AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Del Skrevet 26. desember 2022 Trenger jeg pass hvis jeg skal reise til Polen? Eller holder det med annen legitimasjon? Anonymkode: b218f...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Del Skrevet 26. desember 2022 Du må ha pass Anonymkode: e8591...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Del Skrevet 26. desember 2022 Nei, du trenger ikke pass for å reise i EU. Du kan bruke nasjonalt ID-kort. Et kjapt googlesøk forteller deg dette Anonymkode: 0bb69...231 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, du trenger ikke pass for å reise i EU. Du kan bruke nasjonalt ID-kort. Et kjapt googlesøk forteller deg dette Anonymkode: 0bb69...231 Ja det var det jeg trodde men trengte en bekreftelse her. Men går førerkort fint? Eller må det være nasjonalt idkort? Anonymkode: b218f...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det var det jeg trodde men trengte en bekreftelse her. Men går førerkort fint? Eller må det være nasjonalt idkort? Anonymkode: b218f...c37 Altså.. jeg blir litt oppgitt. Du har forhåpentligvis lest informasjonen på nettsidene til norske myndigheter, for eksempel politiet.no, men du må ha bekreftelse fra anonyme fremmede på KG? Her har du allerede fått et svar som er feil. Jeg kan svaret på spørsmålet ditt, men tenker det vil være en god ting om du lærer å finne ut av slike superenkle spørsmål selv. Skriv inn "pass eu" eller noe slikt i google og trykk søk.. Anonymkode: 0bb69...231 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså.. jeg blir litt oppgitt. Du har forhåpentligvis lest informasjonen på nettsidene til norske myndigheter, for eksempel politiet.no, men du må ha bekreftelse fra anonyme fremmede på KG? Her har du allerede fått et svar som er feil. Jeg kan svaret på spørsmålet ditt, men tenker det vil være en god ting om du lærer å finne ut av slike superenkle spørsmål selv. Skriv inn "pass eu" eller noe slikt i google og trykk søk.. Anonymkode: 0bb69...231 Ser ut som det helst skal være nasjonalt idkort eller pass? Så førerkort går ikke? Anonymkode: b218f...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ser ut som det helst skal være nasjonalt idkort eller pass? Så førerkort går ikke? Anonymkode: b218f...c37 - Skriv "pass eu" inn i google - Trykk på linken fra politiet.no - Scroll ned til overskriften "grensekontroll" under overskriften "reise med pass og ID-kort" - les den første korte setningen som står der Anonymkode: 0bb69...231 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ser ut som det helst skal være nasjonalt idkort eller pass? Så førerkort går ikke? Anonymkode: b218f...c37 Hvis du ikke har enten pass eller NASJONALT id kort så får du ikke forlate Polen. Anonymkode: c0326...cf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Del Skrevet 26. desember 2022 Okey så førerkort går ikke altså. Takk for hjelpen 😊 Anonymkode: b218f...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okey så førerkort går ikke altså. Takk for hjelpen 😊 Anonymkode: b218f...c37 Vær så god Anonymkode: c0326...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #11 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke har enten pass eller NASJONALT id kort så får du ikke forlate Polen. Anonymkode: c0326...cf8 Joda, det kan du. Land krever sjelden dokumenter for å forlate landet. Men de kan bli vanskelig å komme seg inn i et annet land uten dokumenter. Anonymkode: 0bb69...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, det kan du. Land krever sjelden dokumenter for å forlate landet. Men de kan bli vanskelig å komme seg inn i et annet land uten dokumenter. Anonymkode: 0bb69...231 *det Anonymkode: 0bb69...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, det kan du. Land krever sjelden dokumenter for å forlate landet. Men de kan bli vanskelig å komme seg inn i et annet land uten dokumenter. Anonymkode: 0bb69...231 Jeg har flydd til og fra Polen minst 200 ganger via jobben de siste 10 årene, de vil alltid, og jeg mener hver gang, se pass ved innsjekk på vei hjem. En gang måtte jobben sende passet til en kollega med bud over natta fordi han hadde glemt det hjemme. Anonymkode: c0326...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Del Skrevet 26. desember 2022 Aldri vist pass når jeg har vært i Polen. Anonymkode: ba9f9...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har flydd til og fra Polen minst 200 ganger via jobben de siste 10 årene, de vil alltid, og jeg mener hver gang, se pass ved innsjekk på vei hjem. En gang måtte jobben sende passet til en kollega med bud over natta fordi han hadde glemt det hjemme. Anonymkode: c0326...cf8 Det finnes andre reisemåter enn fly. Anonymkode: 0bb69...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes andre reisemåter enn fly. Anonymkode: 0bb69...231 Ja det er sant, men blir man spurt om å indentifisere seg i Polen, og det kan skje, så er det bare pass og ID kort som gjelder. I de usikre krigstider her hadde jeg heller aldri dratt utenlands uten ordentlig id. Anonymkode: c0326...cf8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er sant, men blir man spurt om å indentifisere seg i Polen, og det kan skje, så er det bare pass og ID kort som gjelder. I de usikre krigstider her hadde jeg heller aldri dratt utenlands uten ordentlig id. Anonymkode: c0326...cf8 Ja, det er alltid lurt å ha gyldige dokumenter på seg når man er utenlands. Tviler på at krigen i Ukraina gjør noe særlig fra eller til. Mitt første svar til deg var bare en pedantisk korrigering om at man sjelden trenger dokumenter for å reise ut av et land. Anonymkode: 0bb69...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 26. desember 2022 #18 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): - Skriv "pass eu" inn i google - Trykk på linken fra politiet.no - Scroll ned til overskriften "grensekontroll" under overskriften "reise med pass og ID-kort" - les den første korte setningen som står der Anonymkode: 0bb69...231 Hvorfor ber du TS søke på en så tungvint måte? -Skriv «pass polen» inn i Google -Trykk på lenken «Polen - reiseinformasjon-regjeringen.no» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #19 Del Skrevet 27. desember 2022 Hulderen skrev (2 timer siden): Hvorfor ber du TS søke på en så tungvint måte? -Skriv «pass polen» inn i Google -Trykk på lenken «Polen - reiseinformasjon-regjeringen.no» Var bare det første jeg kom på. Din måte er ikke så mye lettere, da du har unngått å ta med steget hvor man må finne riktig overskrift og trykke på den. Faktisk tar måtene nøyaktig like mange klikk. Din har kanskje 5-10 sekunder mindre lesetid. Anonymkode: 0bb69...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 27. desember 2022 #20 Del Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Joda, det kan du. Land krever sjelden dokumenter for å forlate landet. Men de kan bli vanskelig å komme seg inn i et annet land uten dokumenter. Anonymkode: 0bb69...231 Har nylig vært i Polen- du får ikke sjekke inn på flyplass uten å vise pass eller nasjonalt id-kort. Viste ikke påass ved ankomst på Gardermoen. Vi måtte sjekke dette ekstra grundig før vi skulle reise fordi mannen min ikke fant passet sitt. Beskjeden var at han sansynligvis ville komme greit inn i Polen, men ville få problem med å forlate. Det endte med en kjøretur på vel 20 mil for å skaffe nødpass før avreide 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå