AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Del Skrevet 26. desember 2022 Vår 5 åring har veldig lyst til å fly til bestemor og bestefar, men jeg tenker hun er avhengig av noen som hjelper henne litt med høretelefoner og iPad når hun sitter i setet. Er det noe personellet kan hjelpe henne med, eller er det for mye å forvente? Anonymkode: 46e36...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Del Skrevet 26. desember 2022 Ja, de reiser med en som har ansvaret for barnet. Alle under 12 må man betale ekstra for pga følge 😊 Anonymkode: 9bd28...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Del Skrevet 26. desember 2022 Det er for mye å forvente! Anonymkode: 041ed...75d 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, de reiser med en som har ansvaret for barnet. Alle under 12 må man betale ekstra for pga følge 😊 Anonymkode: 9bd28...9f1 Vi er klar over at de reiser med en som følger barnet, men kan de hjelpe til å sette på et program på Disney + fir eksempel? ts Anonymkode: 46e36...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. desember 2022 #5 Del Skrevet 26. desember 2022 Aldri vært noe problem for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Del Skrevet 26. desember 2022 Hvilken 5-åring fikser ikke å sette på Disney + og ordne høretelefoner selv idag? Om hun faktisk ikke fikser det ennå, er dette enkle ting å lære og noe dere lett kan øve på før reise. Ville vært helt andre ting jeg ville bekymret meg for, ærlig talt. Anonymkode: cf572...91b 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Del Skrevet 26. desember 2022 Mitt eldste barn reiste alene fra han var 6 år. Det var aldri noe problem med å få hjelp, om han trengte det. Personalet som fulgte han var veldig opptatt av at han hadde det bra og flyturene var alltid en positiv opplevelse for han. Anonymkode: 65f3e...5c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi er klar over at de reiser med en som følger barnet, men kan de hjelpe til å sette på et program på Disney + fir eksempel? ts Anonymkode: 46e36...332 Vil nå tro at det ikke er noe problem. Men er jo heller ikke noe vanskelig å lære selv. Anonymkode: 9bd28...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 26. desember 2022 #9 Del Skrevet 26. desember 2022 Min eldste har flydd mye alene de siste ti årene, godt over 100 flyvinger tilsammen, de to yngste har også reist noen runder i sin reiser-alene-karriere. Det du beskriver er helt innafor det være har fått hjelp til både hos SAS og Norwegian. Enkel teknisk hjelp, hjelp til å åpne flasker uten at det bruser over, det praktiske rundt kjøp ombord i tillegg til støtte hvis det er litt skummelt ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. desember 2022 #10 Del Skrevet 26. desember 2022 Da barnet mitt var 4 ville hun fly til besteforeldre. Hun har flydd siden babystadiet. Jeg sa, du er for ung, liten. Hun sa, jeg skal ikke fortelle alderen min til noen. Tror det er 5 års grense på fly. Første flytur alene, 4 år. Fulgte henne nesten på flyet. Besteforeldre hentet. 40 minutter. Datteren har alltid hatt godt ordforråd. Men en flytur, dette er ikke vanskelig. Personalet passer på barna. Personalet er ansvarlige mennesker, de tar vare på barn. Tilleggsinfo, den dagen barnet mitt ble ansett som voksen i flyverden, 12 år. Skulle reise til besteforeldre igjen. Første gang uten skilt som sa, reiser alene. Flyet landet ikke, men reiste videre. Dårlig vær. Datteren tok det hele med ro. De landet på en annen flyplass. De satt opp annet fly til destinasjonen. Hun leste skilt og fulgte instrukser. Som mamma var jeg redd. Men så at hun hadde lært. Fulgte instrukser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #11 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er for mye å forvente! Anonymkode: 041ed...75d Eh neu Anonymkode: bb0e1...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 26. desember 2022 #12 Del Skrevet 26. desember 2022 Barnet skal være selvstendig for å fly alene. Dersom en enkel ting som å betjene ipad er for vanskelig er ikke Barnet selvstendig nok ville jeg tenkt. Mine har fløyet alene hver sommer siden de var fem, og før det så fløy jeg med, og overleverte til besteforeldre på flyplassen og fløy tilbake. Med litt planlegging var det omtrent samme prisen som å betale to gebyr for barn som fløy alene 😉 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvilken 5-åring fikser ikke å sette på Disney + og ordne høretelefoner selv idag? Om hun faktisk ikke fikser det ennå, er dette enkle ting å lære og noe dere lett kan øve på før reise. Ville vært helt andre ting jeg ville bekymret meg for, ærlig talt. Anonymkode: cf572...91b Vi bruker ikke iPad hjemme, vi ser kun via tv fordi vi ønsker en viss kontroll med hva hun ser. Alt det andre er jeg ikke bekymret for. Hun er veldig motivert og gleder seg til å fly alene. ts Anonymkode: 46e36...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Del Skrevet 26. desember 2022 Summeer skrev (25 minutter siden): Barnet skal være selvstendig for å fly alene. Dersom en enkel ting som å betjene ipad er for vanskelig er ikke Barnet selvstendig nok ville jeg tenkt. Mine har fløyet alene hver sommer siden de var fem, og før det så fløy jeg med, og overleverte til besteforeldre på flyplassen og fløy tilbake. Med litt planlegging var det omtrent samme prisen som å betale to gebyr for barn som fløy alene 😉 Barnet er ikke umodent selv om hun ikke er vandt til iPad. Vi har ikke ønsket å lære henne å navigere på iPad da hun kan komme borti så mye rart. Hun er en moden og selvstendig. ts Anonymkode: 46e36...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår 5 åring har veldig lyst til å fly til bestemor og bestefar, men jeg tenker hun er avhengig av noen som hjelper henne litt med høretelefoner og iPad når hun sitter i setet. Er det noe personellet kan hjelpe henne med, eller er det for mye å forvente? Anonymkode: 46e36...332 Jeg jobber i flyselskap og der reiser barn alene hver eneste helg. De minste blir tatt hpnd om av personell, fulgt inn på flyet og får hjelp til det de trenger. Under flyturen blir barnet sett etter av flyvertinnene. De passer så godt på de at det er ikke noe å grue seg for. Det er jobben til flypersonell å ta vare på barnet og gjøre det trygg. Jeg har sendt avgårde og hentet flere barn som reiser alene. Ikke ett enest sekund er de utenfor min synsvinkel. Bare la barnet ditt reise og send gjerne med litt snop det kan kose seg med ombord. Anonymkode: a5969...c07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Del Skrevet 26. desember 2022 Vår sønn reiste første gang alene når han var 6 år til utlandet, det gikk veldig fint. På utenlandsturene har flere av føyselskapene ihvertfall WiFi i flyet, så vi laget en egen Facebook til sønnen vår så han kunne ringe via messenger, det funket fint og itillegg betrygget oss også. Han var og så heldig å komme ved siden av veldighyggelig eldre dame som passet litt ekstra på han 😊 Anonymkode: 08fe4...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg jobber i flyselskap og der reiser barn alene hver eneste helg. De minste blir tatt hpnd om av personell, fulgt inn på flyet og får hjelp til det de trenger. Under flyturen blir barnet sett etter av flyvertinnene. De passer så godt på de at det er ikke noe å grue seg for. Det er jobben til flypersonell å ta vare på barnet og gjøre det trygg. Jeg har sendt avgårde og hentet flere barn som reiser alene. Ikke ett enest sekund er de utenfor min synsvinkel. Bare la barnet ditt reise og send gjerne med litt snop det kan kose seg med ombord. Anonymkode: a5969...c07 Takk for svar! Det er kun snakk om en 50 minutters tur, så jeg tipper hun ville forsvunnet inn i en film om hun fikk muligheten. Hun har veldig lyst, så tror det går bra. Takk for tips om godteri, det er sikkert lurt. ts Anonymkode: 46e36...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet er ikke umodent selv om hun ikke er vandt til iPad. Vi har ikke ønsket å lære henne å navigere på iPad da hun kan komme borti så mye rart. Hun er en moden og selvstendig. ts Anonymkode: 46e36...332 Synes det virker fornuftig å øve litt på det før hun skal reise. De lærer det fort når de får sjangsen. Og godt for de å kunne være selvstendig med dette også når de skal reise alene. Anonymkode: 0b850...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Det er kun snakk om en 50 minutters tur, så jeg tipper hun ville forsvunnet inn i en film om hun fikk muligheten. Hun har veldig lyst, så tror det går bra. Takk for tips om godteri, det er sikkert lurt. ts Anonymkode: 46e36...332 Last ned filmer på forhånd, da. Anonymkode: b18d6...ee6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Del Skrevet 26. desember 2022 Når jeg voksne opp var det ikke lov til og dra alene før man var 7, tiden forander seg Anonymkode: 8caa8...805 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå