Gå til innhold

Konstant blomsterlukt.


tøydokka

Anbefalte innlegg

Fikk corona for et par uker siden. Ble ikke veldig syk, bare lett forkjølet. Men de to siste dagene har jeg merket en sånn diskret blomsterduft, som er tilstede hele tiden. Har ikke brukt noen parfyme eller parfymerte produkter. Har heller ikke blomster hjemme nå. Har ikke mistet smak eller lukt. Men denne blomsterduften kjenner jeg på hele tiden. Noen ganger kommer det sånne blaff der den blir ganske sterk, men er stort sett mild/diskret. Lukter som en sånn duftolje som lukter naturlige blomster, er ikke ubehagelig. Kan dette være koronarelatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det? Lukter du/kjenner du fortsatt denne blomsterduften? Konstant?

Har du sølt honning på noe?

Funnet kilden?

Jeg er ikke lege, men nå har jeg altså googlet litt av nysgjerrighet. Jeg leser på nettet:

Det kan være svetten din som lukter søtt. Hvis du tror at det er det, så bør du utredes av lege. Noen sykdommer starter med, og blir oppdaget gjennom lukt.

"Covid-19 kan føre til diabetes type 1.

Covid-19 kan ødelegge insulinproduserende celler og forårsake diabetes type 1, ifølge amerikanske National Institutes of Health. Autoimmune sykdommer kan oppstå eller utløses etter infeksjonssykdommer". Ref:

https://nhi.no/forskning-og-intervju/covid-19-kan-fore-til-diabetes-type-1/

"Uvanlige kroppslukt kan variere fra fisk til råtne egg til lønnesirup eller epler. I dag, leger likevel erkjenne at enkelte sykdommer, som gjær infeksjoner, bære karakteristiske lukt. For eksempel kan en uvanlig stoffskiftesykdom kalt lønnesirup urin sykdom føre til en søt kroppslukt. Den vanligste årsaken for søt kroppslukt er ketoacidose, en komplikasjon av type I diabetes". Ref:

http://www.gtgrafics.com/Jm8awYKV/