Gå til innhold

Blir dere jenter som gamer trakassert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det går en reklame på tv nå for tiden, hvor de sier at 3 av 4 jenter som gamer blir trakassert. Stemmer det med din opplevelse?

Anonymkode: 39540...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALDRI opplevd

Kvinne 34, gamet siden jeg var 5. 

Anonymkode: 52115...13a

Skrevet

Ja, hver gang. 

Sluttet med online pc gaming pga det 

Nå skjer det i blandt til og med på uskyldige mobilspill som wordfeud. Menn som spør om jeg liker å suge kukk osv 

Anonymkode: 07571...003

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud ja, jeg sluttet å game på grunn av det. 

Anonymkode: 6a588...ee3

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I spill med andre, ja. Typ League of Legends. Men spiller stort sett ikke flerspiller lenger.

Anonymkode: 22c2c...58e

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det kan selvfølgelig være temmelig røffe miljøer for gutter / menn som holder på med gaming også da. Men det driter vel folk flest i. 

Anonymkode: f7eea...4a6

• Liker 2
Gjest vilkåret
Skrevet

Det er en del av online gaming, ja. Men det er ikke noe som forsvinner selv om man er hannkjønn heller. Man må lære at det finnes mennesker der ute som ikke er i vater og la kommentarer prelle av. Det er mulig å klare endre hvordan man ser på slike kommentarer der det slutter å plage en. Noen ganger blir det til og med morsomt for det som sies er så absurd og så preget av en tapers ego.

Generelt burde man lære opp mennesker til å blåse litt i kommentarer på nett. Man vil aldri kunne hindre syke mennesker i å være på internettarenaer, det eneste man kan gjøre er å lære blåse i dem og rapportere dem der det er naturlig

Skrevet

Det kommer endel stygge ord så fort enkelte menn/gutter hører at det er en kvinne med i spillet. Dette gjelder da online spill.

Jeg unngår å spille online nettopp fordi. Orker ikke å høre på små drittunger som bruker ord de nesten ikke vet hva betyr en gang

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har gamet i flere år, men er nok for gammel til å bli trakassert.. er 43 og gamer stort sett med kun menn i et spill med våpen og skyting osv, men ikke opplevd nei... 

Skrevet
Perfume skrev (6 minutter siden):

Jeg har gamet i flere år, men er nok for gammel til å bli trakassert.. er 43 og gamer stort sett med kun menn i et spill med våpen og skyting osv, men ikke opplevd nei... 

Hvilket spill?

Anonymkode: 0548d...a0f

Skrevet

Absolutt ikke. Er 43, og har gamet i 17 år. Tvert imot har jeg følt meg mye bedre behandlet som kvinne, den heftige "flamingen" som jeg har observert mellom gutter/menn har jeg aldri vært utsatt for. Ofte har jeg blitt invitert med på ting selv om jeg ikke er like flink som "gutta", og jeg tror det kun er fordi mange synes det er litt stats å spille med kvinner. 

Anonymkode: e36e6...5dd

• Liker 3
Skrevet

Det spørs jo hva en spiller. Gaming er ikke ensbetydende med online med fremmede, hvor problemet er størst.

Og den der ‘menn blir også trakassert’ er bare å rulle inn.

Det er grovere og mer personlig når noen oppdager en er jente. En får heller ikke høre det fordi en spiller dårlig, men kun fordi en er jente i lobbyen.

Er heller ikke bare grove ting som sies, men at gutter rett ut jobber for å spolere for deg. Kanskje hopper alle ut av lobby, kanskje nekter de å hjelpe deg med healing, kanskje driter de i å ha ryggen din mot motstandere.

«What was perhaps most interesting about this experiment was that a Kill/Death average was shown next to every male player, and it revealed that they performed significantly worse when having the female voice modifier on.»

https://www.dualshockers.com/male-gamers-posing-as-women-face-sexist-remarks/

Anonymkode: 25b90...47c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Spilt mye WoW, men har en pause nå egentlig bare fordi jeg er litt lei. Og har aldri opplevd det. Har opplevd at folk prøver å være flørtete med meg, men ikke trakassering 

Skrevet

Ja. Later nå som om jeg er en mann, og har sluttet med voice-chat. Jeg vil bare spille og ha det gøy, orker ikke sånt.

Anonymkode: 9edce...5e3

• Liker 3
Skrevet

Nei ikke egentlig, men jeg har for det meste spilt WoW (Andre spill enn WoW spilte jeg kun med venner og bekjente aldri med fremmede) og da spilte jeg for det meste med guilden. Det blir nok veldig annerledes enn å joine en tilfeldig gruppe tenåringsgutter på Xbox.. Jeg er 36 år og det er noen år siden jeg spilte aktivt sammen med andre (annet enn mannen og noen venner) også. Jeg tror og at det pleide å være godt miljø i WoW. Iallfall for 10 år siden var det kjent som mye bedre tone der enn i feks LoL. Når jeg spilte med fremmede så spilte vi ofte uten lyd bare med chat og da sier man jo ikke at man er jente. Nå er det kanskje alltid snakking? Er litt utafor nå merker jeg hvordan de gamer i dag hehe. 

Har opplevd litt kommentarer og forskjellsbehandling da men ikke trakassering. Men litt sånn at noen tok for gitt at jeg skulle være dårligere pga jeg var jente. 

Husker det som skikkelig sosialt og hyggelig å spille med guilden, så synd at det skal være så mye drittkasting når man spiller.. både mot jenter og gutter. Og skikkelig kjipt at jenter ikke kan game og føle seg trygge på å slippe trakassering!

Anonymkode: 837ce...fb9

Skrevet

Herregud så trist. Jeg spiller ETT spill, og kun det. De få gangene det dukket opp en jente eller dame som spiller på mitt nivå synes jeg det bare er morsomt. Jeg kan se at hun noen ganger tar ukjente og nye avgjørelser, kanskje fordi hun er nettopp kvinne og tenker litt annerledes.

Gjerne er det det som gjør at hun, eller vi  vinner også.

Neste gang jeg spiller mot en av motsatte kjønn skal jeg gjøre det med ny respekt mot hva hun sikkert har opplevd tidligere 😔

Folk er patetiske.

Anonymkode: dc2cc...ff0

• Hjerte 3
Skrevet

Som mann har jeg opplevd å få massevis av drittslenging når jeg spiller kompetitive spill. Tror ikke det har så mye med kjønn å gjøre, det er bare sånn det er å spille mot anonyme, dårlige tapere. Tror hovedforskjellen på hva kvinner og menn opplever her er at der menn får trusler om drap og vold og meldinger om at man er svak/dum/feig/stygg, får kvinner kommentarer som er mye mer kjønnet og seksuelle.

Men mest negative kommentarer om spill og spilling, opplever jeg at stort sett kommer fra kvinner. På ungdomskolen og videregående ble vi som holdt på med slikt hele tiden fortalt at sånt var for barn, nerder og tapere, og jeg ser jo at dette er holdninger man her på forumet har også.

Anonymkode: d32b5...a8c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette beviser jo det jeg har sagt lenge. Gutter er født uten empati og får ereksjon av å være jævlige mot damer. Trist. 

Anonymkode: 45bf0...eb6

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Spiller sjelden eller aldri online mmo. Jeg spiller mest aleine. Rpg eller historiedrevene spill som er single player , jeg spilte nylig elden ring og der er det ingen chat muligheter når du samarbeider med andre . Passer meg perfekt.

Endret av FruR
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de som ikke spiller med/mot andre svarer 😅 Nei, hvem er det som eventuelt skulle trakassere deg hvis du sitter alene i sofaen og spiller Animal Crossing liksom 🙈

Anonymkode: e36e6...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...