Gå til innhold

Mamma skreik til meg igjen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er utrolig nedbrytende å bo sammen med noen som kjefter deg ned for den minste ting, spesielt når det alltid er din feil, et eller anner uforståelig du har gjort eller ikke gjort.

It takes two to tango, sier du. Jeg vil påstå at mennesker med kort lunte helt fint klarer å danse tango helt på egen hånd.

Anonymkode: 6b651...9ff

I dette tilfellet er det jo TS sin feil, og det er virkelig ikke uforståelig hvorfor moren ble sint. At moren har blitt unødvendig sint i andre situasjoner får nå være så, men i akkurat denne situasjonen er det TS som terget moren slik at hun til slutt sprakk. 

Anonymkode: 7e119...f55

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg satte meg i bilen og skulle til å dra... kjørte litt rundt.

Men da hadde jeg ødelagt jula for alle. Mine barn, min mann, far og bror. 
Alle satt der med klump i halsen. Jeg måtte tenke på dem før meg selv
 

Derfor dro jeg tilbake. 
Barna fikk en veldig hyggelig kveld, det er bare jeg som lider. 

Anonymkode: 1d8b9...102

Neste år så tar du å skjermer deg og dine for dette. 

Slapp av og fortsett med å være en bedre mor enn det din egen var.

Anonymkode: 3d393...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

I dette tilfellet er det jo TS sin feil, og det er virkelig ikke uforståelig hvorfor moren ble sint. At moren har blitt unødvendig sint i andre situasjoner får nå være så, men i akkurat denne situasjonen er det TS som terget moren slik at hun til slutt sprakk. 

Anonymkode: 7e119...f55

Skylder du på barn som lever med voldelige foreldre og da eller? 
 

å stille et spørsmål (frekt eller ei…) gir INGEN tillatelse til å utøve vold!!!!!

Anonymkode: 48c93...d0c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

I dette tilfellet er det jo TS sin feil, og det er virkelig ikke uforståelig hvorfor moren ble sint. At moren har blitt unødvendig sint i andre situasjoner får nå være så, men i akkurat denne situasjonen er det TS som terget moren slik at hun til slutt sprakk. 

Anonymkode: 7e119...f55

Jeg har full forståelse for at folk er stresset når man holder på med julemiddagen og skal beregne når poteter skal kokes i forhold til når kjøttet er spiseklart, osv, men terget? Et voksent menneske høres ikke ut som et masete barn med "når er det maaat? jeg er suuulten"-tonen og et voksent menneske bør heller ikke bli sint fordi noen lurer på når maten står ferdig. 

Det finnes utallige grunner til hvorfor man vil vite om middagen står ferdig om 30 minutter eller mer. Noen vil pynte seg før julemiddagen, noen vil få barna i andre klær, noen har lavt blodsukker eller sultne barn som trenger en kavring, noen skal ta medisiner på faste klokkeslett med eller uten mat, noen lurer på om de har tid til å lufte hunden før middagen, noen lurer på om de har tid til å ta seg en dusj etter en lang biltur, noen har med egen "spesialmat" som de gjerne vil varme opp (selv) før middagen, eller om det er vits i å ta ut noen aktiviteter som barna kan holde på med.

Kanskje jeg er rar, men jeg synes det betydelig mer irriterende om noen kommer 10+ min for sent til middagen fordi de holder på med noe 

Anonymkode: ce9a1...1ea

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skylder du på barn som lever med voldelige foreldre og da eller? 
 

å stille et spørsmål (frekt eller ei…) gir INGEN tillatelse til å utøve vold!!!!!

Anonymkode: 48c93...d0c

Jeg skylder på en voksen som ikke gidder å løfte en finger for å hjelpe til, men som kommer og forlanger og har null omtanke for andre. 

Anonymkode: 7e119...f55

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg skylder på en voksen som ikke gidder å løfte en finger for å hjelpe til, men som kommer og forlanger og har null omtanke for andre. 

Anonymkode: 7e119...f55

Kommer og forlanger?

Spurte hun ikke bare når de skulle spise?

Anonymkode: 3d393...33a

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 22.13):

Jeg satte meg i bilen og skulle til å dra... kjørte litt rundt.

Men da hadde jeg ødelagt jula for alle. Mine barn, min mann, far og bror. 
Alle satt der med klump i halsen. Jeg måtte tenke på dem før meg selv
 

Derfor dro jeg tilbake. 
Barna fikk en veldig hyggelig kveld, det er bare jeg som lider. 

Anonymkode: 1d8b9...102

Så for å eskalere situasjonen ytterligere så satte du deg i bilen og dro? Selv om du kom tilbake så var nok ikke det er god følelse for barna dine. 
Bare du som lider? Altså 🤯

Anonymkode: da3ee...eca

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I dette tilfellet er det jo TS sin feil, og det er virkelig ikke uforståelig hvorfor moren ble sint. At moren har blitt unødvendig sint i andre situasjoner får nå være så, men i akkurat denne situasjonen er det TS som terget moren slik at hun til slutt sprakk. 

Anonymkode: 7e119...f55

 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skylder på en voksen som ikke gidder å løfte en finger for å hjelpe til, men som kommer og forlanger og har null omtanke for andre. 

Anonymkode: 7e119...f55

TS skrev: «Vi kom hjem til mine foreldre på julaften og mamma stod og lagde mat.
Vi hadde akkurat kommet og Jeg spurte hvor lang tid det var igjen til vi skulle spise..

Ut fra de to setningene så har du lagd en historie om at TS kommer og forlanger, har null omtanke for andre og at TS terger moren slik at hun til slutt sprakk!

Hvor har du dette fra? Det virker jo som fri fantasi. Skulle tro du har en ufyselig person i egen familie som du blander TS med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det skjønner jeg ærlig talt ikke at dere, ts, lar henne slippe unna med. 

Jeg hadde reist, snudd i døra omtrent. Og før jeg dro, hadde jeg sagt at det var siste jula jeg kom på besøk til dem, fordi jeg finner meg ikke i å utsette meg selv og barna mine for en som skriker og mister beherskelsen sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

I dette tilfellet er det jo TS sin feil, og det er virkelig ikke uforståelig hvorfor moren ble sint. At moren har blitt unødvendig sint i andre situasjoner får nå være så, men i akkurat denne situasjonen er det TS som terget moren slik at hun til slutt sprakk. 

Anonymkode: 7e119...f55

Man må jo kunne spørre kokken når maten er ferdig uten at kokken skal eksplodere av sinne? 

Anonymkode: 97392...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/25/2022 at 1:03 AM, AnonymBruker said:

Hun er ikke gal.. hun skrek til meg, har aldri skreket til barna. Barna er glad i henne. De fikk mange pakker av henne. Hun strekker seg langt for å være en god bestemor. 

Dessuten var barnas far der, onkelen, min far og andre.

Barna reagerte ikke engang da jeg kom tilbake... det var bare "mamma, jeg har spist masse ribbe"

Anonymkode: 1d8b9...102

Hvis hun skriker til deg foran barna er hun ikke en god noesomhelst. 

Hold deg unna henne. Barna trenger ikke en slik person i livet. 

Anonymkode: 03fa7...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 16.07):

I dette tilfellet er det jo TS sin feil, og det er virkelig ikke uforståelig hvorfor moren ble sint. At moren har blitt unødvendig sint i andre situasjoner får nå være så, men i akkurat denne situasjonen er det TS som terget moren slik at hun til slutt sprakk. 

Anonymkode: 7e119...f55

Tull. Det der er victimeblaming. Å spørre når det er mat er helt normalt, og morens reaksjon er voldelig. 

Anonymkode: fb6f4...1d5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror enden på visa bør bli at du og dine feirer jul (og andre høytider forøvrig) hos dere selv etterpå. Noe slikt hadde jeg ikke utsatt verken meg selv eller mine barn for.

Anonymkode: 0d7e7...dea

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 1.03):

Hun er ikke gal.. hun skrek til meg, har aldri skreket til barna. Barna er glad i henne. De fikk mange pakker av henne. Hun strekker seg langt for å være en god bestemor. 

Dessuten var barnas far der, onkelen, min far og andre.

Barna reagerte ikke engang da jeg kom tilbake... det var bare "mamma, jeg har spist masse ribbe"

Anonymkode: 1d8b9...102

Jo, hun er uten filter og helt spik spenna gæern. Ingen normale mennesker skriker og snyter seg ut over bordet. Det er galskap

Anonymkode: 4f80a...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...