AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Hei! Jeg har sålenge jeg kan huske, slitt med å finne venninner som jeg føler er interesserte i å feste av og til, være med på planer nyttårsaften,har alltid vært vanskelig og i år er ingen unntak. Jeg prøver å love meg selv,for hvert år,at neste år... Jeg går på universitetet, og hverdagen består av å komme hjem,lese sove og forberede til neste dag. Jeg trener før forelesning,pakker mat og klær og prøver å holde meg a jour med pensum. De festene og det gøyale jeg opplever,er begrenset til instagram. Hørt en jente spørre meg via snap,om jeg gjør noe gjør noen gang? Dette var i lys av at jeg aldri sendte noe snaps om pizza,parkliv,eller annen fritid-føle ikke kjemi med henne-men,nei,jeg har ikke tid.. Jeg prøver å jo kjent med jenter som er mer lik som meg,men det klaffer aldri,virker det som... Når jeg føler det stemmer,så er det ikke gjensidig. I de 3 årene har jeg vært åpen om dette og alle prosessene(jentene) som er kommet og gått gjennom tiden,med en venninne. Jeg har ikke så mange,og det er og har vært fremdeles blir, like vondt og vanskelig å innrømme og snakke om. I år,som ifjor,prøvde jeg å være ekstra tidlig ute. Pre 8 uker før(minimum) sendte jeg melding til en venninne. Hun,i mine øyne,avslo. Hun svarer <jeg vet ikke> med grunner om husdyr og jobb. Dette er småting,som lett løser seg. Her er det snakk om planlegging,og samme prosedyre,som når du drar ut på byen. For det gjør hun jo,og nå er det nyttårsaften.. Synes det er sårt,og for min del, er det beste rådet jeg fikk,å sette ned foten. Dvs at denne venninnen,ikke egtl blir en del av livet mitt,for greia er, at jeg har forståelse for hverdagen,men akkurat denne ene dagen i året! Jeg prøver å friste, legge planer og gjøre mye gøy,men det er ikke enkelt når jeg ikke har så mange bekjentskaper,og de fleste har sine planer,og nok med seg og sitt allerede. Utrolig sårt,siden jeg ellers er så glad i å gjøre sånne ting,og synes ikke jeg skal være alene-faktisk så opplever jeg enten holdning om at <det er ikke så farlig>. Det blir bagatellisert, at <joda,du kan være alene. Du kan være alene nå,i hverdagen,ellers og utenom>. Fordi hvis ikke venninner skal stille opp,hvem da? Og jeg er dritt lei av å ikke bli tatt på alvor! Likedan,opplevde jeg det med kjærlighetssorg,hvor jeg kuttet enda en venninne etter at hun presterte et<jaja, er ikke noe å gjøre noe med>. Altså..hallo! Likevel, synes jeg det er sårt at denne venninnen dropper ut, trodde hun av alle skulle være mer forståelig,og nå blir jeg alene. Hun vet jeg har hatt det tøft,er singel selv. Jeg har sagt flere ganger,venner er den familien du skaper selv! Hvis ikke vi gjør noe,så skjer det ikke. Og det er jo aldri noen som vil jo..Andre strekker seg den lille ekstra biten,for akkurat denne dagen! De er jo der ute,og nå skjer det for meg igjen! Jeg finner visst de som ikke passer meg helt. Denne venninner tuller av og til,med at hun er så usosial,men hun mener det jo? Den eneste andre jeg kjenner,har nå barn,og er sånnsett <levende død>. Likevel,så ender det opp med at jeg finner venninner,som jeg egentlig synes er dritkjipe,sånnsett. Mens andre jenter,finner venninner,som faktisk tenker mer likt og lager planer,og innretter seg etter dette! Ferier,hytteturer,sommerleir, osv. Synes det er sårt,og i tillegg til det,så har en i bofellesskapet booket stua,og det blir <oppdaget> at jeg er alene. Flaut! Bofellesskapet er tilfeldig, jeg kommer ikke overens med,og hverdagen er jeg somsagt mye alene om. Eks; jeg har enda ikke hatt besøk,som eneste, etter å ha bodd her i 6 mnd. Tiden strekker ikke til! Men som jeg sier, det er jeg som jobber for at det skal skje noe! På dager som er merkedager,synes jeg det er gøy å gjøre stas og gøy,og dette går skikkelig på selvtilliten! Og da sier jeg det pent.. Lurer på om noen her inne, har erfaring med hva jeg kan si og gjøre,i sånne situasjoner,når jeg føler på dette, kan gjøre? Jeg synes somsagt den beste løsningen for meg, er å stå inne for mine egne verdier,og ikke ta noe særlig insj fordi jeg mener venninner stiller opp på slike dager,somsagt,jeg blir alene! Er flaut,sårt og vondt Anonymkode: 0bfda...625 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Jeg har det sånn selv. Råder deg til å ikke prøve så mye. Ikke bruk så energi på å få folk til å like deg. Jeg fikk meg også en venninne som var lite intr i å henge og det var et strev å vedlikeholde vennskapet. Det føltes mer som jeg måtte overtale til å pleie omgang, enn at folk faktisk hadde lyst til å være med meg. . Til slutt ble jeg så lei at jeg bare ga opp hele greia og hørte ikke et knyst fra henne. Men for alt jeg vet syntes hun jeg var verdens mest slitsomme menneske, selv om det ikke føltes sånn for meg. Man må alltid huske på at en opplevelse føles ulikt fra person til person. Men ja. Mitt beste råd er å senke forventningene helt egentlig. Forventer du ikke noe så kam du aldri bli skuffet. Og hvem vet, kanskje du en dag ender opp med å få deg både to og tre venner som synes du er en laidback behagelig person Anonymkode: 11488...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Kan det være at du leter etter venninner på feil sted? Hvis du vil ha venninner du har noe til felles med, kan du kanskje begynne i andre enden? Altså møte folk gjennom interessene dine? Jeg skjønner at det ikke er så kjekt å ikke ha noen å feire nyttårsaften og sånne ting med, men det er heller ikke sannsynlig at folk som ikke tilbringer tid med deg ellers plutselig finner ut at de vil feire sånne spesielle dager med deg. Har du forresten prøvd sånne venneapper? Hey Vinah, Venn, GoFrendly osv? Så finnes det jo mange vennegrupper på facebook også. Anonymkode: 14d9d...642 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Beklager om jeg er brutal, men det jeg leser ut ifra teksten din er, jeg bruker ikke tid på å vedlikeholde vennskap i hverdagen, men forventer at de vennene jeg har skal gjøre ting med meg på som feks nyttårsaften for å slippe å være alene. Kan hende jeg tolker det feil, men jeg feks gidder ikke bruke tid på vennskap som er enveis, feks en jeg aldri møter annet enn på feks nyttårsaften eller andre festdager. Anonymkode: 0bbc0...0d1 11
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kan det være at du leter etter venninner på feil sted? Hvis du vil ha venninner du har noe til felles med, kan du kanskje begynne i andre enden? Altså møte folk gjennom interessene dine? Jeg skjønner at det ikke er så kjekt å ikke ha noen å feire nyttårsaften og sånne ting med, men det er heller ikke sannsynlig at folk som ikke tilbringer tid med deg ellers plutselig finner ut at de vil feire sånne spesielle dager med deg. Har du forresten prøvd sånne venneapper? Hey Vinah, Venn, GoFrendly osv? Så finnes det jo mange vennegrupper på facebook også. Anonymkode: 14d9d...642 Tja..Feil sted? Tar jo kontakt med de jeg tror funker og jeg ønsker å bli kjent med:) Går bare rett bort,sier hei,og snakker. Har prøvd nettet ja,og der er det stort sett frie sjeler,som for mrg blir veldig rare folk, andre er kun interessert i å være nettvenner, dvs at de egtl aldri får tid til å møtes. Har også opplevd <venninner>,som var veldig på muligheten om du var med i en gjeng,så de kunne bli mer kjent med de potensielle venninnene(?), og at man ellers ble nedprioritert(?) Eller rett og slett ikke invitert(?). Uansett, på uni. Vet jeg det ikke kun er meg,son føler på dårlig miljø,lite inkludering. Har verv ved siden av, så bil ikke vøre for utleverende med status, hsr allerede hatt en sletting av en i klassen,hvor hun sier hun ikke <har tid>. Er klar over at man må knytte relasjonene ja, er jo hva jeg sier? Tråden handler om nettopp at jeg opplever at jrg er eneste,også at jeg ikke synes det er helt riktig,om venninnen min,nåpøutsleig etter å ikke ønske å stille opp,når hun low key,er klar over situasjonen min(delvis). Uansett, dette er jo en stor venninne dag,og hun burde jo uansett være glad,entusiastisk og ønske å feire vel? Om ikke annet,så viser det jo at vi har forskjellige verdier? Anonymkode: 0bfda...625 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Beklager om jeg er brutal, men det jeg leser ut ifra teksten din er, jeg bruker ikke tid på å vedlikeholde vennskap i hverdagen, men forventer at de vennene jeg har skal gjøre ting med meg på som feks nyttårsaften for å slippe å være alene. Kan hende jeg tolker det feil, men jeg feks gidder ikke bruke tid på vennskap som er enveis, feks en jeg aldri møter annet enn på feks nyttårsaften eller andre festdager. Anonymkode: 0bbc0...0d1 Jada- Ser den! Har nok ordlegge meg litt feil her,for vi snakker i hverdagen! Hva jeg sier, er, at jeg paga uni. Ikke har tid i ukedagene,til å henge. Når du er ferdig på jobb,så erbdu helt ferdig. Du kan slenge beina på bordet,om du vil. Det er ikke helt tilfelle når du studerer. Det erlekser innleveringer,osv. Poenget mitt, er uansett, at jeg virker til å få kontakt med giddaløse,litt late jenter,sånn jeg ser det. Rett og slett. Vi har nyttårsaften,og jeg opplever at de typene jeg får kontakt med,kunne nesten vært Olga på 80 år,som bare vil ta en kaffe og storsenter,se på toget og gå hjem og spise god mat. Det er jeg dritt lei av. Btw, er derfor jrg kuttet en venninne, som ga inntrykk av at det kun nesten ble oss to så da var det jo ikke så farlig... Altså hadet,takk for deg og lykke til! Sov godt:) Dette er ikke noe for meg,men virker jo helt umulig å få til å klager med de andre typ<der ute> jo! Anonymkode: 0bfda...625
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Beklager om jeg er brutal, men det jeg leser ut ifra teksten din er, jeg bruker ikke tid på å vedlikeholde vennskap i hverdagen, men forventer at de vennene jeg har skal gjøre ting med meg på som feks nyttårsaften for å slippe å være alene. Kan hende jeg tolker det feil, men jeg feks gidder ikke bruke tid på vennskap som er enveis, feks en jeg aldri møter annet enn på feks nyttårsaften eller andre festdager. Anonymkode: 0bbc0...0d1 Btw, er jo sånn man nøter nye mennesker og blir kjent? Du drar på fest? Anonymkode: 0bfda...625 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 Dette er noe av det rareste jeg har lest… Anonymkode: 13ea2...c22 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jada- Ser den! Har nok ordlegge meg litt feil her,for vi snakker i hverdagen! Hva jeg sier, er, at jeg paga uni. Ikke har tid i ukedagene,til å henge. Når du er ferdig på jobb,så erbdu helt ferdig. Du kan slenge beina på bordet,om du vil. Det er ikke helt tilfelle når du studerer. Det erlekser innleveringer,osv. Poenget mitt, er uansett, at jeg virker til å få kontakt med giddaløse,litt late jenter,sånn jeg ser det. Rett og slett. Vi har nyttårsaften,og jeg opplever at de typene jeg får kontakt med,kunne nesten vært Olga på 80 år,som bare vil ta en kaffe og storsenter,se på toget og gå hjem og spise god mat. Det er jeg dritt lei av. Btw, er derfor jrg kuttet en venninne, som ga inntrykk av at det kun nesten ble oss to så da var det jo ikke så farlig... Altså hadet,takk for deg og lykke til! Sov godt:) Dette er ikke noe for meg,men virker jo helt umulig å få til å klager med de andre typ<der ute> jo! Anonymkode: 0bfda...625 Det skinner litt igjennom at du ikke har så høye tanker om venninnene dine, og det merker de helt sikkert, så da kan jeg forstå at de kanskje ikke ønsker å «stille opp» for deg for at du ikke skal være alene på nyttårsaften. Anonymkode: 0bbc0...0d1 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det skinner litt igjennom at du ikke har så høye tanker om venninnene dine, og det merker de helt sikkert, så da kan jeg forstå at de kanskje ikke ønsker å «stille opp» for deg for at du ikke skal være alene på nyttårsaften. Anonymkode: 0bbc0...0d1 Synes at,nå må du ta deg sammen her. Så kjip kommentar, gidder jeg ikke å svare på,hvis du ikke synes at det å gjøre noe på ikke gjøre noe nyttårsaften,ikke er din greie. Tror ikke vi hadde vært venner uansett,når dette er greit for din del.. Venninne mine, har forskjellige lag, som alle mennesker. Og i det, at man ikke <gidder > imøtekomme en kveld,på selveste nyttårsaften, ikke skulle bety noe,når det faktisk ytes et ønske,en invitasjon,så er man faktisk over middels kjip ja Tror ikke innspillene dine i tråden svarer for mulige løsninger,så ikke ta del i tråden for å skape kvalme! Takk! Anonymkode: 0bfda...625
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Du omtaler venninnene dine som giddalause og late, og at de er som Olga på 80år, så hvorfor skal de gidde å stille opp for deg? Anonymkode: 0bbc0...0d1 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Du omtaler venninnene dine som giddalause og late, og at de er som Olga på 80år, så hvorfor skal de gidde å stille opp for deg? Anonymkode: 0bbc0...0d1 Fordi du ikke forstår sammenhengen... Det er jo dårlig-om det å stille opp så er det jo en årsak/konsekvens tanke,som utløser en sånn kommentar,og ikke grunntanke som ligger til bunns. Hva jeg synes om deres oppførsel,er ikke nødvendigvis noe jeg alltid gir uttrykk for,og at de er forskjellige personer fra meg,er ikke nødvendigvis noe som alltid er hele tiden forenelig med hva jeg synes. Hun vet antakeligvis ikke at jeg synes det er dårlig stil,enda-men det burde vel ikke være nødvendig. Anonymkode: 0bfda...625
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Du omtaler venninnene dine som giddalause og late, og at de er som Olga på 80år, så hvorfor skal de gidde å stille opp for deg? Anonymkode: 0bbc0...0d1 True! Anonymkode: 2ab4a...178
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #14 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): True! Anonymkode: 2ab4a...178 Er handlingen,som skaper konsekvensen? har du virkelig aldri sett eller hørt en venninne,si eller mene gjøre elle oppføre seg dumt,noen gang,og tenkt <herregud!> Dette er jo akkurat det samme,bare at det er for noe langt viktigere,sånn jeg ser det,og faktisk ganske vanlig å reagere på .. .... Anonymkode: 0bfda...625
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #15 Skrevet 23. desember 2022 Venninne 1 unnviker invitasjon nyttårsaften, og du tenker å kutte henne ut pga det. Venninne 2 har du kuttet ut fordi hun ikke brydde seg nok om din kjærlighetssorg. Venninne 3 omtaler du som «død» fordi hun har fått barn. De i bofellesskapet kommer du ikke overens med. Ei i klassen har du sletta/har sletta deg. Alle folk du har fått kontakt med på nett er «rare». Venninne 4 kutta du kontakt med da hun ikke hadde lyst til å være med deg nyttårsaften (??) fordi det bare ble dere to. Alle jenter du treffer er giddalause og late og vil ikke feste. !!!! I ukedagene har du ikke tid til å treffe noen, for da har du din rigide rutine med trening, skole, forberedelser av mat og klær til neste dag, skolearbeid. Samtidig forventer du at noen skal stille opp og ha en kjempegøyal fest med deg nyttårsaften fordi du har jo sagt at du vil det. Du forstår visst ikke andre mennesker særlig godt, og virker veldig kritisk til andre. Forstår du hvordan vennskap virker? Anonymkode: 13ea2...c22 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #16 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Venninne 1 unnviker invitasjon nyttårsaften, og du tenker å kutte henne ut pga det. Venninne 2 har du kuttet ut fordi hun ikke brydde seg nok om din kjærlighetssorg. Venninne 3 omtaler du som «død» fordi hun har fått barn. De i bofellesskapet kommer du ikke overens med. Ei i klassen har du sletta/har sletta deg. Alle folk du har fått kontakt med på nett er «rare». Venninne 4 kutta du kontakt med da hun ikke hadde lyst til å være med deg nyttårsaften (??) fordi det bare ble dere to. Alle jenter du treffer er giddalause og late og vil ikke feste. !!!! I ukedagene har du ikke tid til å treffe noen, for da har du din rigide rutine med trening, skole, forberedelser av mat og klær til neste dag, skolearbeid. Samtidig forventer du at noen skal stille opp og ha en kjempegøyal fest med deg nyttårsaften fordi du har jo sagt at du vil det. Du forstår visst ikke andre mennesker særlig godt, og virker veldig kritisk til andre. Forstår du hvordan vennskap virker? Anonymkode: 13ea2...c22 Herregud, når du skal være så påståelig- Så er det klart at det er mye mer til historien,enn hva du leser her. Du har forresten missforstått noen av vennskapene, de 3 vennskapene nevnt, er foregått over en periode på flere år sammenlagt. 1 venninne har barn,ja. Derfor <levende død>. Sier vel seg selv,synes du ikke? Man får en kid,og har andre forpliktelser,enn en singel jente. 1 venninne,(kjærlighetssorg) var jo en oppsummering, legger ikke ut her inne,og set vurde du ta høyde for på et forum inne på nett. Var JEG som sletta en i klassen, etter en <tidsklemme>,hvor hun sa hun hadde nok med sine venner og familie,så la ballen død. Ferdig snakka. Sålenge du snakker sånn-sånkan vi ha godt av å snu det-Hatbdu ibdrt hele tatt gått på universitetet før? Etterhvert blri det jobbing i tillegg,og da har man forpliktelser utenfor også,dermed blir tiden enda mer kostbar. Tror ikke man kommer noen vei inne på dette forumet,med enkelte her inne..vennligst ikke skriv flere meldinger,når du har et humør,og ikke tenker å bidra konstruktivt,pris.. Anonymkode: 0bfda...625
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #17 Skrevet 23. desember 2022 Du har ikke råd til å kalle venner "døde" fordi de har fått barn. Du har ikke råd til å slette folk som har mye å gjøre en periode. For da har du ingen. Det jeg leser her, er at du er krevende, forventer en hel del, men har kanskje lite å gi selv? Gode vennskap er slike hvor man kan gi hverandre mye rom. Anonymkode: 7f5ff...af9 5 1
Aristoteles Skrevet 23. desember 2022 #18 Skrevet 23. desember 2022 Jeg synes du høres sær og slitsom ut. Når DU har tid og lyst så skal andre stille opp Blir ikke varige og gode vennskap på den måten. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #19 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du har ikke råd til å kalle venner "døde" fordi de har fått barn. Du har ikke råd til å slette folk som har mye å gjøre en periode. For da har du ingen. Det jeg leser her, er at du er krevende, forventer en hel del, men har kanskje lite å gi selv? Gode vennskap er slike hvor man kan gi hverandre mye rom. Anonymkode: 7f5ff...af9 Ja, gode vennskap gir tid og rom. Nyttårsaften, det er en dag i året,alle andre dager, har jrg mye å gjøre selv også. Hva jeg synes er rart,er at det burde jo ikke være for mye å forvente,at man sim tidligere nevnt stiller opp denne dagen? Er jobganske vanlig, og er jo det <alle> legger ut også,så tydeligvis er vi flere? Anonymkode: 0bfda...625
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #20 Skrevet 23. desember 2022 Aristoteles skrev (28 minutter siden): Jeg synes du høres sær og slitsom ut. Når DU har tid og lyst så skal andre stille opp Blir ikke varige og gode vennskap på den måten. Er jo ikke hva jeg sier? Det å invitere pre 8 uker før nyttår,for p spikke få svar i en periode,også få <jrg vet ikke> som ikke er et ordentlig svar drt heller,hvordan synes du det er da? Anonymkode: 0bfda...625
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå