hadde utrolig mye å jobbe med og bearbeide. Etter 3 år med personlig selvutvikling er livet ganske annerledes, nå er det som regel jeg som avviser mennene for forhold til tross for at jeg har barn og de er barnløse. Føler meg mer avslappet og verdifull fordi jeg har jobbet med meg selv. Jeg kan fremdeles føle meg ensom og savne en kjæreste og sterkt ønske om et barn til, men det kan ikke sammenligne seg med den desperasjonen og det kaoset jeg stod i for 3 år siden. Vil på det sterkeste anbefale deg å få det godt og harmonisk mentalt og ikke date riktig enda ❤️

Det er tungt, men fint at det går bedre for deg nå ❤️

Million skrev (5 timer siden):

Man er sjelden attraktiv på markedet blant unge, barnløse menn når man selv har barn. Lyser det litt smådesperat av deg samtidig (og det gjør det i innlegget ditt, beklager) så er det nok ikke så rart at datene dine har gått litt dårlig.

Du får rette blikket mot menn som har barn selv. Det er mange menn på markedet som har barn og selv er i samme situasjon som du etter et samlivsbrudd. Deltidsforelder og ute på markedet igjen etter samlivsbrudd.

Dersom du er 28-30 år nå, bør du kanskje sikte litt høyere i alder når det kommer til menn. Det øker sjansene for at de har modnet nok, og kanskje er i samme livssituasjon som deg (barn, samlivsbrudd) og derfor ikke ser noe galt i den situasjonen du er i, da de er det selv.

Takk for tips. Tenker at jeg skal vente med å date til det har gått et år. 

ti10 skrev (5 timer siden):

Det høres ikke ut som om du er klar til å gå inn i et forhold. Du bør ikke gå inn i et forhold kun fordi du ikke orker å være alene. Da kan du jo ende opp med hva som helst, og det vil du vel ikke. En annen ting er at man er mest attraktiv for normalt oppegående menn når man har det bra, så det beste du nok kan gjøre er å venne deg til å være alene og å sette pris på eget selskap.

Er det ikke noe du alltid har drømt om å gjøre, men ikke hatt tid eller anledning til? Du kan f.eks. ta opp en gammel hobby, eller begynne på en ny, lære deg et språk, gå på kurs eller lære deg noe på egen hånd, trene, gå tur, kanskje videreutdanne deg, det er mange utdanninger du kan ta på nett hjemmefra osv. Og det kan være veldig kjekt å skjemme seg bort med å gå på kino eller ta en filmkveld hjemme alene. 

Og hvis du melder deg på et kurs eller får en hobby der du blir kjent med andre, kan du jo også få flere venner eller møte en ny partner der. Det verste du gjør, er vel å sitte og kjenne på ensomheten.

Jeg skal ta til meg tipsene her og fokusere på meg selv ❤️

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk ser da etter veldig mye forskjellig?

Anonymkode: 5ace0...180

Kjærlighet...noen åå elske, noen som jeg kan se på tv sammen med på kvelden, noen å reise på ferie med...osv. 

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

Du må se på dette innlegget so men slags test. Det er ingen som har spurt TS om hun er gira på unge barnløse menn. Alle som har katt eller kan steke en omelett vet at når man har barn er man ikke deltidsforelder samme hvprdan du deler samværet med din x-partner. Man er heller ikke ute eller inne på et marked. Mulig Ts syns dette høres helt greit ut, men jeg blir veldig siten om at noen hr en idé om a jeg er en vare på en bazar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjærlighet...noen åå elske, noen som jeg kan se på tv sammen med på kvelden, noen å reise på ferie med...osv. 

Hvorfor føler du at du trenger du et annet menneske for å oppleve kjærlighet? Hvorfor trenger du et annet menneske for å se på TV eller dra på ferie? Hva ligger bak, hva er den egentlige grunnen? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner det er viktig å finne seg ny mann for å sponse deg og barnet ditt, samt at du skal få avlastning for barnet.

Men det er også greit å ha i bakhodet at det ikke er fordelaktig for barnet å ha 5 forskjellige fedre før det flytter ut hjemmefra. Det har allerede hatt en far som ikke lenger er en del av livet hens. 

Anonymkode: 7dc12...024

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner det er viktig å finne seg ny mann for å sponse deg og barnet ditt, samt at du skal få avlastning for barnet.

Men det er også greit å ha i bakhodet at det ikke er fordelaktig for barnet å ha 5 forskjellige fedre før det flytter ut hjemmefra. Det har allerede hatt en far som ikke lenger er en del av livet hens. 

Både bitter og empatiløs, gratulerer 😘

Skrevet

Hei, jeg har dessverre ikke noe godt råd, men følger med i denne tråden. Er i samme situasjon selv. Jeg og mannen gikk akkurst fra hverandre for noen mnd siden. 

Det viktigste var bare å komme seg vekk, men nå sitter jeg her og vil jo dele livet med noen på en voksen måte også. 

Å være to om ting. Å være forelsket, romantikk i hverdagen, dra på ferie med, snakke med, sladre med og en som vil deg og barna vel. 

Jeg håper jo på et mirakel om at eksen min endrer seg og blir grei, en håper å finne en som gjerne har barn selv og som også leter etter det samme som meg. 

Akkurat nå klarer jeg ikke helt å se noe lys i kjærlighetsfronten. Nå handler det meste om å gjøre livet så greit som mulig for meg og barna, sette nesa mot målet (god utdanning, hus og fin bil), og håpe det ordner seg på kjærlighetsfronten etterhvert. 

Og ja. Sexter med eksen og det er jo ikke greit, så takler det dårlig tydeligvis. 

Anonymkode: be15a...c3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om jeg er enig i budskapet så er det kanskje ikke de ordene jeg ville valgt. 

Om man er desperat så vil man jo i utgangspunktet ta hva som helst, og det ender sjeldent bra. 

Man må kunne takle å være alene og ha det bra alene før man kan få det bra med andre. 

Anonymkode: 817a0...689

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor føler du at du trenger du et annet menneske for å oppleve kjærlighet? Hvorfor trenger du et annet menneske for å se på TV eller dra på ferie? Hva ligger bak, hva er den egentlige grunnen? 

Fordi det er hyggeligere å se på tv og fra på ferie med andre og særlig hyggelig å se film i noens armkrok og være på ferie med kjæresten? Trenger liksom sykeliggjøre alt mulig. 

Anonymkode: 6db6e...cff

• Liker 1
Skrevet

Finn glede i livet ditt utenom en mann. Jeg har full forståelse for at en ønsker en kjæreste i livet. Men tenker en først må ha noen glede i sitt eget liv. En som er litt selvstendig.

Er ikke sånn at livet er bra bare fordi en har kjæreste.

Anonymkode: dc97e...378

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble separert for noen måneder siden.

Ensomhetsfølelsen opplever jeg i periodevis som overveldende. Sorgen over det tapte samlivet og familielivet er noe jeg prøver å bearbeide. Samtidig må jeg venne meg til at det er ikke noe «vi» eller noen å støtte seg på. Jeg kan kjenne at savnet etter å være to om alt er stort. Jeg er alene og må klare ting selv. Jeg kjenner at ansvarsbyrden er større. Det er mye jeg trenger å lære meg om hvordan jeg skal leve mitt nye liv som er best for barna mine og meg. 

Jeg har ikke begynt å date nå, og vet ærlig talt ikke når jeg er klar for det. Denne ensomhetsfølelsen tror jeg er et symptom på sorg av bruddet og jeg vil prøve selv å finne veien ut av det, enn å lete etter en mann som kan fylle det hullet. Strategien min er å sitte rolig i båten, mens jeg jobber med å leve livet slik det er akkurat nå. 

Anonymkode: e5d5c...076

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...