Gå til innhold

Covid-sykemelding?


MiriamH

Anbefalte innlegg

Jeg ble syk med covid på fredag og har vært skikkelig dårlig. Tidligere i uken var jeg hjemme med jenta mi som var syk, så ble jeg syk etterpå. Har ikke vært på jobb på 1 uke nå og skal jobbe i morgen kveld, men formen er veldig dårlig. Har ekstremt vondt i brystet og tungpust og utmattet. Jeg vet jeg kommer til å få dårlig samvittighet hvis jeg blir hjemme fra jobb i morgen og på tirsdag, med tanke på at jeg allerede har vært borte hele uken. Kan jeg gå til legen på tirsdag og be om sykemelding, hvis dette fortsetter slik? Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså herlighet da, er man syk så holder man seg hjemme. Det er ikke sånn at vi automatisk er friske når sykemelding går ut, og dermed MÅ på jobb.
Du er fortsatt veldig syk og vil åpenbart ikke være frisk nok til å gå på jobb i morgen, så da får du forlenget sykemelding. 

"Noen som har opplevd det samme"?
Folk flest. 

Dårlig samvittighet? Du er fortsatt smittsom, i tillegg til å ikke klare å utføre jobben din godt pga sterkt nedsatt allmenntilstand. 

Anonymkode: ce0ff...0f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså herlighet da, er man syk så holder man seg hjemme. Det er ikke sånn at vi automatisk er friske når sykemelding går ut, og dermed MÅ på jobb.
Du er fortsatt veldig syk og vil åpenbart ikke være frisk nok til å gå på jobb i morgen, så da får du forlenget sykemelding. 

"Noen som har opplevd det samme"?
Folk flest. 

Dårlig samvittighet? Du er fortsatt smittsom, i tillegg til å ikke klare å utføre jobben din godt pga sterkt nedsatt allmenntilstand. 

Anonymkode: ce0ff...0f1

Sannsynligvis er hun ikke smittsom lenger etter en uke. Men ellers enig i alt du sier, ring til legen og få forlenget sykmeldingen din, ts :)

Anonymkode: de29a...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sannsynligvis er hun ikke smittsom lenger etter en uke. Men ellers enig i alt du sier, ring til legen og få forlenget sykmeldingen din, ts :)

Anonymkode: de29a...7ff

Hun skrev at hun ble syk fredag, så det er bare et par dager. 

Anonymkode: ce0ff...0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil du få en sykmelding.

Jeg anbefaler deg å RINGE legekontoret først. Det er ikke sikkert de vil at du skal komme til kontoret, siden du sannsynligvis er smittsom ennå, men du kan få en e-konsultasjon eller telefonkonsultasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...