Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får "diettpenger", avhengig av hvilket land vi reiser til, det er en sats for innlands, Norden, så Europa og oversjøisk. Det er da en fast sum pr.døgn, la oss si for USA så er det rundt 2500 pr.døgn. noe mindre for Europa etc. Dette skal dekke inn for småbeløp du legger ut på turen som lett lunsj , drikke utenom måltider etc. Hotell, taxi og mat og andre utgifter går på reiseregning

Anonymkode: 1fb99...e0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg jobber i staten. Det er ingen slik kompensasjon. Det er som andre sier - selve kurstiden er vanlig arbeidstid, selve reisetiden føres som reisetid som avspaseres time for time. Uansett om det er kveld/helg. Diett etter statens satser, og dekning av utgifter til hotell, fly etc. 
Hvis du ikke ønsker å reise, må du ta det opp med din leder. Kan aldri se for meg at du vil få økonomisk kompensasjon (ingen andre får det!), men kanskje du slipper å ta kurs. Noe som blir verst for deg, egentlig. Du kan selvsagt prøve å finne digitale kurs. 

Anonymkode: cda5f...709

Avspasering er en form for kompensasjon.  Men ifølge arbeidsmiljøloven står det at avspasering også skal gi 40% overtidsbetaling, så jeg tror noen fagforeninger har sovet i timen. 

Anonymkode: 8ad85...080

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Avspasering er en form for kompensasjon.  Men ifølge arbeidsmiljøloven står det at avspasering også skal gi 40% overtidsbetaling, så jeg tror noen fagforeninger har sovet i timen. 

Anonymkode: 8ad85...080

Hvor i arbeidsmiljøloven står det noe om avspasering av reisetid?

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 time siden):

Hvor i arbeidsmiljøloven står det noe om avspasering av reisetid?

Ingen plass. AML sier ingenting om reisetid, kun arbeidstid og fritid. Arbeidstid er den tiden en står til arbeidsgivers disposisjon, når en er på reise er en ikke det. 

Anonymkode: 912da...ac5

Skrevet

Jeg jobber I bank, og når vi reiser så får vi føre overtid på den tiden som går ut over ordinær arbeidstid.

Anonymkode: 6539d...8b3

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ingen plass. AML sier ingenting om reisetid, kun arbeidstid og fritid. Arbeidstid er den tiden en står til arbeidsgivers disposisjon, når en er på reise er en ikke det. 

Anonymkode: 912da...ac5

Det var det jeg trodde siden jeg ikke klarte å finne det i AML.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg jobber I bank, og når vi reiser så får vi føre overtid på den tiden som går ut over ordinær arbeidstid.

Bare for å utdype; dette gjelder da for tid på reise og ikke for sosialt opplegg osv på kvelden. 

Gjest Ballongfrue
Skrevet

Selvstendig/konsulent:

Fakturerer alt fra dør til dør med standard timerate. Fakturerer og fly/hotell innen rimelighetens grenser.

Skrevet

Får dekket alle utgifter. Også mat (men ikke ubegrenset).

Får betalt for reisetid, men må trekke ifra 2 timer per vei.

Anonymkode: b386a...913

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 20.29):

Men ikke alle steder en blir sendt er en ny, spennende by med shopping eller hvor en har gamle venner. Reiser en mye, kan de fleste av oss ikke shoppe hele tida heller. 

Jeg har tilbrakt ganske mye tid på småsteder på Vestlandet utenfor turistsesongen. Det skjer ikke en … på «fritida» når en er der i jobbsammenheng. Matbutikken stengte kl 17 og en er heldig hvis en kan velge mellom to ulike retter til middag på overnattingsstedet. 

Anonymkode: 8d2df...8d3

Det er da man sjekker stolpejakten.no, geocaching.com, topptur eller andre tur-apper, og finner nye spennende steder å se. 

Anonymkode: ec1b2...b04

Skrevet

En reisedag er lik en opptjent arbeidsdag som blir utbetalt i desmbere. Har minumme 6 dager i året. 

Anonymkode: 3f375...9bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da man sjekker stolpejakten.no, geocaching.com, topptur eller andre tur-apper, og finner nye spennende steder å se. 

Anonymkode: ec1b2...b04

Jupp, geocaching blir sjekka ut. Henter gjerne et par stk hvis de ligger greit til. Men det er ganske begrensa ute i bygdene hva som er lagt ut og hvor ofte det kommer noe nytt. (Ja jeg vet at det finnes perler av utleggere)

Anonymkode: 8d2df...8d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...