AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Del Skrevet 26. desember 2022 Jeg var alltid drømt om å løpe maraton. Er nå 27 år og tenker på å bli gravid om ikke så lenge. Av denne grunn føler jeg at det er på tide å løpe maraton før den tid. Løper lite for tiden (5-10 km i måneden). Klarer å løpe 1 mil på 1 time. Jeg var veldig sprek i starten av 20-årene, så har greit grunnlag. Maratonet jeg vurderer å melde meg på er i slutten av juni. Kan det gå? Krever det ekstremt mye? Anonymkode: 2931b...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Del Skrevet 26. desember 2022 Ja, det kan gå. hvor mye det krever kommer ann på ambisjonen din og om du vil ha en god opplevelse. om du skal ha en ok opplevelse vil jeg anbefale deg å starte treninga med en gang og fortsett jevnt og trutt frem til løpet. du bør ha minimum 3 treningsøkter i uka, som økes gradvis. 2 korte + en lang. Ha fokus på tid på beina og ikke hvor fort eller langt du løper. veksle gjerne på gå/jogg/løp. start de korte på 30 min og lang på 1 time. Øk de korte med inntil 5 min i uka til de blir på 60 min. Den lange øker du gradvis så den blir på 3 timer tilslutt. husk det er kontinuitet som gjør deg god, så hjelper lite med ei skippertaksøkt hver 14 dag… 😉 Anonymkode: 88b3d...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Del Skrevet 26. desember 2022 Hvorfor ikke begynne med halvmaraton først? Du løper veldig lite per i dag, mye mindre enn jeg gjorde 6 mnd før mitt første halvmaraton. 42 km er veldig langt, og du trenger å bygge opp volumet over lengre tid enn dette for at du skal ha en god opplevelse, og ikke komme ut av løpet med masse belastningsskader. Anonymkode: f16b2...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå