Gå til innhold

Misunnelig på alle andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne er på riktig sted.. 

Skjønner ikke hva som er galt med meg. Men jeg misunner alle andres liv. Jeg har den typiske A4 familien, barn, mann, jobb osv. Er jeg med kolleger, venner, bekjente, familie osv. så blir jeg alltid misunnelig på livet deres. Jeg vet ikke hva jeg misunner, men bare føler alle andre har det bedre enn meg. 

Hvordan snu dette? Jeg har det jo bra selv men tror tydligvis alle andre har det bedre. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: f1051...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vet ikke om denne er på riktig sted.. 

Skjønner ikke hva som er galt med meg. Men jeg misunner alle andres liv. Jeg har den typiske A4 familien, barn, mann, jobb osv. Er jeg med kolleger, venner, bekjente, familie osv. så blir jeg alltid misunnelig på livet deres. Jeg vet ikke hva jeg misunner, men bare føler alle andre har det bedre enn meg. 

Hvordan snu dette? Jeg har det jo bra selv men tror tydligvis alle andre har det bedre. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: f1051...a23

Kan dette ha noko med sjølvkjensla di å gjere, TS? 

At du har alt på stell, inkludert god sjølvtillit på det du presterer og gjer, men manglar kjensla av å vere god nok bare i deg sjølv?

Anonymkode: a294b...f81

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan dette ha noko med sjølvkjensla di å gjere, TS? 

At du har alt på stell, inkludert god sjølvtillit på det du presterer og gjer, men manglar kjensla av å vere god nok bare i deg sjølv?

Anonymkode: a294b...f81

Ts 

Jeg tror du treffer ganske bra på det. Jeg føler meg overhodet ikke bra nok i meg selv. Noen tips? Jeg har alltid vært flink pike, men aldri følt meg god. 

Anonymkode: f1051...a23

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sett deg ned å tenk på hva du har, prøv å sett pris på det.

Du har en mann, mulig ting ikke er slik det var. Men du har opplevd kjærlighet og å ha noen du kan dele livet med både imtimt og på alle andre måter. Er mange der ute som aldri har opplevd dette.

Du har barn som ja til tider kan være slitsomt, har gjort at du må ofre mye tid og omrioritere livet. Men er mange gode/artige opplevelser du ikke ville hatt uten barn, og i fremtiden når du er gammel og grå vil du nok takke deg selv for at du valgte å få barn. Er mye du kan se frem til på den fronten.

Ofte så sammenligner man seg med noen som det iallefall fra utsiden ser ut til å ha det bedre enn en selv. Og selvfølgelig blir du misunnelig og blir i litt dårlig humør av det.

Prøv heller å sammenligne deg med noen som har det værre enn deg, da blir det lettere å sette pris på hvor du er i livet.

Ser selv på luksusfellen av den grunn 🙂.

Anonymkode: f2f5d...93f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Føler at alle andre fikser livet bedre enn meg, selv om jeg utad virker ganske normal med fin familie og bra jobb.

 

Anonymkode: 226e2...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i livet til andre er det du blir misunnelig på? 
 

Hva har du i livet ditt i dag? Hva setter du pris på med slik livet ditt er i dag? Hva savner du?

Anonymkode: 027df...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva i livet til andre er det du blir misunnelig på? 
 

Hva har du i livet ditt i dag? Hva setter du pris på med slik livet ditt er i dag? Hva savner du?

Anonymkode: 027df...a26

Jeg har mye og føler i grunn ikke jeg savner så mye. Men når jeg ser og snakker med andre føler jeg de har det så mye bedre. Uten at det nødvendingvis er noe konkret. De er bare mer tilfreds på en eller annen måte, enda de kan ha mye mindre enn meg sånn konkret. De bare har det bedre. Det er ikke noen faktorer i livet mitt jeg syns er ille..

Anonymkode: f1051...a23

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se noen episoder av Luksusfellen, Sinnasnekkern, How Clean is Your House (om skitne hus), My 600lb life (om ekstremt overvektige), og noen programmer om "horders"(samlere).

Du kommer til å føle deg mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tror virkelig ikke du er alene i denne båten. 

Jeg har hatt mitt desidert VERSTE år, og jeg har virkelig følt det; at "alle andre har det bedre". Det er ikke sant, herregud..  De som ikke kjenner meg aner ikke hvordan jeg egentlig har hatt det.  Det er selvfølelsen for min del, det vet jeg.. I tillegg til at jeg er en rastløs sjel og alltid på jakt etter noe mer.

Nå skriver jeg takknemlighetsdagbok, om oppturer og nedturer. Store og små. Det er viktig å rette fokus mot takknemligheten, tenker jeg. For mange av oss har ekstremt masse å være glade for.. Sånn egentlig. Men det gjør jo også at man føler et stort gap mellom følelser og realitet- noe som nesten kan gi dårlig samvittighet..
Blir en ond sirkel..
 

Man skal ikke stole på følelsene, men man må akseptere dem.. Det er ikke lett, gitt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om hvordan du føler deg inni deg. Egenverd. 

Anonymkode: 7c16c...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...