Gå til innhold

Skjema - erklæringene, navneendring..osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor man finner de nå igjen?

bør man skifte navn fort, for å ha det klart til pass og bankkort tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folkeregisteret har alle nødvendige skjemaer.

Vi har søkt om navnendring fra bryllupet. Vil jo ikke at presten skal bruke det nye navnet i seremonien.....

Skrevet (endret)

men vet de ligger på nettet et sted, jeg kan printe....

men er det ordnet sånn at pass/leg. er klare dagen etter?

for hvis vi reiser må jeg vise leg med riktig, nytt etternavn ;)

Endret av Epica
Gjest epica ikke in.
Skrevet
Her er litt forskjellige skjema som du kan få nytte av

http://odin.dep.no/bfd/norsk/dok/p30006288...0002/dok-bn.htm

Vi dro på bryllupsreise like etter bryllupet, og jeg hadde pikenavnet mitt på billett og pass. Da slapp jeg å bekymre meg om jeg fikk nytt pass i tide til bryllupsreisen.

men har ikke folkeregistret registrert etternavnet ditt, så det blir feil når du viser pass med ditt gamle etternavn?

Gjest EPICA i.i.
Skrevet

takk forresten! ;)

sendes skjemaer til folkeregisteret? eller kirken?

Skrevet

Vi har bestilt bryllupsreise til utlandet, billetten min står på mitt nåværende navn. Jeg skal ta med meg det passet jeg bruker nå. Ingen kommer til å reagere på det. Vi slipper alt stresset med å skaffe nytt pass.

Det er enten dette, eller å skifte navn før bryllupet. Da får man papirene i orden, og kan bestille pass og legitimasjonskort før en evt reise. Men da er jo vitsen borte, da har man samme navn før man faktisk gifter seg.

Nei, jeg skal ha hans navn fra bryllupsdagen - og ordne meg pass etter bryllupsreisen. Så lenge navnet på billetten stemmer overens med det på passet - og bildet viser at det er meg, ser jeg ingen problemer med dette.

Skrevet

folkeregisteret har de papirene du trenger.. dagen etter bryllupet ble mitt etternavn endret :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Papirene skal sendes til folkeregisteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...