Gå til innhold

Gjeldsrenter skattekortet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Baktus skrev (5 minutter siden):

Slutter aldri å forundre meg over at disse anonyme brukerne får drive på med hataktiviteten sin her inne..menmen.. , vi vet jo hva de er ..

Er det noen som har drevet med hataktivitet i denne tråden?

Anonymkode: 379ba...1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Gjeld har ingen betydning for skatten med mindre dere har netto formue på mer enn 1,7 mill. hver.

Anonymkode: 379ba...1d3

Ok, takk for svar 

men hva med renter? Gjelder det som står kun meg? Eller oss to sammen? 
ser det står renter på 24.000 men vi betaler tilsammen 40.000 i renter i 2023 i følge nedbetalingsplanen. 

Anonymkode: 2a280...d63

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei

Noen som gidd å forklare meg hvordan jeg finner ut hva som er riktig i skattekortet? 
ser at gjeldsrenter har økt veldig på skattekortet siden i fjor. Kan man finne ut av dette i nettbanken? 
Gjelder dette både boliglån, lånekassa og evt billån? 
Hva skjer hvis man ikke endrer på der? Må man betale masse i restskatt? 

Anonymkode: dc8ee...1bb

Mange har fått store datafeil på sine skattekort i år, en feil fra Skatteetatens side. De har dessverre ikke gjort noe forsøk på å rette opp i feilene, så det må folk gjøre selv. Hver enkelt må inn og sjekke og korrigere sine tall. Det er alltid viktig å gjøre uansett, men altså spesielt viktig i år!

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/feilopplysninger-pa-skattekortet-ma-vaere-en-datafeil/15373225/

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok, takk for svar 

men hva med renter? Gjelder det som står kun meg? Eller oss to sammen? 
ser det står renter på 24.000 men vi betaler tilsammen 40.000 i renter i 2023 i følge nedbetalingsplanen. 

Anonymkode: 2a280...d63

Da setter dere 20 000 på hver.

Anonymkode: c7bc6...a35

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ok takk! :) tror det er nesten 100 000 feil ca 😅 men hvis det er for lavt tall, så får jeg heller igjen på skatten?? 

Anonymkode: dc8ee...1bb

Hei. Du kan regne ut hva det skal være selv. Her er eks. 1 000 000 i lån, rente på 4.20%. Blir regnestykket 1000000x0,04 = 40000 pr år. Sikkert grei å legge til grunn rentenivå på over 4 på boliglån. Siste renteøkning som trer i kraft for med 1 feb er litt over 4. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...