Gå til innhold

Flere som er alene på julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hvorfor er du alene på julaften?

Jeg valgte å være alene fordi det er gift i familien min, og det ønsker jeg ikke bruke Lørdagen min på å forholde meg til. Jeg har det kjempe fint alene og koser meg, trives veldig godt i mitt egent selskap. Jeg ønsker å glede andre som er alene i julen, få dem til å tenke at det går helt fint slik som jeg tenker. Det eneste kjipe er st butikker er stengt, er tom for godteri og brus :P

 

hilsen kvinne 30 år

Anonymkode: 4deee...0ad

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trøndermann38 skrev (3 minutter siden):

Ja er alene og er godt vandt med det.

Har du valgt det selv?

Anonymkode: 4deee...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du valgt det selv?

Anonymkode: 4deee...0ad

Nei, egentlig ikke. Skulle komme noe familie hit men ble ikke noe av.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter alene nå i sengen min på sykehuset. De som vil/kan/har krefter sitter i et slags fellesområde. Hører de lang vei, men jeg er sliten og ikke i form, og orker da ikke. Har feiret mange juler alene, samt jobbet en god del og da kommet hjem til meg selv alene etterpå. 
 

Pleiere er selvsagt innom for å sjekke ståa, gi medisiner osv. 

Familien min er mildt sagt blandet, så jeg valgte å jobbe i mange år. Det var utrolig fint, men litt rart å komme hjem til tomt hus etterpå, men likevel å foretrekke. Nå er jeg alvorlig syk og inn og ut av sykehus. Har vel testet alle merkedager på sykehus, spredd på ulike avdelinger og det er helt ok. 
 

 

Anonymkode: d124e...18c

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er alene i dag - det er vondt og trist, i julen skal man jo være glad.

Anonymkode: 34234...1c1

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene, broren min har fått feber (men vet ikke om det er influensa eller korona da), så jeg valgte å melde avbud fordi jeg har ikke lyst til å bli syk! De andre i familien er hos han og familien, så det blir spennende å se hvor mange som blir syke de neste dagene!

Anonymkode: 59141...010

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvvalgt alene. Invitert tre steder, men har ikke ork. Får ribbe og øl tilkjørt etter middag fra et av stedene da.

Anonymkode: 0a2ec...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen❤️ 
 

Jeg er også alene. Pga. kronisk sykdom. Jeg har ikke lenger krefter til å være i familieselskap med barn som løper rundt og skriker så høyt de bare klarer. Så fordel med å være alene er at jeg slipper migrene😊

Anonymkode: c9ea7...be0

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Hvorfor er du alene på julaften?

Jeg valgte å være alene fordi det er gift i familien min, og det ønsker jeg ikke bruke Lørdagen min på å forholde meg til. Jeg har det kjempe fint alene og koser meg, trives veldig godt i mitt egent selskap. Jeg ønsker å glede andre som er alene i julen, få dem til å tenke at det går helt fint slik som jeg tenker. Det eneste kjipe er st butikker er stengt, er tom for godteri og brus :P

 

hilsen kvinne 30 år

Anonymkode: 4deee...0ad

Ja alene har ikke familie bare en venn og han også svarer ikke. Det er bare jeg og Rudbul nesten alt er stengt.🥹

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Alene og stortrives🥰Skjønner virkelig ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: 606d6...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere spist til middag, folkens? Noen som er i gang med desserten enda, eller er det bare meg? 😋

Anonymkode: c9ea7...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene på 14. året da jeg ikke har familie. Synes egentlig det har vært helt greit og kost meg, men kjenner det blir litt mer ensomt for hvert år som går.

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i utlandet og fikk dessverre ikke reist hjem i år heller. Trives som regel godt i eget selskap, men kjenner alltid på ensomheten når julen nærmer seg. 

Anonymkode: d3024...b02

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å være alene denne julen. Jeg reiste langt bort til et land det ikke er store tradisjoner med å feire jul, så for meg har dette bare vært en vanlig dag, med god mat og shopping.

Ser ikke noe problem med å være alene, og kommer nok til å gjøre det på denne måten flere ganger.

Hadde flere tilbud om juleselskap som jeg takket nei til. 
 

Anonymkode: 7647f...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva har dere spist til middag, folkens? Noen som er i gang med desserten enda, eller er det bare meg? 😋

Anonymkode: c9ea7...be0

Jeg kjøpte Fjordland pinnekjøtt, og det var kjempe godt også har jeg Harry Potter maraton, det er 7 filmer av Harry Potter 🙂 Har dynen i sofaen og storkoser meg, kroppen trengte å lade seg etter travel uke med jobb og annet, deilig å ha fri på Mandag ❤️

Anonymkode: 4deee...0ad

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at mange trives med å være alene og koser seg. 
jeg har stor familie og vi er alle samlet. 
Jeg lå alene på sykehus for mange år siden på julaften. Jeg skulle føde sønnen min, og ble lagt inn noen dager før grunnet svangerskapsforgiftning. Mannen og svigers kom på sykehuset og vi spiste julemiddag, og åpnet gaver. Men ble ikke samme. De var der bare et par timer. Å tenke på familien min som satt hjemme og feiret var utrolig vondt. Det var en surrealistisk følelse. Husket jeg gråt. 
 

Anonymkode: 76151...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slekt jeg kan feire hos, men de siste årene har jeg takket nei og kun vært her hjemme alene. Er noe med det at reising og det å være gjest over flere dager ikke alltid er så "julekos", da føler jeg det bedre å være hjemme, gjøre hva jeg vil og spise hva jeg vil. Er også lei av gaveåpning å være vitne til utakknemlige barn som aldri sier takk. 

Anonymkode: 3aa7a...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...