AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #21 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå kjenner jeg at nå begynner det å bli nok. Mine tre barn har mange søskenbarn som er fra alderen 9-19 år. Vi feiret jul alle sammen i år for første gang( og mest sannsynlig siste). Jeg har oversett det og tenkt, jaja, vi oppdrar våre barn på ulike måter, men tenkte at iallefall på juleaften kunne barna deres legge bort mobilene. Mine barn liker å se på tv og nettbrett, men vi gjør det aldri når vi er på besøk til noen eller når vi har besøk. Jeg syns det er en uting. På julaften satt de nok en gang med mobilene, mens mine barn leker sammen og snakker med oss voksne. Ingen av oss voksne sitter med mobilen, som er fint. Men ingen av mine søsken sier noe som helst til.sine barn at nå legger vi bort telefonen. Jeg syns det er nitrist at søskenbarna ikke kan finne på noe sammen. Jeg vurderer å kutte ut slike selskap fremover med dem pga det her. Høres kanskje ekstremt ut, men det er så ille at ungene bare trykker på telefonen. Det er kjempefine unger, hadde foreldrene bare sagt at nå legger vi bort mobilene. Er dette vanlig i de norske hjem? At barn i alder fra 9-18 sitter bare med mobil? Anonymkode: dc479...7e1 her var det ikke lov med mobil før etter maten,dessert og pakkene var åpnet, alle barna fra 15-10 år godtok det Anonymkode: d8c6c...6bb
Skalperud Skrevet 26. desember 2022 #22 Skrevet 26. desember 2022 Jeg synes det er skikkelig trist hvordan det er blitt. Ganske streng selv med mine barn, at i besøk legger vi den vekk. Meeen vanskelig å forsvare det når både voksne og andre barn sitter stand by med mobilen. Drømmer om at dette skal reversere, og at mobilen en dag vil oppta mindre tid av livet vårt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #23 Skrevet 26. desember 2022 Vi bruker mobilen til å ta litt bilder med, at ungdommen i tillegg bruker den litt ser jeg ikke problemet med., Anonymkode: 41012...5d6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #24 Skrevet 26. desember 2022 Arranger quiz og samle inn telefonene. Spille spill eller andre ikke- digitale leker. Hvordan er foreldrene på mobilbruk? Støtter de en pause? Mobilbruk i Norge er på et hinsides nivå, vi er allerede isolerte nok som det er. Håper neste generasjon blir bedre og at bøker snart gjør et comeback. Anonymkode: 8d50e...7f6 1
RockyRose Skrevet 26. desember 2022 #25 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Arranger quiz og samle inn telefonene. Spille spill eller andre ikke- digitale leker. Hvordan er foreldrene på mobilbruk? Støtter de en pause? Mobilbruk i Norge er på et hinsides nivå, vi er allerede isolerte nok som det er. Håper neste generasjon blir bedre og at bøker snart gjør et comeback. Anonymkode: 8d50e...7f6 Fordi nasa nedi ei bok er meir sosialt enn ein mobil? "Vent litt, skal berre lese ferdig denne sida"... Same gjeld strikking, nokre klara ikkje fokusere når dei har strikketøy i handa, og har dette med overalt. Trur nok dette er ein generasjonsting, ja. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå