Gå til innhold

Droppe julen for 3.5 åring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svigerfamilien (med tenåringsbarn) ønsker at vi legger 3.5 åringen kl 19 (som er vanlig leggetid for han) og at vi deretter spiser julemiddag 19:30 med påfølgende gaver og dessert. Jeg vet at gutten vår gleder seg voldsomt til jul, og det blir ikke det samme at han får åpne noen gaver for seg selv på formiddagen. Jeg tenkte å foreslå julemiddag kl 17, så felles stund med gaver og dessert, før jeg legger han i 20-tiden. De mener jeg er vrang. Jeg mener de prioriterer jul for voksne over barnas jul. Hvem bør gi seg? Jeg er SÅ skuffet. 

Anonymkode: d02ce...417

• Liker 2
  • Hjerte 29
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi serverer middag kl 17 og har noen pakker før og resten etter middag. Velger ut et par pakker til barna som vi vet de vil leke med en stund som kommer med «nissepost» om morgenen. Det er helt uaktuelt for oss å ha middagen senere. Det skal jo være hyggelig for alle. Svigers prøvde seg første året vi skulle feire med dem, men både mannen og jeg blånektet. Jula er for barna først og fremst. 

• Liker 16
Skrevet

3,5 åringen må selvsagt få feire jul.

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

En 3,5 åring er jo såpass stor at hun har glede over julen. Hadde ikke kost meg under gaveåpningen med storfamilien mens barnet mitt måtte legge seg kl.19. Hadde nok heller feiret jul hjemme med mann og barn, og latt svigers få ha "voksen-julen" sin. 

Anonymkode: 3a7c6...86d

• Liker 44
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde feiret hjemme.

Anonymkode: b8e69...fee

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Med mindre 3.5 åringen er totalt rabiat og ødelegger for alle( hvilket jeg absolutt ikke tror) kan jeg ikke forstå hvorfor svigerforeldrene dine legger opp til en slik jul. 
Jeg hadde ordnet jul hjemme, og  faktisk også droppet å levere julegaver dersom de var kjøpt. Og om mannen syns foreldrenes forslag var OK kunne han gjerne feiret jul et annet sted. 

Anonymkode: 10367...808

• Liker 8
Skrevet

😳😳😳  😳😳😳  😳😳😳

Stakkars barn! Nei! 

Når barn er tilstede når det er jul, da starter man tidligere. Det er slik jeg er oppdratt. Middag kl.16.00, det har jeg vært med på, for alle skal få være med på jul.

Ja man kan fortsatt holde relativt normal soverutine med å legge barna kl.19.00. Men de skal selvsagt være med på å få middag, kos og gaver. Jeg er vandt til at man gjerne gir barna som skal legge seg sine gaver først, og så tar man de voksne sine senere når legging er over.

Alle skal få være med på jul! 

For å svare på spørsmålet; Hvem bør gi seg? De som ikke vil ha barnet med på jul! 

Anonymkode: be8df...987

• Liker 20
Skrevet

Dette er omtrent det dummeste jeg har lest her inne! Selvfølgelig skal treåringen være med på julefeiring!! Dette hadde jeg aldri godtatt!

Anonymkode: cca63...0ff

• Liker 34
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er veldig vanlig å spise julemiddagen kl. 17, så du er ikke vrang. 

Men det store spørsmålet her er: Hva mener mannen din om dette?! 

Anonymkode: b9454...0a3

• Liker 14
Skrevet

For et fjernt forslag… 

her spiser vi tidlig slik at alle barn selvfølgelig får være med på alt. Det er masse hygge etter legging uansett. Julekaker, film osv

hva er grunnen til dette forslaget? Tenker de ikke at barnet er stort nok til å få minner fra julen eller hva er greia? 

Anonymkode: 76488...1d1

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingenting jeg gleder meg så mye til i julen som å få feire med barnebarnet på nesten 3. Det svigerfamilien foreslår er fullstendig på viddene.

• Liker 26
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi tilpasser alltid til barna. Har til og med spist så tidlig som 1500 for å få en fin kveld med ungene med start på gaveåpning i 17 tiden

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

For en baby under ett år er det jo greit. Men å frarøve en 3,5-åring det beste med julefeiringen er jo bare slemt! Han er jo midt i "målgruppa" for barnslig juleglede, frydefull frykt for julenissen, sukkersjokk og ekstase over pakker og pynt. 

Nei, her må svigers realtetetsorientere seg, og tilpasse seg til gjestene sine.

HVORFOR vil de dette? Skal de bælme akevitt under middagen?

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Pås skrev (1 minutt siden):

Ingenting jeg gleder meg så mye til i julen som å få feire med barnebarnet på nesten 3. Det svigerfamilien foreslår er fullstendig på viddene.

Helt enig med denne; er jo fra denne alderen av at de begynner å forstå litt og det begynner å bli gøy!

Anonymkode: be8df...987

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Middag kl 17 er normalt og absolutt noe man kan insistere på. Men jeg må si at de som insisterer på at ungene skal være våken lenge etter at de er overtrøtt, når de er gått inn i rabiat-løpe-rundt-og-rive-ned-huset-fasen, de bør få en smekk. Ungene bør ikke være våken lenge etter normal leggetid, det er ikke hyggelig for noen.

Anonymkode: 3d875...f47

• Liker 1
Skrevet

Her tilpasser vi oss minstemann på 20måneder. Ingen av de som komner til oss for å feire som syns det er feil. Regner med han kommer til å være full av inntrykk og utslitt i 7-8 tiden, så da legger vi han å pakker opp resten av gavene å koser oss med en julefilm og noe godt etter det🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er veldig vanlig å spise julemiddagen kl. 17, så du er ikke vrang. 

Men det store spørsmålet her er: Hva mener mannen din om dette?! 

Anonymkode: b9454...0a3

Ts her. Han vil ikke krangle med søsteren sin og sier ingenting 

Anonymkode: d02ce...417

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde takket nei til å feire med dem og feiret hjemme med mann og barn. Man skjønner når man ikke er ønsket. Hadde ikke laget noen sak ut av det, hadde bare sagt at vi tydeligvis ønsket ulike ting, og at det derfor var bedre om vi feiret hver for oss sånn at alle fikk det hyggelig. Og så hadde jeg på ingen måte vært sint eller fornærmet for det senere, det slår bare tilbake på deg selv. Men jeg hadde vært tydelig allikevel.

Anonymkode: a396f...ebc

• Liker 28
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...