Gå til innhold

Vil gå ned 2 kg


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg anser meg selv som en slank person. Passer på hva jeg spiser, og trener ca 3 ganger i uka. Likevel er det ca 2-3 kg på kroppen som ikke vil bort. Det er selvfølgelig rundt magen, handtak og fett nederst på ryggen. Er ikke særlig pent når det tyter ut av buksa. :forvirret: Tror dere at hvis jeg går på en aldri så liten sultekur (altså ligge helt unna usunn mat) og hvis jeg trener hver dag at jeg kan klare det på en uke? Tips til å trene bort d j.... fettet på ryggen og på sidene?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men punkslanking har aldri fungert, og vil nok aldri fungere. Du kan jo trene og spise sunnere, men det er ikke dermed sagt at det lille som er på magen og hoftene forsvinner.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Jeg anser meg selv som en slank person. Passer på hva jeg spiser, og trener ca 3 ganger i uka. Likevel er det ca 2-3 kg på kroppen som ikke vil bort. Det er selvfølgelig rundt magen, handtak og fett nederst på ryggen. Er ikke særlig pent når det tyter ut av buksa.  :forvirret:  Tror dere at hvis jeg går på en aldri så liten sultekur (altså ligge helt unna usunn mat) og hvis jeg trener hver dag at jeg kan klare det på en uke? Tips til å trene bort d j.... fettet på ryggen og på sidene?

På forhånd takk!

Det sier jo at slike skippertak bare fører til at fettet raskt kommer tilbake igjen. Sikkert bedre å ta det over litt lenger tid.

Skrevet

Hvis du vil at reduksjonen også skal vare litt lengre enn en uke, bør du også bruke litt lengre tid. Jojo-slanking fører heller til gradvis økende vekt enn vektreduksjon. Legg heller om noen få ting i hverdagen så vil du fort merke forskjell og dersom du ikke for ofte "synder" vil det også vare.

Dette kan hjelpe:

- Drikk mye vann og prøv å unngå brus/juice. Dersom du liker Farris eller lignende fungerer dette supert som erstatning.

- Lag mat hjemme, da har du kontroll over hva som er i maten. Bruk mest mulig friske råvarer. Velg gjerne litt magert kjøtt eks. kylling eller svinefilet og mye grønnsaker.

- Spist GROVT brød

- Ha mye god frukt i kjøleskapet, da er sjansen for at du spiser den istedet for annet usunt som snacks/mellom-måltid mye større.

- Beveg deg litt mer. Ja det er mye dårlig vær nå, men det er faktisk ganske forfriskende å gå noen kortere turer ute likevel.

Ikke bare vil du sannsynligvis gå ned litt i vekt, men du vil også føle deg bedre. Fungerer hvertfall supert for meg! Jeg er også relativt slank, men følte at jeg trengte å få en litt sunnere livsstil og kanskje ta av et par kilo.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

takk for tips....ja jeg skal jo prøve å holde vekten nede, men ville bare komme inn en kjole til jul. Trenger bare å ta av meg et par kilo, men d er så sabla vanskelig. Har kutta ut godteri og begynt med frukt. Skal også prøve å trene hver dag. Tror dere det er mulig? vil så gjerne...

Skrevet

Jeg har lest at å bruke rockering kan være en effektiv måte å få bort mageflesket på.

Problemet med rockeringen er at det nesten ikke er noen som selger det!

Veit at det selges over internett, husker ikke siden nå, men denne er en sammenleggbar rockering, hørt noe så fint? :)

Må kjøpe meg den en dag, må bare få somlet meg til det :sjenert:

Skrevet

Men vis det ikke går og du MÅ inn i kjolen så kan du jo kjøpe sånn greie som strammer inn magen. Sånn belte mer som. for trøtt til å finne på noe bra navn og til å forklare. Iallefall så presses fettet bedre på plass enn ved en vandlig hold-in strømpebukse.

Skrevet

Jeg så jo etter jeg skrev innlegget at du faktisk allerede er flink til å trene og spise riktig. Sorry.

For å komme inn i akkurat den kjolen før jul kan du jo bare prøve å fokusere litt ekstra på matinntaket og treningen. Med litt ekstra innsats kan det jo hende at du klarer det.

Men alle har forskjellig kropp og det er vanskelig å slanke seg på ett område på kroppen. Derimot går det an å stramme opp! Kanskje det helper litt på centimeterne også?

Skrevet

Det er umulig å gå ned 2 kilo fett på en uke. Helt klin umulig. (Du kan gå ned 2 kilo og mer også, men det vil være av andre ting enn fett, som f.eks vann)

Skrevet

Kutt ut all karbohydrater, så er det ikke noe problem å rase ned mange kilo på en uke. Men husk at det er vann du går ned ikke fett.

Skrevet

Da skal du spise sunt gjevnlig - altså faste måltider.

Du skal helt kutte ut fett og sukker!

jeg mener HELT

Skrevet

En rensekur f.eks. den som heter C24 gir deg garantert et vekttap på et par kilo (kanskje mer) på et par dager.

Det er en hard men effektiv kur. Jeg gikk ned 3 kilo på den, men ble ganske dårlig en halv dag. Men man reagerer forskjellig.

Skrevet
Da skal du spise sunt gjevnlig - altså faste måltider.

Du skal helt kutte ut fett og sukker!

jeg mener HELT

Kroppen trenger sunt fett for å forbrenne fett, så spis fet fisk (feks makrell, laks), olivenolje, nøtter/mandler osv... Alt i små doser selvsagt.

Sukker derimot kan man godt stå over.

Skrevet

Skriver under paa Elines innlegg.

  • 2 år senere...
Gjest Anbjørg
Skrevet

Hei!

Hvis jeg spiser 500-600 kalorier vær dag og samtidig sykler 1-2 timer vær dag. Vil jeg da kunne ta av meg 2kg på en uke?

Hvor mange kalorier må man spise for å gå ned 2kg uka?

Håper noen svarer fort! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Hvis jeg spiser 500-600 kalorier vær dag og samtidig sykler 1-2 timer vær dag. Vil jeg da kunne ta av meg 2kg på en uke?

Hvor mange kalorier må man spise for å gå ned 2kg uka?

Håper noen svarer fort! :)

500-600 kcal pr dag???? Hjelpes meg...

Det er altfor lite! Spiser man så lite over for lang tid vil kroppen svikte til slutt. Det er faktisk livsfarlig. 1600 kcal er et langt mer fornuftig utgangspunkt hvis det er FETT du vil miste.

Kroppen begynner nemlig å tære på musklene i stedenfor fettet når kaloriinntaket er så ekstremt lavt. Du kommer til å miste minimalt med fett, men masse muskler (og vann). Resultater er en mager, slapp, ekkel kropp. Man blir med andre ord ikke spesielt "stram" og fin av en slik kur.

Og som om ikke det var nok, kommer forbrenningen din til å synke drastisk. Kroppen vil tro det er hungersnød og skru ned forbrenningen så mye som mulig. Resultatet av dette vil være at bare du sprekker littegrann en eneste dag og spiser litt for mye, vil du rase opp i vekt igjen fordi kroppen er innstilt på å suge til seg all energi den kan få.

Spiser du så lite kcal og sykler 1-2 timer hver dag, kommer du til slutt å besvime. Dette er alt annet enn sunt, og alt du kommer til å oppnå med det er å ødelegge kroppen din.

Og når du til slutt ikke orker å følge denne kuren lenger og begynner å spise mer normalt igjen, kommer du sannsynligvis til å legge på deg kjempemasse siden du verken har muskler eller forbrenning igjen.

Det er faktisk helt sjokkerende at noen vurderer en slik kur. Alle som vurderer å forandre livsstil og gå ned noen kg, bør sette seg ned med noen seriøse bøker før de setter i gang. Sett deg inn i hvordan forbrenningen fungerer, og hva som skal til for å få vekk kiloene på en varig og sunn måte. Man må spise sunn man (og NOK mat) og trene riktig.

Skrevet (endret)

Jeg "raser" ned i vekt, spiser 16-1700 kalorier pr dag ( det er masse god mat!!) og trener ca 4 g i uken. I snitt går jeg ned 1 kg pr uke, men en uke var jeg oppe i 2,4 kg ... men da var etter den varmeperioden som var, kombinert med månedlig syklus... så det var nok ikke bare fett som forsvant....

Endret av MiniMjau
Gjest Anbjørg
Skrevet
500-600 kcal pr dag???? Hjelpes meg...

Det er altfor lite! Spiser man så lite over for lang tid vil kroppen svikte til slutt. Det er faktisk livsfarlig. 1600 kcal er et langt mer fornuftig utgangspunkt hvis det er FETT du vil miste.

Kroppen begynner nemlig å tære på musklene i stedenfor fettet når kaloriinntaket er så ekstremt lavt. Du kommer til å miste minimalt med fett, men masse muskler (og vann). Resultater er en mager, slapp, ekkel kropp. Man blir med andre ord ikke spesielt "stram" og fin av en slik kur.

Og som om ikke det var nok, kommer forbrenningen din til å synke drastisk. Kroppen vil tro det er hungersnød og skru ned forbrenningen så mye som mulig. Resultatet av dette vil være at bare du sprekker littegrann en eneste dag og spiser litt for mye, vil du rase opp i vekt igjen fordi kroppen er innstilt på å suge til seg all energi den kan få.

Spiser du så lite kcal og sykler 1-2 timer hver dag, kommer du til slutt å besvime. Dette er alt annet enn sunt, og alt du kommer til å oppnå med det er å ødelegge kroppen din.

Og når du til slutt ikke orker å følge denne kuren lenger og begynner å spise mer normalt igjen, kommer du sannsynligvis til å legge på deg kjempemasse siden du verken har muskler eller forbrenning igjen.

Det er faktisk helt sjokkerende at noen vurderer en slik kur. Alle som vurderer å forandre livsstil og gå ned noen kg, bør sette seg ned med noen seriøse bøker før de setter i gang. Sett deg inn i hvordan forbrenningen fungerer, og hva som skal til for å få vekk kiloene på en varig og sunn måte. Man må spise sunn man (og NOK mat) og trene riktig.

Jeg har slitt med anoreksia i et år nå. Så lå jeg på sånn kur, og da ble jeg ganske slapp! Måtte dråppe treningen pga lav vekt (37kg, 1.64 cm) og var ganske syk. Hadde noen forferdelige dager med mye tårer :tristbla:

Og nå er jeg normaltvektig med en vekt på 52kg og er som jeg sa 1.64cm. Men jeg vil helst ned til 50kg, siden det synes jeg er et greit tall, helst 49kg da. Så jeg vil bare ned 2-3kg. Så har du noen tips på hvordan jeg kan gå ned 2kg uka? :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har slitt med anoreksia i et år nå. Så lå jeg på sånn kur, og da ble jeg ganske slapp! Måtte dråppe treningen pga lav vekt (37kg, 1.64 cm) og var ganske syk. Hadde noen forferdelige dager med mye tårer :tristbla:

Og nå er jeg normaltvektig med en vekt på 52kg og er som jeg sa 1.64cm. Men jeg vil helst ned til 50kg, siden det synes jeg er et greit tall, helst 49kg da. Så jeg vil bare ned 2-3kg. Så har du noen tips på hvordan jeg kan gå ned 2kg uka? :)

Hvis du har slitt/sliter med anoreksia burde du overhode ikke tenke på å slanke deg. Og hadde du lest innlegget mitt, hadde du sett at MAN KAN IKKE gå ned 2 kg i uken på en måte som gjør at du får varig vekttap og fin kropp. Når man går ned 2 kg på èn uke, har man mistet muskler og/eller vann - ikke fett.

Skulle tro du ikke engang hadde lest innlegget du quotet. Der står det veldig tydelig at en slik vektnedgang IKKE vil gi deg en fin og sunn kropp.

Så nei, jeg har selvsagt ingen tips til hvordan man gjenomfører et slikt tåpelig påfunn. Spesielt ikke en som er anorektisk. Du bør ta en tur til legen og få hjelp med problemet ditt (altså med anoreksiaen, ikke med vekten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...