AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #21 Skrevet 22. desember 2022 Nei, ikke under noen omstendigheter. Jeg studerte i Finnmark i 4 år. Flott å være på besøk, men mørketiden hadde tatt knekken på meg. Anonymkode: 4627a...d4a
Arkana Skrevet 22. desember 2022 #22 Skrevet 22. desember 2022 Nei, det ville jeg ikke gjort. Jeg er opprinnelig fra Nordland og kunne ikke tenke meg å flytte tilbake dit en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #23 Skrevet 22. desember 2022 Nei det kunne jeg aldri tenke meg, jeg kunne tenkt meg å besøkt en gang. Anonymkode: 4a9b1...6bb
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #25 Skrevet 22. desember 2022 Nei. Jeg har kroniske smerter som blir verre av kulden, det er grunn nummer en. Har venner og familie her jeg bor, det er viktigere enn noen få økonomiske fordeler. Hadde jeg vært frisk kunne jeg vurdert det et par år, men ikke som syk og trenger helsehjelp. Anonymkode: da343...f38
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #26 Skrevet 22. desember 2022 Og jeg kunne aldri flyttet herifra😁 Anonymkode: 8b5e0...379
TheHairyToothfairy Skrevet 22. desember 2022 #27 Skrevet 22. desember 2022 Opp til en milliard mygg, heftige rus-kulturer og enorme avstander pakket inn i sinnssyke mengder snø og vind halve året? Ikke faen. 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #28 Skrevet 22. desember 2022 Nei. Klima er hardt,det er få folk,alt som skjer av ting jeg har lyst til å gjøre er her på østlandet hvor jeg bor. Anonymkode: 213c2...0e1 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #29 Skrevet 22. desember 2022 Ja. Kan jo ikke være verre enn møkkhølet Folldal. Anonymkode: a96fb...f70 1
IANIAN Skrevet 22. desember 2022 #30 Skrevet 22. desember 2022 Skjønner det er gode økonomiske grunner til det. Men hva slags jobb og inntekt er det der oppe ? Kunne gjort det tidligere i livet pga økonomi om jeg bare hadde meg selv å ta hensyn til. Med barn og mann er det uaktuelt.
Nymerïa Skrevet 22. desember 2022 #31 Skrevet 22. desember 2022 Hvis jeg hadde vært yngre og fått jobb; ja.
Aristoteles Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #32 Skrevet 22. desember 2022 IANIAN skrev (1 minutt siden): Skjønner det er gode økonomiske grunner til det. Men hva slags jobb og inntekt er det der oppe ? Kunne gjort det tidligere i livet pga økonomi om jeg bare hadde meg selv å ta hensyn til. Med barn og mann er det uaktuelt. Inntektene er vel gode, tror jeg. For få år siden var det flere (Høyre-regjeringen) som tok til orde for å avvikle fordelene ettersom folk i Finnmark hadde god økonomi - bedre enn landsgjennomsnittet. Jobber er som andre steder, alt fra renhold til ingeniører. Mye i offentlig sektor da, så antagelig ikke så mye tillegg utover tariff å hente. Men, som andre er inne på her, så koster mat, drivstoff etc. mer, særlig etter at den samme Høyreregjeringen fjernet transportutjevningen. Kan ikke mann og barn bo i Finnmark?
Aristoteles Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja. Kan jo ikke være verre enn møkkhølet Folldal. Anonymkode: a96fb...f70 Her mangler jeg en latter-emoji jeg kan trykke på, ser jeg
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #34 Skrevet 22. desember 2022 Aristoteles skrev (2 timer siden): Men dere som tenker ja/tja: Har fordelene fra staten noe å si? Det hadde telt positivt for meg i hvert fall. Jeg hadde likt mørketiden også, men midnattssol hadde jeg nok slitt mer med. Det er uaktuelt fordi jeg ikke kan flytte barna så langt fra far, besteforeldre og venner. Anonymkode: 4ecb7...479
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #35 Skrevet 22. desember 2022 Aristoteles skrev (6 timer siden): Det er ikke moms på strøm, og heller ikke el-avgift (og langt billigere strøm uansett pga dårlig overføringskapasitet sørover). Utenom landsbyene, som Alta og Hammerfest, så er boliger forholdsvis billige. Man får avskrevet 25 000 (30 000 fra neste år) på studielånet hvert år, og enkelte yrker får avskrevet mer. Man har 15 000 mindre i skatt. Og fra 1/8 er det gratis barnehage. Ulemper kan være at vinteren og mørketiden er lang. Det er uforutsigbart med flyreiser i vinterhalvåret. Det er magert når det kommer til kulturtilbud. Det er ikke mulig å dra på plutselige turer uten at det koster flesk. Man må ha privatbil. Ville du flyttet? jeg var der nesten hver sommer fra jeg var baby til jeg var ca 30, da besteforeldene mine bodde der, begge er døde nå, bestefar døde i 2016. jeg kunne godt tenke meg og bo der,men ikke med barn Anonymkode: 12c89...fd7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #36 Skrevet 22. desember 2022 For en periode, ja. Men ikke permanent. Myggen der oppe er jo på størrelse med kamphelikoptre. Anonymkode: 8aaf0...397 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #39 Skrevet 22. desember 2022 Aristoteles skrev (7 timer siden): Det er ikke moms på strøm, og heller ikke el-avgift (og langt billigere strøm uansett pga dårlig overføringskapasitet sørover). Utenom landsbyene, som Alta og Hammerfest, så er boliger forholdsvis billige. Man får avskrevet 25 000 (30 000 fra neste år) på studielånet hvert år, og enkelte yrker får avskrevet mer. Man har 15 000 mindre i skatt. Og fra 1/8 er det gratis barnehage. Ulemper kan være at vinteren og mørketiden er lang. Det er uforutsigbart med flyreiser i vinterhalvåret. Det er magert når det kommer til kulturtilbud. Det er ikke mulig å dra på plutselige turer uten at det koster flesk. Man må ha privatbil. Ville du flyttet? Aldri! Lønna er lavere så vinninga går opp i spinninga. Kaldt og mørkt. Vinter 8 mnd i året Anonymkode: 0dd69...03e 1
Kipling Skrevet 22. desember 2022 #40 Skrevet 22. desember 2022 Nei ikke faen. Skulle betalt meg veldig mye mer enn det der for å få meg til finnmark.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå