Gå til innhold

Mild flyskrekk


Ciara

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen overbevise meg om at jeg ikke trenger å være redd for å fly? Jeg klarer alltid å kontrollere meg, og så lenge det ikke er turbulens går det greit. Men blir det turbulens blir jeg rimelig ute av meg. Og jeg har lest alt av statistikker og flyfakta, så jeg vet at sjansen for å styrte er utrolig liten. Men hvordan skal jeg klare å slutte å føle meg redd likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns også det er litt ekkelt når det blir turbulens, selv om jeg VET at fly er det tryggeste transportmiddelet jeg kan bruke. Det kommer nok av mangelen på kontroll, det "føles" ikke trygt når flyet rister. Selv prøver jeg å tenke på hvor liten sjansen er for at noe skjer - det er jo faktisk større sjanse for å bli Lottomillionær! :)

Vet ikke om dette var til noe hjelp, vi er iallfall MANGE som ikke liker turbulens, du er ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier ifra til flyselskapet du skal reise med, vil de ta godt vare på deg. Du kan få sitte ved siden av en flyvertinne på turen, snakke med pilotene før avgang osv. Det varierer litt etter hvor mye de har å gjøre, men de vil garantert gjøre det de kan for at du skal føle deg trygg selv om det humper litt.

Ellers hjelper det i alle fall meg å gjøre pusteøvelser og avspenningsøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at fly et det tryggeste fremkomstmiddelet er strengt tatt en myte. Skulle fly vært det tryggeste fremkomstmiddelet måtte dette vært i forhold til distanse OG tid.

Det er ingen tvil om at fly er det sikreste fremkomstmiddel når en ser på tilbakelagt distanse, men ser en på flytiden, altså den tiden en er i lufta er fly slettes ikke så trygt som alle vil ha det til.

Men for all del, hvor ofte hører du om fly som faller ned i vestlige land? Hvor ofte flyr du? Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at nettopp du skal sitte i et av flyene som faller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...