AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #21 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 9.26): Vi er par i starten/midten av 40-årene. De siste årene har utviklet seg mer til vennskap enn kjærester. Det er hvertfall slik jeg opplever det. Hun tar sjeldent eller aldri initiativ til gi kyss, kos, felles dusj, sex og det som hører med. Jeg tar initiativ og er noen ganger heldig, men syntes ikke det er like givende bare måtte ta initiativ selv. Ønsker det samme tilbake også. Har snakket med henne om dette mange ganger og uttrykt jeg føler vi har kommet i en ond sirkel vi ikke kommer ut av. Selv sier hun at hun ikke har de samme behov men skal prøve bli flinkere. Det hjelper de neste dagene og så tilbake til det vante igjen. Andre som erfarer det samme og hva skal man gjøre? Anonymkode: bb63b...209 Statistikk viser at 40% av kvinner aldri tar initiativ til sex, og følgelig overlater det til partneren sin. Det viser at også at de samme 40% er de kvinnene som er mest misfornøyd med sexlivet sitt, det til tross for at de er helt passive i denne dynamikken. De klager på partneren som aldri gjør det rett for at hun skal få "lyst". Altså, de er det som kalles responsive, de har ikke noen egen sexdrive, så de overlater alt det ansvaret til partneren. Den samme gruppen har lite med fantasier og heller ikke noe eget sexliv. Mitt råd til de menn som har en slik partner er å finne seg ei som er den rake motsetningen. Du får da livet snudd på hodet, og innser fort at den ubalansen du hadde i forrige forhold er helt bortkastet tid og energi. Anonymkode: 12c21...202 1 1
SlemUlv Skrevet 26. desember 2022 #22 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Statistikk viser at 40% av kvinner aldri tar initiativ til sex, og følgelig overlater det til partneren sin. Det viser at også at de samme 40% er de kvinnene som er mest misfornøyd med sexlivet sitt, det til tross for at de er helt passive i denne dynamikken. De klager på partneren som aldri gjør det rett for at hun skal få "lyst". Altså, de er det som kalles responsive, de har ikke noen egen sexdrive, så de overlater alt det ansvaret til partneren. Den samme gruppen har lite med fantasier og heller ikke noe eget sexliv. Mitt råd til de menn som har en slik partner er å finne seg ei som er den rake motsetningen. Du får da livet snudd på hodet, og innser fort at den ubalansen du hadde i forrige forhold er helt bortkastet tid og energi. Anonymkode: 12c21...202 Kilde? 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #23 Skrevet 26. desember 2022 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Kilde? Hvem tar initiativ til sex? (psykologisk.no) – Kvinner må ta mer sex-initiativ - VG Sex, Samliv | NTNU-studie: To faktorer avgjør hvor ofte kvinner tar initiativ til sex (nettavisen.no) Anonymkode: 12c21...202
SlemUlv Skrevet 26. desember 2022 #24 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem tar initiativ til sex? (psykologisk.no) – Kvinner må ta mer sex-initiativ - VG Sex, Samliv | NTNU-studie: To faktorer avgjør hvor ofte kvinner tar initiativ til sex (nettavisen.no) Anonymkode: 12c21...202 Og disse to (jeg får ikke lest vg sin) beviser at de samme kvinnene som ikke tar initiativ til sex, er de samme som klager på sexen i forholdet? 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #25 Skrevet 26. desember 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Dette er nok ikke svaret du ønsker deg men noe flertallet av kvinner kan signere på hvertfall. Når sexlysten forsvinner og vi slutter å ta initiativ er det fordi sexen er for dårlig til å gi oss noe særlig. Er sexen top class så kommer lysten tilbake umettelig Anonymkode: 83347...60a Når jeg slutter å ta initiativ så er det fordi jeg ikke er interessert lengre. Har absolutt ingenting med kvaliteten på sexen, men jeg trenger å ha følelser for mannen. Jeg har dumpet menn der sexen har vært top class, men mannen er rett og slett et dårlig menneske. Anonymkode: 025da...279 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #26 Skrevet 26. desember 2022 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Og disse to (jeg får ikke lest vg sin) beviser at de samme kvinnene som ikke tar initiativ til sex, er de samme som klager på sexen i forholdet? Jøss. Jeg er såkalt «responsiv». Jeg tar «aldri» initiativ, men klager i hvert fall ikke så sexen. Tvert i mot. Vi har sjeldent, men fantastisk sex. Anonymkode: 2d977...6b2 1
Stillalive Skrevet 26. desember 2022 #27 Skrevet 26. desember 2022 Det satt dypt for meg å ta den samtalen også. Men jeg var ikke klar for å legge sexlivet på hyllen når jeg var knapt 40 år gammel, da ønsket jeg heller å avslutte slik at begge kunne finne seg ny partner mens man fremdeles var relativt unge. Men jeg er glad jeg tok den samtalen for jeg finner min samboer svært attraktiv og et herlig menneske på alle andre plan. Vi har nå vært sammen i et tyvetalls år. Når det er sagt så er det svært mange par som havner i samme situasjonen hvor "vi" ofte blir satt til side for den vanlige familiedriften. Dette er egentlig litt merkelig siden alle er klar over den fellen, som igjen går utover familien om mor og far velger å skille lag. Man er jo selvsagt ikke like full av begjær slik man var i begynnelsen av et forhold, men der er det jo forskjell på kvinner og menn. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #28 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er sexen top class så kommer lysten tilbake umettelig Anonymkode: 83347...60a Vi har «top class» sex. Har allikevel ikke lyst mer en 1-2 ganger i året. Det holder plenty. Er ikke sånn at fordi sexen er fantastisk, så vil jeg ha det oftere. Samme med pinnekjøtt. Kanskje det aller beste jeg vet. Vil uansett ikke ha det oftere en et par ganger i året. Anonymkode: 2d977...6b2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #29 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har sluttet ta initiativ for å se om det kommer noe tilbake. Resultatet er enda mindre nærhet. Tenker ikke bare på sex men også generell nærhet man bør ha i et forhold. TS Anonymkode: bb63b...209 Man kan jo ha nærhet uten at det fører til sex. Det er faktisk ganske viktig. Det at du tar intiativ til nærhet uten forventninger, og heller trekker deg tilbake etter nærheten bør jo være litt pirrende for henne. Men.. det kan jo være 100 ting. Så det beste er nok å ta en prat med henne. Leste du den tråden om hva som gjorde at kvinner mistet sexlysten på mannen? De fleste svarene var noe i de baner at mannen bidro svært lite hjemme. Anonymkode: 7295e...9d2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #30 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det fins unntak men for mange kvinner sex en del av forelskelsen. Like lite som du kan forvente at en kvinne skal være forelska i deg etter 10 år kan du forvente at hun skal ha lyst på deg. Biologi. Rådet mitt er å øve deg fram til at sex ikke er viktig for deg. Det har jeg vært nødt til. Det er vondt men alternativet samlivsbrudd er verre. Anonymkode: 390ce...d9e Dette! Mange luller seg inn i illusjoner om at sånne ting kan forandre seg hvis man «snakker om det», «fokuserer på trening og kosthold», «tar vare på seg selv», kler seg annerledes osv. Det er stort sett bare ønsketenkning og selvbedrag. Jo fortere man klarer å forsone seg med realitetene, jo mindre smertefullt blir det. Anonymkode: bb7db...f50 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #31 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hun må få lov å rekke å tenke på det selv, det øker også lysten når man føler at det er et valg man tar selv og ikke en forventning. Det er noe i dette her, ja. Her også har mannen størst lyst/behov. Jeg har minst lyst og sliter med distraksjon(adhd uoppmerksom type). Når min lyst er mettet for en stund, og han tar flere initiativ, rekker jeg liksom ikke å savne sex lenge nok til å ta oppriktig initiativ selv. Det blir litt som med sjokolade, øl, eller andre ting; det smaker aller best når man selv kjenner lysten og suget etter det, sammenlignet med når man spiser det for høflighetens(eller husfredens) skyld. Anonymkode: d7293...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #32 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Statistikk viser at 40% av kvinner aldri tar initiativ til sex, og følgelig overlater det til partneren sin. Det viser at også at de samme 40% er de kvinnene som er mest misfornøyd med sexlivet sitt, det til tross for at de er helt passive i denne dynamikken. De klager på partneren som aldri gjør det rett for at hun skal få "lyst". Altså, de er det som kalles responsive, de har ikke noen egen sexdrive, så de overlater alt det ansvaret til partneren. Den samme gruppen har lite med fantasier og heller ikke noe eget sexliv. Mitt råd til de menn som har en slik partner er å finne seg ei som er den rake motsetningen. Du får da livet snudd på hodet, og innser fort at den ubalansen du hadde i forrige forhold er helt bortkastet tid og energi. Anonymkode: 12c21...202 "de samme 40%" tror jeg er bullshit. Men det du ellers skriver om responsiv lyst, stemmer sikkert bra. Det morsomme er når han har brukt opp sine beste år, sammen med en slik kvinne, og så møter ei som har spontan lyst. Det går ofte ikke så bra å plutselig være den som er bakpå, med lyst og evne. Anonymkode: 036db...236 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #33 Skrevet 27. desember 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Statistikk viser at 40% av kvinner aldri tar initiativ til sex, og følgelig overlater det til partneren sin. Det viser at også at de samme 40% er de kvinnene som er mest misfornøyd med sexlivet sitt, det til tross for at de er helt passive i denne dynamikken. De klager på partneren som aldri gjør det rett for at hun skal få "lyst". Altså, de er det som kalles responsive, de har ikke noen egen sexdrive, så de overlater alt det ansvaret til partneren. Den samme gruppen har lite med fantasier og heller ikke noe eget sexliv. Mitt råd til de menn som har en slik partner er å finne seg ei som er den rake motsetningen. Du får da livet snudd på hodet, og innser fort at den ubalansen du hadde i forrige forhold er helt bortkastet tid og energi. Anonymkode: 12c21...202 Jeg tror ikke du forstår dette helt riktig. Eller jeg får lyst til å dele min erfaring. Min partner har så ekstremt responsiv lyst og tenning at jeg må klype meg i armen og lure på om jeg drømmer de ekstremt sjeldne gangene hun blir kåt påkledd på høylys dag. 99.9% av tiden er det bare fysisk sex som får tenningen hennes i gang. Jeg er så vant til at det er sånn at jeg ikke tenker stort over det lenger. Men hun klager ikke hverken på meg eller sexen vi har. Vi har en knallbra seksuell kjemi "i senga" og begge tenner på den andres nytelse. Hun får orgasmer nesten lettere enn meg og ALLTID når vi har sex, på en av flere måter, inkludert vaginalt. Hun vet hva hun behøver og tar kontrollen om nødvendig. Hun er seksuell som bare det, men bare NÅR vi har sex. I sum, sammen er VI "gode i senga". Vi fant ut av hverandres ulikheter helt tidlig i forholdet uten at det virket mystisk på noen måte den gangen. Og mer enn 10 år før jeg først leste om responsiv lyst. En skal ha litt god intuitiv seksuell forståelse, kanskje, for å bare finne ut av dette? Men både hun og jeg har forlengst funnet ut av hvordan vi kan ha både veldig god sex og ofte (nok til at den noe sexgale mannen hennes ikke blir sprø) selv om jeg tenner spontant og hun responsivt. Dessuten, fordi hun behøver mer tid på å tenne enn meg og hun særlig tenner på oralsex (gi og motta) holder vi helst på i en times tid hver gang, med masse nytelse for begge hele veien. Jeg elsker lange kosete forspill. Vinn-vinn for oss. Masse kos blir det... Vi bestemte oss veldig tidlig for at vi ville/måtte prioritere sex i forholdet vårt, og pga hennes responsive tenning blir det til at vi stort sett planlegger sex litt i forveien. Kanskje litt usexy, men fordi begge legger godviljen til har vi hatt sex ca 3 ganger i uka i ALLE år, og den blir alltid bra og til glede for begge. Hun er ikke "passiv i denne dynamikken", hun engasjerer seg aktivt for at vi får til å prioritere sex. Hun sier selv det er "mest viljestyrt". Noen har beskrevet det som når man må bestemme seg for å gå en tur eller trene og det først føles bra når man kom seg i gang med det. Responsive personer må gjerne VILLE ha sex, for å kunne bli tente og kåte. Det er bare sånn det fungerer for dem. Hvis man forstår det, gir det mening. Men litt krevende å bli klok på og forholde seg til, det er det, for en mann som har mer problemer med å ikke tenke på sex enn å la være, og som tenner lett og spontant. Det skal jeg innrømme. Jeg tar mer initiativ enn henne, det er så, men hvor god sex vi har kommer nesten aldri an på hvem sitt initiativ det var, fordi hun blir tent underveis uansett, og var det ikke på forhånd uansett. Skulle jeg bare ventet håpefullt på hennes initiativ, vet ingen av oss hvor lite sex vi ville hatt. I stedet får vi til å ha så mye sex som hun kan ha glede av, og det topper seg rundt 4 ganger i uka, har vi erfart. Ifølge Emily Nagoski har vi gjort veldig mye veldig riktig, alt lenge før jeg leste f.eks dette: https://medium.com/galleys/the-science-of-saving-your-sex-life-ed9cfeb4edd7 Og det er ikke minst hennes fortjeneste. Hun forstår sin responsive seksualitet, og vi "benytter den" til vår fordel. Det har betydd MYE for oss. Anonymkode: 2fcf6...820 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #34 Skrevet 12. januar 2023 Høres ut som et kjedelig forhold. Anonymkode: bb63b...209 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #35 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.12.2022 den 11.39): Når jeg slutter å ta initiativ så er det fordi jeg ikke er interessert lengre. Har absolutt ingenting med kvaliteten på sexen, men jeg trenger å ha følelser for mannen. Jeg har dumpet menn der sexen har vært top class, men mannen er rett og slett et dårlig menneske. Anonymkode: 025da...279 Jeg er motsatt. Er sexen god kunne jeg gjerne fortsette med å ha sex selv om jeg ikke lenger så noe fremtid for meg og mannen. Var sexen dårlig derimot mistet jeg lysten på sex med ham, selv om jeg fremdeles hadde følelser for ham. Da var det bare ikke vits i å ha sex, for det var ikke tilfredsstillende. Følelser døde så av situasjonen etterhvert. Løsningen min ble å finne mannen jeg har følelser for og god sex med. Vi har vært sammen lenge, og vi fungerer på alle måter, så sexlivet fungerer også, og er fremdeles deilig. Menn skjønte forøvrig ikke helt at jeg kunne nyte sex med dem når jeg hadde gitt uttryk for at jeg ikke ønsket å ha forhold lenger, men som nevnt, var det god sex hadde det noe for seg for meg. Dem jeg hadde dårlig sex med gikk jeg bare glad videre fra, og det var absolutt ikke fristende å ha sex etter avslutning. Anonymkode: a8ee8...034
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #36 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 2.02): Jeg tror ikke du forstår dette helt riktig. Eller jeg får lyst til å dele min erfaring. Min partner har så ekstremt responsiv lyst og tenning at jeg må klype meg i armen og lure på om jeg drømmer de ekstremt sjeldne gangene hun blir kåt påkledd på høylys dag. 99.9% av tiden er det bare fysisk sex som får tenningen hennes i gang. Jeg er så vant til at det er sånn at jeg ikke tenker stort over det lenger. Men hun klager ikke hverken på meg eller sexen vi har. Vi har en knallbra seksuell kjemi "i senga" og begge tenner på den andres nytelse. Hun får orgasmer nesten lettere enn meg og ALLTID når vi har sex, på en av flere måter, inkludert vaginalt. Hun vet hva hun behøver og tar kontrollen om nødvendig. Hun er seksuell som bare det, men bare NÅR vi har sex. I sum, sammen er VI "gode i senga". Vi fant ut av hverandres ulikheter helt tidlig i forholdet uten at det virket mystisk på noen måte den gangen. Og mer enn 10 år før jeg først leste om responsiv lyst. En skal ha litt god intuitiv seksuell forståelse, kanskje, for å bare finne ut av dette? Men både hun og jeg har forlengst funnet ut av hvordan vi kan ha både veldig god sex og ofte (nok til at den noe sexgale mannen hennes ikke blir sprø) selv om jeg tenner spontant og hun responsivt. Dessuten, fordi hun behøver mer tid på å tenne enn meg og hun særlig tenner på oralsex (gi og motta) holder vi helst på i en times tid hver gang, med masse nytelse for begge hele veien. Jeg elsker lange kosete forspill. Vinn-vinn for oss. Masse kos blir det... Vi bestemte oss veldig tidlig for at vi ville/måtte prioritere sex i forholdet vårt, og pga hennes responsive tenning blir det til at vi stort sett planlegger sex litt i forveien. Kanskje litt usexy, men fordi begge legger godviljen til har vi hatt sex ca 3 ganger i uka i ALLE år, og den blir alltid bra og til glede for begge. Hun er ikke "passiv i denne dynamikken", hun engasjerer seg aktivt for at vi får til å prioritere sex. Hun sier selv det er "mest viljestyrt". Noen har beskrevet det som når man må bestemme seg for å gå en tur eller trene og det først føles bra når man kom seg i gang med det. Responsive personer må gjerne VILLE ha sex, for å kunne bli tente og kåte. Det er bare sånn det fungerer for dem. Hvis man forstår det, gir det mening. Men litt krevende å bli klok på og forholde seg til, det er det, for en mann som har mer problemer med å ikke tenke på sex enn å la være, og som tenner lett og spontant. Det skal jeg innrømme. Jeg tar mer initiativ enn henne, det er så, men hvor god sex vi har kommer nesten aldri an på hvem sitt initiativ det var, fordi hun blir tent underveis uansett, og var det ikke på forhånd uansett. Skulle jeg bare ventet håpefullt på hennes initiativ, vet ingen av oss hvor lite sex vi ville hatt. I stedet får vi til å ha så mye sex som hun kan ha glede av, og det topper seg rundt 4 ganger i uka, har vi erfart. Ifølge Emily Nagoski har vi gjort veldig mye veldig riktig, alt lenge før jeg leste f.eks dette: https://medium.com/galleys/the-science-of-saving-your-sex-life-ed9cfeb4edd7 Og det er ikke minst hennes fortjeneste. Hun forstår sin responsive seksualitet, og vi "benytter den" til vår fordel. Det har betydd MYE for oss. Anonymkode: 2fcf6...820 Det er så fantastisk hvordan dere har vært villig til å forstå hverandre og tilpasse dere så begge to kan ha et flott sexliv, uten å bruke ulikheter til å vende dere mot hverandre. ❤ Anonymkode: a8ee8...034 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #37 Skrevet 13. januar 2023 On 12/25/2022 at 9:35 AM, SlemUlv said: Ifølge en annen tråd her inne, så bør du få henne til å trene.. *Sukk* Det er dessverre ikke så mye annet å gjøre, en å snakke mer sammen. At hun bør trene er nok helt riktig. Spørs hvor mye vits det er i hennes alder dog annet enn for å holde helsa i sjakk. Snakke sammen? Eneste de trenger å snakke sammen om er å komme til enighet om at etter mange år sammen er sex litt kjedelig, og at man bør få utforske sin seksualitet fristilt fra det logistikkbaserte samboerforholdet man har. Hun er nok i det moduset allerede. Tar hun ikke initiativ er hun ikke seksuelt interessert i deg. La henne ha sex med noen andre, og ikke tving henne til å leve i sølibat. Anonymkode: 78422...f8c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #38 Skrevet 13. januar 2023 Wow, i denne tråden er det i hvert fall to veldig kloke menn! Noe. Ganger tenker jeg at det er for mange mannsjåvinster her inne, men så smeller det fra øverste hylle! Anonymkode: 5e891...e78 1
SlemUlv Skrevet 13. januar 2023 #39 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): At hun bør trene er nok helt riktig. Spørs hvor mye vits det er i hennes alder dog annet enn for å holde helsa i sjakk. Anonymkode: 78422...f8c Tror du alle kvinner i 40årene slutter å ha sex? 🤔
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå